Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite gnäll. Bjudit 120 gäster. Osa är 7.6 och hittills har 35 anmält att de kommer, två kanske (de bad om att få återkomma under sommaren vilket är ok) och tre har tackat nej. Men resten då???? Jättefrustrerande
Men varför satte du inte ett tidigare datum då? Många människor - nästan alla jag känner inklusive jag själv - gör vanemässigt allting i sista stund, även svarar på inbjudningar.

Lite gnäll. Bjudit 120 gäster. Osa är 7.6 och hittills har 35 anmält att de kommer, två kanske (de bad om att få återkomma under sommaren vilket är ok) och tre har tackat nej. Men resten då???? Jättefrustrerande

Så är det alltid. 90 % osar sista veckan och de flesta sista dagarna.. Ungefär.

De som osar tidigt brukar vara de som nyligen gift sig eller arrangerat annan stor fest och vet att man gillar när folk osar tidigt :p

Men varför satte du inte ett tidigare datum då? Många människor - nästan alla jag känner inklusive jag själv - gör vanemässigt allting i sista stund, även svarar på inbjudningar.

Vi har tre veckors osa tid och gifter oss i september så ser ingen vits att ha tidigare datum. Dessutom kommer de folk från hela världen (de har tackar ja som måste flyga 35 timmar. De som har 10 bilresa är tysta)

Vi har tre veckors osa tid och gifter oss i september så ser ingen vits att ha tidigare datum. Dessutom kommer de folk från hela världen (de har tackar ja som måste flyga 35 timmar. De som har 10 bilresa är tysta)

Jaha så folk fick inbjudan för mindre än två veckor sedan? Då skulle jag säga att det är ännu mindre konstigt att folk inte svarat än. Det kommer nog i veckan nu :)

Det förstår jag att du inte gör. Men du är ändå otålig. :) Att de som måste flyga i 35 timmar är de som svarar först, är ju inte så konstigt. En sådan resa kräver ju en del projektering.

Om det är otåligheten du ville slippa, hade väl då alternativet varit att sända ut inbjudningarna senare och sätta ett tajtare datum för svaren. Från gästens sida sett, är det ju mycket lång tid i förväg att tacka ja/nej i början av juni till något som inträffar ett kvartal senare.

Liten del otålighet samt gamla minnen som kommer upp. I lågstadiet kom det nästan aldrig någon på mina kalas (var rätt utanför) och tror det ligger och gror lite oxå nu. Känslan av att inte vara så viktig

@vinkelina Jag förstår verkligen din känsla! Jag var också typen som folk inte kom till när jag var liten och genom livet har det blivit mången besvikelse när folk har ställt in/inte idits komma. Så jag känner samma nervositet inför årt bröllop. Har bjudit ca 60 pers, men vågar inte tro på att ens hälften kommer...

Vi kommer ju ha en mottagning med kaffe och tårta efter vigseln i församlingshemmet vid yrkan. Jag funderar på hur lokalen ska dekoreras? Bröllopet är 12/9 så jag har en tanke att folk även kan mingla utanför om vädret är fint-låter det kanske rörigt? Jag har haft nån form av inre bild av folk som går runt och mingar med varandra och äter tårta typ stående, men det är kanske helt vansinnigt? Samtidigt känns det lite konstigt att göra en hel sittning för att äta tårta-men det är kanske mer rimligt?

Vi kommer ju ha en mottagning med kaffe och tårta efter vigseln i församlingshemmet vid yrkan. Jag funderar på hur lokalen ska dekoreras? Bröllopet är 12/9 så jag har en tanke att folk även kan mingla utanför om vädret är fint-låter det kanske rörigt? Jag har haft nån form av inre bild av folk som går runt och mingar med varandra och äter tårta typ stående, men det är kanske helt vansinnigt? Samtidigt känns det lite konstigt att göra en hel sittning för att äta tårta-men det är kanske mer rimligt?
Vi körde mingelmat till förrätten, det funkade jättebra och var supertrevligt :) men då hade vi ju iofs mat som kunde ätas med fingrarna, det kanske blir krångligare med tårta?

Angående inbjudningar, så undrar jag vad skaparen bakom den här designen tänkte?! Och vem väljer att skicka den här typen av kort (eller väljer den typen av kort till någon annan)? Jag antar att det finns någon "höhö-ig" humor i det hela som jag missar, men det känns som en himla negativ och tråkig bild att sprida kring sitt bröllop. Typ; vi gifter oss men det är bara för att jag är den elaka bruden som drömmer om ett bröllop och därför har jag tvingat brudgummen fram till altaret...

http://www.optimalprint.se/redigera...jAyEvhWC3bl8ozdyMzoZS6SeIT9oV4Rz0P3BEg+page:1

Gillar ditt datum, står samma i vår inbjudan

@vinkelina Måtte det verkligen bli en bra dag också med sol:D! Vilket tidigt osa-datum ni lagt? Eller är det vi som är sena anske, har 1/8 som senaste dag... Vi skickade ut inbjudningarna i mars och hittills har ca hälften osat:).

@vinkelina Måtte det verkligen bli en bra dag också med sol:D! Vilket tidigt osa-datum ni lagt? Eller är det vi som är sena anske, har 1/8 som senaste dag... Vi skickade ut inbjudningarna i mars och hittills har ca hälften osat:).
Skulle väl blivit ännu mera gråhårig då om de varit längre osa. Nu fick de flesta sina kort i början på maj (så närmare 4 veckor) dock lagar vi all mat själv och kommer beställa köttet, som skall göras 8 veckor innan

Vi kom fram till att det ju vore en himla bra ide att ha någon slags aning om vilka psalmer vi vill ska spelas vid den kyrkliga vigseln när prästen kommer hem till oss för att prata igenom ceremonin... Det är bara det att vi inte kommer på vilka vi vill ha :confused: :banghead:

Och vad tusan man ska gå in till? :nailbiting:
Vi funderade på "den blomstertid nu kommer" som ingångslåt, men det känns som att det kan bli för mycket skolavslutning över det... :cautious:

Angående inbjudningar, så undrar jag vad skaparen bakom den här designen tänkte?! Och vem väljer att skicka den här typen av kort (eller väljer den typen av kort till någon annan)? Jag antar att det finns någon "höhö-ig" humor i det hela som jag missar, men det känns som en himla negativ och tråkig bild att sprida kring sitt bröllop. Typ; vi gifter oss men det är bara för att jag är den elaka bruden som drömmer om ett bröllop och därför har jag tvingat brudgummen fram till altaret...

http://www.optimalprint.se/redigera...jAyEvhWC3bl8ozdyMzoZS6SeIT9oV4Rz0P3BEg+page:1

Jag har sett flera liknande alternativ och gått i taket ungefär varje gång, se även på tårtdekorationer i form av brudpar - det är lättare att hitta en där kvinnan släpar mannen mot altaret än en där de dansar och bara ser lite glada ut :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 192
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka