Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
@nejlica Vi har också svårt att välja ingångsmusik. Men psalmerna fick vi jättebra hjälp av prästen med, annars är de väl uppdelade efter lämpliga tillfällen i registret (eller om det är innehållsförteckningen) så där kan en ju titta under "bröllop" till att börja med.

Vi har en psalm klar, två låtar som ska spelas samt utgångsmusiken (om vi kan få med en kör på en idé som vi har). Men vi är inne på att gå in till något klassiskt och pampigt - vet dock bara inte vad? Allt eftersom kommer vigselakten att bli mer lättsam och personlig, men det skulle passa bra med något majestätiskt i början... någon som har några tips där?

Liten del otålighet samt gamla minnen som kommer upp. I lågstadiet kom det nästan aldrig någon på mina kalas (var rätt utanför) och tror det ligger och gror lite oxå nu. Känslan av att inte vara så viktig
Sådana erfarenheter är ju aldrig roliga.

Å andra sidan hade jag tolkat det som rätt kaxigt och som att se sig själv som mycket viktig någon ville ha besked ett kvartal i förväg av sina bröllopsgäster. Jag hade inte tolkat det som osäkerhet.

@nejlica Vi har också svårt att välja ingångsmusik. Men psalmerna fick vi jättebra hjälp av prästen med, annars är de väl uppdelade efter lämpliga tillfällen i registret (eller om det är innehållsförteckningen) så där kan en ju titta under "bröllop" till att börja med.

Vi har en psalm klar, två låtar som ska spelas samt utgångsmusiken (om vi kan få med en kör på en idé som vi har). Men vi är inne på att gå in till något klassiskt och pampigt - vet dock bara inte vad? Allt eftersom kommer vigselakten att bli mer lättsam och personlig, men det skulle passa bra med något majestätiskt i början... någon som har några tips där?

Vi hade "Trumpet Voluntary" av Jeremiah Clarke som utgångsmusik eftersom vi ville ha något glatt och pampigt där men som ändå gick att spela på piano. På orgel är den riktigt majestätisk.

Ödessymfonin samtidigt som du släpar in mannen till vigseln? :angel: ;)

Skämt åsido - är det klassiskt som i klassisk musik/bröllopsmusik du tänker på? Eller är pampigt viktigare?

Det är ju givet! Haha!

Pampigt viktigare, jag är svag för opera och klassisk musik men bara för att jag skulle försöka få fram ett konkret förslag ur hjärnan så står det bara helt stilla...

Pa lördag är det dags för oss. Ingen stress alls och allt känns under kontroll. Ngr saker finns kvar pa köpalistan men det är snabbt gjort. Fredag blir kanske lite stressig med att plocka blommor, göra brudbuketten och fixa iordning här hemma men sambon har tagit ledigt fran jobbet och vi har kompisar som hjälper till.

Min svärmor däremot är hysteriskt stressad, jag blir tokig pa henne. Vi har valt ett litet, enkelt bröllop för att slipap stess och höga förväntningar. Men hon försöker hela tiden förstora upp allt och försöka fa oss att ha ett "prinssessbröllop". Hon har fixat en fotograf som kommer vara med under hela cermonin, jag gillar inte att bli fotograferad och känner mig inte alls bekväm med att ha en som tar bilder "i smyg" men jag orkar inte tjafsa emot henne. Hon stressar ocksa för att vi kommer ha övernattningsgäster här hos oss, hon förstar det inte alls, det blir ju sa stressigt och jobbigt att passa upp pa gäster för oss. Jag ser vara gäster mer som hjälp och dom behöver inte passas upp pa, jag är helt säker pa att dom nöjer sig med hämtpizza och ocksa gärna hjälper till med matlagning.

Musik funderar vi ocksa pa. Här hemma pa kvällen blir det spotify, där behöver vi bara göra en spellista men jag tror vi tar ngn färdigt. Under cermonin maste vi ha med egen musikanläggning om vi vill ha musik, en stor känns jobbigt att släppa med fragan är om det blir "mesigt" med en liten.

Vi gifter oss den 25 juli.
Vigsel med familjen å sen fest hemma.

Vi kommer ha snittar å champagne när vi kommer tillbaka. Jägare som vi båda är funderar jag på om man ska skjuta nån salut
Sen blir de grillbuffe. Helgrillat vildsvin och helgrillat rådjur. (Snittarna oxå med viltkött)
Tårta måste vi beställa. Vill ha nån enkel och somrig.

Vi är ganska inställda på att avsluta middagen med en dans, men ingen av oss kan ju dansa! Vart vänder man sig då? Vi kommer vara på gräsmattan, men har ju en liten altan som är typ 10-12 kvm kan man dansa där?
Jag är så förälskad i Ellie Gouldings röst och hon har gjort många fina låtar. Det blir något hon sjunger, kan man vara så fräck och ha Love me like you do? Eller kommer folk tro att sambon är nån värsta mr.grey och vara oroliga att ramla in i "red room" under kvällen? :angel:

Har ångest över inbjudningskorten för jag tror jag skrev för mkt så de blir rörigt, speciellt de där med att vigseln är tidigare på dagen. För de slog mig sen att det står "Efter vigsel" men ingenstans vart vigseln är, bara att de ska vara hos oss kl 15.

Har ni skrivit namn + datum i ringarna eller nått annat/mer? Jag funderar på att om vi åker ut dit vi ska viga oss och så tar man gps koordinatorerna till platsen? Funderar oxå på om man ska va så "Fräck" att man ristar in våra initialer och ett hjärta i ett av träden på platsen :angel: men det kanske är typ jätteolagligt?

Vi kommer ha snittar å champagne när vi kommer tillbaka. Jägare som vi båda är funderar jag på om man ska skjuta nån salut
Sen blir de grillbuffe. Helgrillat vildsvin och helgrillat rådjur. (Snittarna oxå med viltkött)

Vi är ganska inställda på att avsluta middagen med en dans, men ingen av oss kan ju dansa! Vart vänder man sig då? Vi kommer vara på gräsmattan, men har ju en liten altan som är typ 10-12 kvm kan man dansa där?
Jag är så förälskad i Ellie Gouldings röst och hon har gjort många fina låtar. Det blir något hon sjunger, kan man vara så fräck och ha Love me like you do? Eller kommer folk tro att sambon är nån värsta mr.grey och vara oroliga att ramla in i "red room" under kvällen? :angel:

Har ångest över inbjudningskorten för jag tror jag skrev för mkt så de blir rörigt, speciellt de där med att vigseln är tidigare på dagen. För de slog mig sen att det står "Efter vigsel" men ingenstans vart vigseln är, bara att de ska vara hos oss kl 15.

Har ni skrivit namn + datum i ringarna eller nått annat/mer? Jag funderar på att om vi åker ut dit vi ska viga oss och så tar man gps koordinatorerna till platsen? Funderar oxå på om man ska va så "Fräck" att man ristar in våra initialer och ett hjärta i ett av träden på platsen :angel: men det kanske är typ jätteolagligt?
Jag tror att jag har namn+datum i min ring. Maken har ju kvar förlovningsringen och den har vi bara namn i. Jag använder sällan mina ringar (får sår) och han använder aldrig sin ring (funkar inte med jobb) så såhär i efterhand kändes det lite onödigt :angel: fast det är ju roligt att ha dem på sig ibland!
Jag hade velat gravera in något mer först men det ryms liksom inte så mycket så det fick räcka med namn + datum.

Vi har bara våra respektive namn och datum. Det räcker för oss men fin idé med koordinater.

Jag var och provade brudklänningen i förra veckan, satt fint i midjan men alldeles för stor runt bröst och rumpa så det ska sys in ganska mycket.

Och vi har panik. Fotografen har ställt in. Jag vet inte hur vi ska få till det här!

Har inte fotografen några att rekommendera?

Våran vigselförrättare är proffsfotograf, så hon kommer fota oss efter vigseln. Sen har vi en fotointresserad och duktig kompis som får gå loss med kameran (han kommer vara med på vigseln oxå)
Funderar på engångskameror på borden frågan är ju om man vågar framkalla bilderna sen :o

Idag kom inbjudningskorten och de vart jättefina för det billiga priset, trodde jag inte när jag beställde!
Frågan är ju hur de är med min matte för jag har skrivit å fixat alla på listan men har massa inbjudningskort kvar!

Står fortfarande och velar. Är det ok att bjuda en vän man tappat kontakten med för några år sen? Jag känner mig så värdelös som inte bara ringer men nu har de gått så lång tid att jag inte riktigt vågar för hon kanske känner sig sviken av mig.

Står fortfarande och velar. Är det ok att bjuda en vän man tappat kontakten med för några år sen? Jag känner mig så värdelös som inte bara ringer men nu har de gått så lång tid att jag inte riktigt vågar för hon kanske känner sig sviken av mig.

Det är väl ett jättebra tillfälle att ta upp kontakten! :up::D (Och man är ju faktiskt två om att hålla kontakten)

Snart bara 2 månader kvar och vi börjar fixa lite smått. Jag beställde en klänning men det blir eventuellt ett misslyckande då jag allt för sent upptäckte att de vadderade inlägg som finns i bysten syns igenom... :banghead: Idiotisk konstruktion. För sent att skicka tillbaka :meh: Eventuellt kan det fixas till men jag förbereder mig på att få bita i det sura äpplet och fixa en ny klänning. Får skylla mig själv, tur att klänningen inte var så dyr.

I övrigt håller vi på att förbereda platsen där vi ska vara (dvs hemma på gården), skriver på önskelista (tydligen var det viktigt) och försöker komma fram till vilken mat vi ska ha (och värjer oss från förslag om catering, vi vill inte ha det!). Det går långsamt, men det går framåt :D

@Undret
Ytterligare några förslag från mig är The heart asks pleasure first, the firebird suite och to the stars men det landlevande riktigt är vad ni tänkt er?

Det är ju givet! Haha!

Pampigt viktigare, jag är svag för opera och klassisk musik men bara för att jag skulle försöka få fram ett konkret förslag ur hjärnan så står det bara helt stilla...

Star Wars introt! :up: Det är ju pampigt och fint :angel: Sambon och mamma har gaddat ihop sig och tycker att det vore en jättebra ide? :confused: Men jag tror jag fick in ett veto där :laugh:

Sambon ska inte ha kostym på bröllopet utan skjorta och fina byxor (typ chinos), detta var tydligen oerhört förvånande för en släkting.

"Men ska han inte ha kostym på sitt eget bröllop?!"

"Man kan väl vara fin ändå", var mitt svar. Jag tycker inte vi är så radikala direkt men strunta i bordsplacering, inte ha kostym, inte vara i lokal och laga mycket mat själva höjer tydligen en del ögonbryn :confused::p Nåväl, vi gör som vi vill i vilket fall ;)

Imorgon ska jag och min brors fästmö titta på klänningar, visst jag ska gifta mig nästa år men man kan alltid titta lite. Hon gifter sig ju om ett några månader så jag hänger på i bröllopsbutikerna :D

"Men ska han inte ha kostym på sitt eget bröllop?!"

Nu hade vi inte bröllop i den bemärkelsen utan en mer privat vigselakt, men vi gifte oss i jeans och skjorta/blus. Hade precis tagit in hästarna och jag hade blivit rätt rejält trampad och var svårt halt. Lite hästsnor hade jag också, det bara blev så...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 191
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka