Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag äntligen börjat få ihop saker:). Klänningen är beställd och det blev inte riktigt som planerat utan rätt mycket dyrare. Men det känns bra att dels hittat en klänning jag verkligen gillar och att den är från en lokal designer. Att den dock kostar 5.500:- var aningen i överkant... Tårta är också bokad, det blir en ganska enkel princesshistoria i vitt med lila rosor på. Är på jakt efter ett figurer att sätta på toppen, vill ha ett brudpar, men gillar inte de vanliga klassiska som bageriet hade. Nån som har tips på var jag sa leta?

Har även pratat med den lokala trädgårdsbutiken och dom kommer göra buketten och även bordsblommorna-som jag inte alls vet hur de ska se ut. Vet bara att vi håller oss till färgtema lila och vitt, sen litar jag rätt mycket på den som göra arrangemangen:).

Till musiken vill jag gå in till Etta James At Last, och så ska vi ha med Sabina Ddumbas Effortless och så blir det en låt till som inte är bestämd tror jag. Vet inte riktigt vem som ska sjunga bara:D. Ska försöka boka en kör, finns en väldigt bra gospelkör här i trakterna, men vet inte riktigt om vi kommer ha råd med dom.

Vi har träffat vår vigselförrättare idag :) Hon var trevlig och verkade lättsam så det blir nog bra. Pratade lite om hur det ska gå till, tid och vägbeskrivning och sådär. 200 kr i reseersättning är det enda vi behöver betala, känns alldeles lagom :D

Imorgon ska jag åka till sthlm och träffa min syster för att få hjälp med att hitta smink och såna saker! Jag är ju helt lost så det blir jättebra att ha någon med som kan lite mer. Kanske kan vi lyckas hitta skor också.

Bara lite drygt 4 veckor kvar nu..!

Nu har jag äntligen börjat få ihop saker:). Klänningen är beställd och det blev inte riktigt som planerat utan rätt mycket dyrare. Men det känns bra att dels hittat en klänning jag verkligen gillar och att den är från en lokal designer. Att den dock kostar 5.500:- var aningen i överkant... Tårta är också bokad, det blir en ganska enkel princesshistoria i vitt med lila rosor på. Är på jakt efter ett figurer att sätta på toppen, vill ha ett brudpar, men gillar inte de vanliga klassiska som bageriet hade. Nån som har tips på var jag sa leta?

Har även pratat med den lokala trädgårdsbutiken och dom kommer göra buketten och även bordsblommorna-som jag inte alls vet hur de ska se ut. Vet bara att vi håller oss till färgtema lila och vitt, sen litar jag rätt mycket på den som göra arrangemangen:).

Till musiken vill jag gå in till Etta James At Last, och så ska vi ha med Sabina Ddumbas Effortless och så blir det en låt till som inte är bestämd tror jag. Vet inte riktigt vem som ska sjunga bara:D. Ska försöka boka en kör, finns en väldigt bra gospelkör här i trakterna, men vet inte riktigt om vi kommer ha råd med dom.

Etsy, där finns massor :)

Har kollat runt lite på brudparsdekorationer, men jag blir bara förbannad! Finns hur mycket som helst med brudpar i varierande stereotypa konstellationer (mannen försöker springa iväg, mannen hålls i koppel, mannen sitter på kvinnans klänning så hon inte ska springa iväg osv osv). Allvarligt liksom?? 2015?? Jag vill ha ett gulligt kärleksfullt brudpar-är det så mycket begärt?!

Har kollat runt lite på brudparsdekorationer, men jag blir bara förbannad! Finns hur mycket som helst med brudpar i varierande stereotypa konstellationer (mannen försöker springa iväg, mannen hålls i koppel, mannen sitter på kvinnans klänning så hon inte ska springa iväg osv osv). Allvarligt liksom?? 2015?? Jag vill ha ett gulligt kärleksfullt brudpar-är det så mycket begärt?!

Därför hade vi inget brudpar på tårtan! Vi liksom gifte oss av fri vilja båda två, jag håller helt med dig vi lever för sjutton 2015!

Idag har jag ruinerat mig på smink :crazy: Men är väldigt nöjd med det jag köpte, fick hjälp av en jättebra tjej på kicks och så var syrran med också.

Köpte ett par skor också, det blev ett par sandaler med kilklack som nog blir jättebra :) Först tänkte jag ta ett par ballerinaskor bara men sen insåg jag att jag faktiskt inte gillar ballerinaskor... :banghead: :p Nog för att inte skorna kommer synas så värst mycket men jag vill ju ändå känna mig fin och bekväm :)

Såhär gjorde vi:
Hjärtat och rosetten var redan på tårtan från början, så jag gjorde bara en enkel vimpelrad, tyckte också det var tramsigt med figurer där hon drar han till altaret. Kändes helt fel!
Men detta blev bra! Säg till om bilden inte syns!

skiva-913.jpg

Fotograferingen kan ta betydligt längre tid än en halvtimme. Sist jag var på bröllop där brudparet skulle fotas efter vigseln så fick vi vänta på den i över en timme. Astråkigt för det fanns inget att göra och vi fick inte komma in i lokalen. Hade det inte varit nära vänner hade jag nästan åkt hem.
(Hoppar ut ur tråden igen)
1. Jag tror ändå inte det tar över en timme för oss.
2. Lokalen kommer vara öppen
3. Bubbel ska serveras och "mingel"-tidsfördriv ska fixas!

Igår tittade vi på en vacker lokal och vi har preliminärbokat den till augusti nästa år :love:

Nu min stora fundering, hur gör man vigseln? Vi ska ju ha en borgerlig vigsel och generellt så verkar de väldigt korta? Vad kan man fylla ut med? Har läst om en del som har dikter och sång som utfyllnad men vet inte riktigt om det passar oss.

Kan man skriva ett "manus" som vigselförättaren ska läsa upp (med de grejerna som är obligatoriskt)?

På de borgerliga bröllop jag varit på har vigselförrättaren hållit ett litet tal typ, efter ett manus som paret bestämt.

(nä, jag ska definitivt inte gifta mig, jag smygläser bara :D )

Vet inte vilken del av Sverige du finns i, men är det i någorlunda närhet till Göteborg har jag tips både på solist och kör :)

Det närmar sig för oss! Men vi har fortfarande inte hittat några ringar :crazy: gifter oss den 25e så de lär va ganska kört att hinna gravera nått innan.

Uppdatering, 26 dagar kvar :D

Nu har vi hittat skor till sambon, beställt en del av maten och köpt nästan all dricka. Började baka kakor igår, vi ska tydligen ha sju sorters kakor på efterrättsbordet :rofl: Bara frysa in direkt så håller de sig bra. Jag håller på att gå in skorna, jag har nämligen fruktansvärt lätt för att få skavsår så det är bäst att gå in dem ordentligt.

Känns oerhört bra att vi båda är lediga nu veckorna fram till bröllopet, hur mycket tid som helst till att fixa och greja. Det kommer ändå bli stressigt dagarna innan men då har vi i alla fall tid att hinna med det som kan göras några dagar innan.

En vecka kvar! Fortfarande inga skor :eek: Ska köpa ringar i helgen. Vi har suttit massor på nätet å nu tror vi att vi hittat vad vi vill ha.
Glömt bort buketten, så ska åka till floristen idag då jag är ledig.

Sen är de mesta fixat. En sväng till Ikea å köpa lite tyger och så ska jag börja pyssla ihop mina vaser och ljusstakar. Kommer använda gamla barnmatsburkar och dekorera med olika papper, spets och rep. På borden sen kommer jag ha massa blåbärsris och ljusa rosor.

Jäklar vad fort dagarna går på slutet!

Nu har vi de mesta fixat, imorgon är jag ledig så då ska vi åka och handla kläder till barnen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 191
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Bygga om altan
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur