Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Killaloe & @niphredil Tack! Den filosofiska sidan i mig tycker att det är väldigt intressant hur egoistiska handlingar kan vara fina och gynna andra. För det handlar ju om att få mig frisk, med handen på hjärtat kan jag säga att vi inte hade kommit på att göra så om inte jag var sjuk. Då hade vi glatt tagit emot den där mixern som hamnar längst bak i ett köksskåp och glöms bort.

@ajdidodii Oavsett skälet till att ni ber gästerna skänka pengar så kommer detta att gynna andra. För mig är det därför en fin handling :).

Angående namndiskussionen tidigare i tråden gjorde vi så att jag berättade för sambon att jag inte tänkte byta mitt unika släktnamn (<15 personer i Sverige) mot hans -ssonnamn. Vill han ha kvar sitt, byta till mitt eller ska vi ta ett av de andra namnen som finns i min släkt som jag har rätt att byta till? Han kommer ta mitt namn när vi gifter oss.

Jag tror att jag också hittat min klänning. Men jag har en reservation bara, jag skulle inte vilja visa så mycket bar rygg inne i själva kyrkan. Är det någon som har något smart tips på hur man skulle kunna täcka lite utan att förlora stilen på klänningen?

2015-Hot-Fashionable-Long-Sleeve-Lace-Wedding-Dresses-V-Neck-Casamento-Lace-Up-Wedding-Gowns-With.jpg

2015-Hot-Fashionable-Long-Sleeve-Lace-Wedding-Dresses-V-Neck-Casamento-Lace-Up-Wedding-Gowns-With.jpg
Verkligen en otroligt vacker klänning!

Vill bara säga, även om jag absolut respekterar om du inte vill visa så mycket rygg i kyrkan, att jag nog inte hade reagerat så på den klänningen :) Då har jag ändå tjänstgjort på en hel del kyrkbröllop de senaste åren. Sen är det viktigaste att du känner dig bekväm!m

Verkligen en otroligt vacker klänning!

Vill bara säga, även om jag absolut respekterar om du inte vill visa så mycket rygg i kyrkan, att jag nog inte hade reagerat så på den klänningen :) Då har jag ändå tjänstgjort på en hel del kyrkbröllop de senaste åren. Sen är det viktigaste att du känner dig bekväm!m
Det är inte för hur andra skulle reagera (jag skulle inte heller reagera på den klänningen på någon annan), utan mer vad (i det här fallet) hyperkonservativa jag är bekväm med att ha på mig själv.

@Killaloe Slöja var ju en superbra idé!

KL

Jahaaaa, skakar liv i väldigt sovande tråd. Vi gifter oss supersnart och åker till Sverige i dagarna. I dag fixade min sambo ett jättefint litet häfte med den text som vigselförrättaren ska läsa upp :). Vigseln kommer ske på engelska så vi har tagit med texten på engelska och så den spanska översättningen. Eftersom alla inte talar engelska kändes det viktigt.

Så ja, nu är vi väl klara. Maten bokad, häftet fixat. Känns lite pirrigt trots allt :).

Alltså, så himla fint och mysigt och härligt att det blev så här bra av allt! :)
Är ju inte direkt en självklart när man startar med distansförhållande det första man gör! :p :love:

Alltså, så himla fint och mysigt och härligt att det blev så här bra av allt! :)
Är ju inte direkt en självklart när man startar med distansförhållande det första man gör! :p :love:
Ja men eller hur! Med risk för att låta töntig så kan jag säga att jag känner att jag haft sån himla tur; det var sån otrolig slump att vi ens träffades och sen så hade vi sån tur att vi tyckte om varandra och att vi kunde få det att funka trots galen distans. Det är så himla fint bara :love:.

Ja men eller hur! Med risk för att låta töntig så kan jag säga att jag känner att jag haft sån himla tur; det var sån otrolig slump att vi ens träffades och sen så hade vi sån tur att vi tyckte om varandra och att vi kunde få det att funka trots galen distans. Det är så himla fint bara :love:.

Det är så fantastiskt när det funkar trots en massa bumps on the road.

Min ena unge har ju träffat kärleken på andra sidan jorden - de är som gjorda för varandra, men frågan är om de får ihop livet och önskningarna och världsdelarna. Just nu bara är de.

Det är så fantastiskt när det funkar trots en massa bumps on the road.
Ja, och vi har haft väldigt få bumps on the road egentligen. Vi tog det så pass avslappnat i början och bara var och så fick det lite sansat gå åt vilket håll det ville. Andra sidan jorden är nog svårt dock, vi hade ju fördelen att båda var inom Europa (och att vi båda två är så pass flexibla med var vi kan tänka oss att bo och leva nånstans, annars är det nog rätt ogörligt). Är det i Indien din dotter (?) har träffat på kärleken?

Ja, och vi har haft väldigt få bumps on the road egentligen. Vi tog det så pass avslappnat i början och bara var och så fick det lite sansat gå åt vilket håll det ville. Andra sidan jorden är nog svårt dock, vi hade ju fördelen att båda var inom Europa (och att vi båda två är så pass flexibla med var vi kan tänka oss att bo och leva nånstans, annars är det nog rätt ogörligt). Är det i Indien din dotter (?) har träffat på kärleken?

Ja det är i Indien min dotter har träffat kärleken.
Det knepiga är ju detta med uppehållstillstånd för icke-schengen medborgare. Han har varit här på vanligt turistvisum och det var toppen - men han behöver ju kunna jobba och/eller plugga och då behöver han ett personnumer och alltså ett uppehållstillstånd och som bekant så är det rätt så långa väntetider och medan han väntar får han inte komma hit. :( Sen är det ju så att det vore enklare för dom att gifta sig så han får komma hit - men det är nog ett beslut de helst vill fatta av andra orskaker än bara uppehållstillstånd. Hon i sin tur kan tänka sig att bo i Indien, men det är rätt svårt också med avseende på många faktorer - bland annat så vill hon jobba inom konstscenen (inte som konstnär men mer åt curator hållet) och den branschen är ganska minimal i Indien.

Ja det är i Indien min dotter har träffat kärleken.
Det knepiga är ju detta med uppehållstillstånd för icke-schengen medborgare. Han har varit här på vanligt turistvisum och det var toppen - men han behöver ju kunna jobba och/eller plugga och då behöver han ett personnumer och alltså ett uppehållstillstånd och som bekant så är det rätt så långa väntetider och medan han väntar får han inte komma hit. :( Sen är det ju så att det vore enklare för dom att gifta sig så han får komma hit - men det är nog ett beslut de helst vill fatta av andra orskaker än bara uppehållstillstånd. Hon i sin tur kan tänka sig att bo i Indien, men det är rätt svårt också med avseende på många faktorer - bland annat så vill hon jobba inom konstscenen (inte som konstnär men mer åt curator hållet) och den branschen är ganska minimal i Indien.

Om din dotters partner får jobb här i Sverige ordnar säkert företaget med uppehållstillstånd och sånt, det är värt att tänka på om han har ett yrke som är attraktivt. Jag fixar sådant åt flera i veckan, många från Indien. :) De får förstås vänta medan uppehållstillståndet behandlas, men det tar sex-åtta veckor sådär.

@cirkus Ah, då förstår jag helt och hållet att det är svårt. Vi har ju haft det så lätt i och med att vi kan åka fram och tillbaka som vi vill. Men - skulle vi flytta permanent till Sverige måste min partner också söka uppehållstillstånd såklart. Tror dock han får vara där under tiden (?).

Hoppas det ordnar sig för dem!

Om din dotters partner får jobb här i Sverige ordnar säkert företaget med uppehållstillstånd och sånt, det är värt att tänka på om han har ett yrke som är attraktivt. Jag fixar sådant åt flera i veckan, många från Indien. :) De får förstås vänta medan uppehållstillståndet behandlas, men det tar sex-åtta veckor sådär.

Mja - det är inte nån större efterfrågan på folk som bygger trädhus i Sverige. Även om han blev helt till sig när vi var på Bauhaus och tyckte att med såna resurser skulle vi kunna bygga trädhus hur lätt som helst :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Balkong 2025
  • Störiga saker vi stör oss på, del 39
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur