Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
@GoLightly Stället vi ska vara på fixar med catering men vi måste ändå bestämma vad vi vill äta :p

Vad ska ni ha för tre rätters?

Vi kommer även ha ett mimosa-bord där gäster kan blanda sin egen mimosa samt ett godis-bord med massa olika godisar.

Vi kommer även ha ett mimosa-bord där gäster kan blanda sin egen mimosa samt ett godis-bord med massa olika godisar.
Jag har alltid trott att mimosa är typ som potatissallad som man dricker och har aldrig fattat varför någon hittat på ett så vidrigt koncept. Blev väldigt positivt överraskad när jag, för typ en månad sen :angel:, fick veta vad det faktiskt var :D.

Men @ajdidodii , den ser väldigt annorlunda ut mot bilden du visade tidigare i tråden? Är det helt fel storlek eller vad har hänt? Är den från en sån kinesisk hemsida? Livet ser inte särskilt välsytt ut tycker jag.

Nä, alltså det står helt still. Hur ska ni göra med maten?

Tyvärr så måste jag hålla med @niphredil , klänningen ser inte alls anpassad ut efter dina mått?

Den är betydligt mer välsydd än vad bilden visar, det är bara det att vi inte har anpassat den till mig ännu. Framför allt är den för stor i bysten, men det visste vi skulle vara fallet och på måndag ska vi till sömmerska för att prova ut för omsömnad av den. Jag resonerade att det var bättre att beställa en standardstorlek och sy om när jag provat än sy upp för mig och riskera att måtten/kommunikationen blivit fel.
Största skillnaden på klänningen är att bältet är lite bredare än vad det ser ut att vara på produktbilden.

Vi kommer köra på två rätter och tårta.
Förätten blir serverad, palsternackssoppa gratinerad med knaperstekt bacon.
Huvudrätten blir vildsvin (den blivande mannen är jägare) med ugnsrostade rotsaker och whiskeysås. Där tänkte vi köra någon form av bufféservering så att folk kanske pratar lite med varann och framför allt så dom blir mätta.

@GoLightly Stället vi ska vara på fixar med catering men vi måste ändå bestämma vad vi vill äta :p

Vad ska ni ha för tre rätters?

Ah kan mycket väl tänka mig att det inte är det lättaste heller.

Det vet jag inte, vi har inte ens varit och tittat på lokal än ;) Men det kommer bli en himla meckande för sambon vill ha kött, jag äter inte rött kött plus att vi kommer att bjuda ett gäng vegetarianer men jag kommer troligtvis inte vilka äta helvegetariskt.

Vi funderar även på att ha typ någon som fixar typ minipizzor eller liknande som vickning.

Våra bröllopsplaner framskrider långsamt. Har hittat en klänning på rea på internet! :) Vi vill ha en borgerlig vigsel hemma i trädgården, men hur vet man vilken vigselförrättare som är trevlig? Haha. Det finns en lista på kommunens hemsida men ska man bara chansa och ta nån? Får nog konsultera en kollega...

Sen funderar jag på vigselring... Förlovningsringen är en nätt solitärring i vitt guld - skulle det vara superkonstigt att ha en vanlig slät rödguldsring ihop med den? Fick ärva min farfars förlovningsring och det vore kul att använda den. Den behöver justeras lite men jag vet inte om det ser fult ut att blanda rött och vitt guld? Det är väl upp till mig själv förstås... Alternativet är att köpa en matchande typ halvalliansring i vitt guld, men det känns lite tråkigt. Hmm. Veligt.

Våra bröllopsplaner framskrider långsamt. Har hittat en klänning på rea på internet! :) Vi vill ha en borgerlig vigsel hemma i trädgården, men hur vet man vilken vigselförrättare som är trevlig? Haha. Det finns en lista på kommunens hemsida men ska man bara chansa och ta nån? Får nog konsultera en kollega...

Sen funderar jag på vigselring... Förlovningsringen är en nätt solitärring i vitt guld - skulle det vara superkonstigt att ha en vanlig slät rödguldsring ihop med den? Fick ärva min farfars förlovningsring och det vore kul att använda den. Den behöver justeras lite men jag vet inte om det ser fult ut att blanda rött och vitt guld? Det är väl upp till mig själv förstås... Alternativet är att köpa en matchande typ halvalliansring i vitt guld, men det känns lite tråkigt. Hmm. Veligt.

Vi bara valde en på listan på kommunens hemsida. Lite senare visade det sig att min bästa vem kände henne lite ytligt och hade bara gott att säga om henne. Och vigseln blev fin! :)

Japp, nåt i den stilen. Mimosa var fram tills för nån månad sen det vidrigaste jag kunde tänka mig :D. Har för övrigt ingen aning om varifrån jag fått det heller.
Det finns ju mimosasallad som är typ fruktcocktail (fruktsallad i konserv) med klet precis som potatissallad.

Mimosa att dricka är betydligt trevligare!

Ifall du har båda ringarna kan du ju prova båda två tills du kommer fram till om du gillar det eller ej. Jag tycker att det är helt ok att blanda, men jag är inte så konservativ när det gäller smycken. Det viktigaste är ju som du säger att du trivs :)

Man kan använda din ärvda ring och lägga den inuti en ny så att säga. Gjorde så med min förlovningsring, den blev mycket fin :love: Både något nytt och så fick jag med mig mormors fars gamla från 1923 :)
Rött guld inuti, vitt utanpå. Sambon gjorde samma med sin morfars ring.
De blir förvisso lite tjockare/bredare.

Till min funderar jag på att välja en lite nättare halvalliansring eftersom förlovningsringen är så speciell.

Om din farfars ring har plats för mer text kanske det räcker att lägga ett lager vitt utanpå och få plats med din makes namn och ert datum ändå. Dock brukar ju texten i de äldre ringarna vara så stor.

Före:
12715339_10153924698694648_4870470735398529112_n.jpg

Efter. Här har guldsmeden lagt en till ring i rött guld bredvid den gamla för att få plats att skriva sambons namn och vårt datum och samtidigt behålla den gamla texten, samt täckt allt med vitt guld.
Den skiftar i nyanser men det syns inte "ovanifrån". Kan försöka få till fler bilder om du är intresserad.

12729063_10153924697329648_1401558571395879057_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur