Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får väl se om jag kan få in en bild efter helgen. :) Just nu är jag supernervös, tänkt om klänningen inte alls sitter så bra som den gjorde när jag provade den? Tänk om jag minns allt fel?
Skulle det vara fallet kan nog sömmerskan hjälpa till med justeringar, så det är ingen fara! Men jag förstår hur du känner, jag väntar på min andra provning/att första justeringen ska vara klar...

Klänning provad och det är så fin! Nu måste jag bara hitta en bra behå att ha under. Har beställt hem wonderbra i några olika storlekar och hoppas en av dem sitter perfekt.

Sen måste jag hitta några skor också, verkar lättare sagt än gjort. Vill ha en ganska låg klack (3-4 cm kanske), vit och bekväm sko. Men det verkar faan inte ens finnas? Vill beställa från en svensk sida då jag måste prova olika storlekar. Innan jag hittat skor så kan hon ju inte sy upp den till önskad längd.

Saker jag aldrig trodde jag skulle behöva bry mig om:
BRÖLLOPSVALS!
Tydligen måste man dansa vals på sitt bröllop?? Vi tänkte inte göra det men blev totalt nedröstade av familjen så nu får vi väl eventuellt kanske försöka oss på att dansa kasedans framför alla våra vänner? (LIKSOM BUT WHYYYY?!?!).
Iallafall. Jag kan inte komma på en enda låtfan i tretakt. HJÄLP.

BRÖLLOPSVALS!
Tydligen måste man dansa vals på sitt bröllop?? Vi tänkte inte göra det men blev totalt nedröstade av familjen så nu får vi väl eventuellt kanske försöka oss på att dansa kasedans framför alla våra vänner? (LIKSOM BUT WHYYYY?!?!).

Man måste INTE dansa vals. Man måste ingenting. Om ni vill kan ni väl dansa tryckare, men skippa dansen om det inte känns som er grej. Släkten får helt enkelt köpa läget. :)

BRÖLLOPSVALS!

Vad då måste dansa vals. Det är många som inte har någon dans alls och många som dansar "tryckare".

Åh the sweet joy alltså av att inte ha ett traditionellt bröllop :love:. Skulle aldrig valsa omkring för att släktingar tycker att jag borde göra det.

Alltså om jag kommer på en bra vals kan jag visst dansa vals. Men jag kommer inte på nåt. Det var det jag ville ha hjälp med. ;)
Tack ändå för stort stöd att göra som en själv vill! Jag håller fullständigt med! Och det kommer inte bli nån wienervals MEN om man hittar en fin tretaktslåt så kanske... Några förslag?

BRÖLLOPSVALS!

Vi dansade hittepåvalsbugg till en Håkan-låt och sen hysterihoppochskriksjöng vi av ren lycka till ytterligare en när vi gifte oss. Det var vår bröllopsvals det.

Alltså om jag kommer på en bra vals kan jag visst dansa vals. Men jag kommer inte på nåt. Det var det jag ville ha hjälp med. ;)
Tack ändå för stort stöd att göra som en själv vill! Jag håller fullständigt med! Och det kommer inte bli nån wienervals MEN om man hittar en fin tretaktslåt så kanske... Några förslag?

Några låtar som jag insett skulle funka i alla fall taktmässigt:
Christina Perri - A thousand years
Jeff Buckley - Hallelujah
Lou Reed - Perfect day
Metallica - Nothing else matters

Känns som att ni, om några, borde kunna slänga ihop en schyst rock-vals på en kaffekvart :D. Annars är mitt förslag att diskret hinta i bekantskapskretsen om att ni inte orkar skriva en svängig låt själva :angel:.

V i kommer valsa till Ed Sheerans Thinking out loud. Istället för 1-2-3 blir det 12-3-4 stegmässigt, om det hjälper.

Åh, får jag vara med här :bump:

Vi har som plan att viga oss sommaren 2017. Så vi är ute i ganska god tid, det mesta är nog redan planerat och vi vet hur vi vill ha det.

Vi ska gifta oss i ett kapell på Öland, festen blir i päronens trädgård under partytält (vi försökte se om vi kunde använda höladan, men det kommer inte funka så tält it is!)
Vi har som plan att servera buffé på helgrillad vildgris samt lamm. Vildgrisen ska vi se om min kusin inte kan skjuta åt oss och lammen får vi av grannen. Tillbehören spikar ja och morsan ihop, likt det hon och farsan hade när de firade 100år (båda fyllde 50 samma år). Min farmor och mormor (som inte ens vet att vi har tänkt gifta oss) har erbjudit sig att fixa tårta (Om vi mot förmodan skulle gifta oss någon gång, de fixade mina pärons tårta när de gifte sig) planen är en enorm jordgubbstårta i form av ett hjärta.

Jag mejlade idag vår tilltänkta präst, mest för att se hur det hela fungerar då hon inte längre finns i vårt pastorat. Men jag sa vid tidig ålder att det är just henne jag vill ha som präst då hon både döpt och konfirmerat både mig och min bror, samt vigt mina föräldrar.
Skickade även ett mejl och ställde frågan hur det funkar vid bokning av kapellet.

Vi har bestämt vilka två toastmasters vi vill ha och kommer ställa frågan till dom innan sommaren, genom att skicka ett paket med en liten flaska whisky, en nyckelring i form av en brödrost samt ett brev om hur vi tänker deras uppgift. Den ena bor i Uppsala och den andra i Nyköping, vi bor i Varberg och vi vill inte fråga över telefon.

Själva temat kommer bli country/lantligt. Jag är lite inne på att folket ska sitta på halmbalar, men sambon är inte riktigt lika pigg på den idén. Skjuts mellan kapellet och festen för gästerna kommer troligtvis bli traktor och hökärra, medan vi kör på fotografering och avkoppling några minuter. Är 4km mellan kapell och festen.

Vi behöver också en vals-låt så fortsätt gärna komma med förslag! Jag har ingen aning om hur man märker vilken takt en låt har:confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka