Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi behöver också en vals-låt så fortsätt gärna komma med förslag! Jag har ingen aning om hur man märker vilken takt en låt har:confused:
Försök klappa i takt till låten, och räkna mellan klapparna :) blir det klapp på 1 och 3 (men du räknar till fyra) är det svårare att valsa, än om du räknar till tre men bara klappar på 1. Kan gå in på musikteorin lite grundligare om du vill annars :angel: men tänker att det inte är så intressant i sammanhanget ;)

Försök klappa i takt till låten, och räkna mellan klapparna :) blir det klapp på 1 och 3 (men du räknar till fyra) är det svårare att valsa, än om du räknar till tre men bara klappar på 1. Kan gå in på musikteorin lite grundligare om du vill annars :angel: men tänker att det inte är så intressant i sammanhanget ;)

Jag fattar inte riktigt:p Kan du ge exempel på låtar där du klappar på 1 & 3 men räknar till 4? Och där man klappar på 1 men räknar till 3?

Jag fattar inte riktigt:p Kan du ge exempel på låtar där du klappar på 1 & 3 men räknar till 4? Och där man klappar på 1 men räknar till 3?
De låtarna du fått som förslag är typiska räkna till tre låtar :)
De flesta pop/rocklåtar som du klappar i takt till räknar du till fyra på :)

Alltså om jag kommer på en bra vals kan jag visst dansa vals. Men jag kommer inte på nåt.
Jaha, det verkade verkligen som att du inte hade nån lust alls.

"Saker jag aldrig trodde jag skulle behöva bry mig om:
BRÖLLOPSVALS!
Tydligen måste man dansa vals på sitt bröllop?? Vi tänkte inte göra det men blev totalt nedröstade av familjen så nu får vi väl eventuellt kanske försöka oss på att dansa kasedans framför alla våra vänner? (LIKSOM BUT WHYYYY?!?!)."

Skriver du så är det ju inte märkligt om vi svarar "eh nej, det är 2016 och du behöver verkligen inte dansa vals om du inte vill". För det är ju liksom så det är.

Känns som att ni, om några, borde kunna slänga ihop en schyst rock-vals på en kaffekvart :D. Annars är mitt förslag att diskret hinta i bekantskapskretsen om att ni inte orkar skriva en svängig låt själva :angel:.

Javisst skulle vi kunna det! Det har jag också tänkt på. Men sedan inser jag hur fantastiskt svårt jag har för att komma igång med samt avsluta saker så jag inser redan nu att det är ett sånt dåligt samvete-projekt. Det är illa nog att vi måste fixa ringar och bestämma vilka kakor vi ska ha ;)

Tackar för förslag! Jag har gjort en vals-spellista så nu ska vi se om det blir nåt dansande. Perfect Day är så fin fast jag kan inte komma ifrån i min hjärna att den handlar om knark..
Försöker desperat komma på en bra hårdrockslåt som går i tretakt men hårdrockare verkar bara kunna räkna till 4.
(metallica räknas inte!)

Idag har jag äntligen fått tillbaka mitt huvud tillräckligt mycket för att formulera mina tänkta bröllopslöften ordentligt. Känner jag mig själv rätt kommer jag lägga till, ta bort och omformulera lite saker, men jag är nöjd med det som första utkast.
"Vårt förhållande har stått inför många svårigheter som andra slipper och även om jag inte älskar varje dag med dig, så älskar jag dig varje dag.
Min kärlek till dig bygger på att du är min bästa vän, du får se mina sämsta sidor men också mina bästa. Även om min kärlek bygger på vänskapen, så bygger vårt förhållande på kärleken.

Det är därför som jag idag, med lätt hjärta och stort allvar ger dig löftet att hålla fast vid den kärleken resten av livet."

Nu ska jag hoppa in i duschen eftersom resten av dagen består av klänningsprovning nummer två, lämna inbjudningar på tryck och hämta ringarna...
Imorgon har vi vigselsamtal. Det börjar kännas på riktigt nu!

Jag ska köpa ring! :eek: En enkel slät en som jag tror blir superfin verkligen. Men vad skriver man i den? Funderar på Hosey och så datumet vi träffades första gången (vi är rörande överens om att aldrig fira bröllopsdagar, vi firar bara dagen vi träffades :love:) alt nånting jättetöntigt romantiskt och fjantigt. Kan vara för att jag saknar ihjäl mig som det sistnämnda lockar så mycket :angel: :o.

Äsch jag vet inte. Vad skriver man?

Jag ska köpa ring! :eek: En enkel slät en som jag tror blir superfin verkligen. Men vad skriver man i den? Funderar på Hosey och så datumet vi träffades första gången (vi är rörande överens om att aldrig fira bröllopsdagar, vi firar bara dagen vi träffades :love:) alt nånting jättetöntigt romantiskt och fjantigt. Kan vara för att jag saknar ihjäl mig som det sistnämnda lockar så mycket :angel: :o.

I min och bubbisens förlovningsringar står det bara "LOL". Vi är, som du säkert förstår, ett helt normalt och tradinonsbunden par :up:. Kör på bara, inga sura miner om ni får inspiration från vår romantiska ingravering!

I min och bubbisens förlovningsringar står det bara "LOL". Vi är, som du säkert förstår, ett helt normalt och tradinonsbunden par :up:. Kör på bara, inga sura miner om ni får inspiration från vår romantiska ingravering!
:rofl: :rofl:

I vårt fall är det bara jag som ska ha ring. Tror jag kör på namn och datum, även om det är lite väl beige kanske.

Namn och datum är väl bra och standard. Vi har bara förlovningsringar än så länge men har kört på smeknamn och datum. Funderade även på något jättetöntigt men utrymmet är så litet så det kändes inte som det bästa stället att försöka få utlopp för sin inspiration.

Veckans problem: Vad är bra att inkludera i infoblad som man skickar med bröllopsinbjudan? Vägbeskrivning och vilka som ska vara toastmasters har vi kommit på själva. :up: Vad har ni lagt med för information? Eller vad har ni uppskattat att få veta när ni själva blivit inbjudna? Resp. önskat att ni hade fått veta i de fall som det inte framgick.

:rofl: :rofl:

I vårt fall är det bara jag som ska ha ring. Tror jag kör på namn och datum, även om det är lite väl beige kanske.

Namn och datum är inte beige, det är faktuella upplysningar! Jag är ett stort fan av enkelhet och den ingraveringen kan inte slå fel eftersom det är kalla fakta och ingen trött klyscha om tro hopp och kärlek :)! Gör't!

...

Partnern hävdade i början att han inte kunde ha ring pga. gitarrspelande. Detta medförde en egenritad, super-romantisk :love: och halvtaskigt utförd (det skulle ju vara NU - väntetid is not an option) förlovningstatuering dagen efter kvällen före :D.

Meeen... så hittade vi schysta ringar i rostfritt stål för 600 spänn inklusive gravering för oss bägge två och den dealen kunde han inte motstå ;). På höger hands långfinger så funkar den tydligen, trots ivrigt gitarrspelande. Eftersom jag inte, ens med pistol mot huvudet, kan spela en enda liten Wonderwall så har jag själv den på vänster ringfinger :angel:.

...

OffT:
Jag älskar vårt "LOL", som nog egentligen var ett budskap till omvärlden i stil med:

Vi var så torra att vi körde på namn och datum i förlovningsringarna. Bara jag har vigselring och den är fortfarande inte graverad, 3 år senare :o

@TygerTyger vi skrev, datum, tid, plats. Sedan även att det blir middag och fest efteråt, klädsel, toastmaster. Vem de ska rsvp:a till och när det är senast.

Vi skrev även att vi vil ha ett barnfritt bröllop.

@TygerTyger vi skrev, datum, tid, plats. Sedan även att det blir middag och fest efteråt, klädsel, toastmaster. Vem de ska rsvp:a till och när det är senast.

Vi skrev även att vi vil ha ett barnfritt bröllop.

Hur formulerade ni er kring barnfriheten? Vi har inte bestämt oss på den punkten ännu och gillar egentligen kompisarnas barn så kör vi utan dem beror det uteslutande på att vi tror att de skulle ha tråkigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka