Försök klappa i takt till låten, och räkna mellan klapparnaVi behöver också en vals-låt så fortsätt gärna komma med förslag! Jag har ingen aning om hur man märker vilken takt en låt har![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Försök klappa i takt till låten, och räkna mellan klapparnaVi behöver också en vals-låt så fortsätt gärna komma med förslag! Jag har ingen aning om hur man märker vilken takt en låt har![]()
Försök klappa i takt till låten, och räkna mellan klapparnablir det klapp på 1 och 3 (men du räknar till fyra) är det svårare att valsa, än om du räknar till tre men bara klappar på 1. Kan gå in på musikteorin lite grundligare om du vill annars
men tänker att det inte är så intressant i sammanhanget
![]()
Vi behöver också en vals-låt så fortsätt gärna komma med förslag! Jag har ingen aning om hur man märker vilken takt en låt har![]()
De låtarna du fått som förslag är typiska räkna till tre låtarJag fattar inte riktigtKan du ge exempel på låtar där du klappar på 1 & 3 men räknar till 4? Och där man klappar på 1 men räknar till 3?
Jaha, det verkade verkligen som att du inte hade nån lust alls.Alltså om jag kommer på en bra vals kan jag visst dansa vals. Men jag kommer inte på nåt.
Känns som att ni, om några, borde kunna slänga ihop en schyst rock-vals på en kaffekvart. Annars är mitt förslag att diskret hinta i bekantskapskretsen om att ni inte orkar skriva en svängig låt själva
.
Jag ska köpa ring!En enkel slät en som jag tror blir superfin verkligen. Men vad skriver man i den? Funderar på Hosey och så datumet vi träffades första gången (vi är rörande överens om att aldrig fira bröllopsdagar, vi firar bara dagen vi träffades
) alt nånting jättetöntigt romantiskt och fjantigt. Kan vara för att jag saknar ihjäl mig som det sistnämnda lockar så mycket
![]()
.
Äsch jag vet inte. Vad skriver man?
I min och bubbisens förlovningsringar står det bara "LOL". Vi är, som du säkert förstår, ett helt normalt och tradinonsbunden par. Kör på bara, inga sura miner om ni får inspiration från vår romantiska ingravering!
Jag ska köpa ring!En enkel slät en som jag tror blir superfin verkligen. Men vad skriver man i den? Funderar på Hosey och så datumet vi träffades första gången (vi är rörande överens om att aldrig fira bröllopsdagar, vi firar bara dagen vi träffades
) alt nånting jättetöntigt romantiskt och fjantigt. Kan vara för att jag saknar ihjäl mig som det sistnämnda lockar så mycket
![]()
.
![]()
I vårt fall är det bara jag som ska ha ring. Tror jag kör på namn och datum, även om det är lite väl beige kanske.
Vi var så torra att vi körde på namn och datum i förlovningsringarna. Bara jag har vigselring och den är fortfarande inte graverad, 3 år senareJag ska köpa ring!En enkel slät en som jag tror blir superfin verkligen. Men vad skriver man i den? Funderar på Hosey och så datumet vi träffades första gången (vi är rörande överens om att aldrig fira bröllopsdagar, vi firar bara dagen vi träffades
![]()
.
@TygerTyger vi skrev, datum, tid, plats. Sedan även att det blir middag och fest efteråt, klädsel, toastmaster. Vem de ska rsvp:a till och när det är senast.
Vi skrev även att vi vil ha ett barnfritt bröllop.