Nya prefix och lite ändringar runt hur de hanteras

Som någon kanske upptäckt finns det nu några så kallade prefix här inne på Bukefalos-hjälp.
Dessutom är man tvingad att ange ett prefix när man startar en ny tråd här inne.

Det kommer läggas till prefix på en del av de forum som inga har idag och det kommer säkert även bli lite förändringar av de gamla som redan finns. Finns det prefix i ett forum kommer man bli tvingad att välja ett av dem.

Förhoppningsvis underlättar detta för de som vill läsa om något speciellt område under ett forum. Det blir kanske även lite mer ordning ;)

I samband med dessa förändringar som för närvarande diskuteras igenom med alla moderatorer, kan det kanske tillkomma ett och annat underforum.
Detta har redan skett genom återinförandet av vissa grengnägg under de större grenarna och avel.

I samband med dessa förändringar kanske inte allt är som det skall när det gäller prefix, förhoppningvis rättar vi till det mesta under den pågående processen ;)
 
Sv: Nya prefix och lite ändringar runt hur de hanteras

Ett tips är ett prefix till på förälder. Det är ju några år mellan gravid och skolbarn. Dagisåldern kanske?
 
Sv: Nya prefix och lite ändringar runt hur de hanteras

Som det var tänkt hamnar dessa under de som inte har prefix tillsammans med andra frågor som inte passar under gällande prefix. Jag anser att man så långt det går skall försöka hålla nere antalet prefix. Jag tackar dock för ditt förslag och skall fundera på det när det är dags för Förälder.
 
Sv: Nya prefix och lite ändringar runt hur de hanteras

Jag tycker det blir väldigt förvirrande med Grundutbildning som ett prefix under ridning när vår unghäst-tråd hamnade där, men jag kanske vänjer mig. Och vem vet vart den trådens fortsättning hamnar nu, när tråden låstes (då den blivit för lång enligt moderator).

Men som sagt, man vänjer sig väl...
 
Sv: Nya prefix och lite ändringar runt hur de hanteras

Det är ju bara o starta en ny unghästtråd, om den och den åldern? Så har vi gjort förut i alla fall... :confused:
 
Sv: Nya prefix och lite ändringar runt hur de hanteras

Forumet grundutbildning hade ett prefix som hette "Ej ridning:" om jag kommer ihåg rätt tänkt för arbete från marken samt inkörning och liknande grundutbildning. Jag tror det bara var en handfull trådar som fått detta prefix. Vilket gjorde att allt i princip borde ha handlat om uppsutten grundutbildning. Jag tyckte då att trådarna mycket väl kunde ligga under Ridning.

Vissa trådar av de som flyttats till Ridning kanske inte passar så bra där. Kanske Hästhanterings eller Gnägg-forumet passar bättre. Tipsa då gärna moderatorn om att flytta tråden.
 
Sv: Nya prefix och lite ändringar runt hur de hanteras

Nu har ju prefixen funnits ett tag, jag tycker att det funkar jättebra!

Men jag har en fråga, och det är när man ser att prefix är felaktiga, vad ska man göra då? Som tex nu finns det fem trådar på förstasidan Förälder som har Gravid-prefixen men som i själva verket handlar om små barn. Är det något man ska triangla för eller är det bara irriterande för mod när det dimper in en massa trianglar för småsaker (fel prefix är ju inget direkt regelbrott)? Ska man bara låta det vara och hoppas att det kommer att bli mer rätt när de funnits lite längre? :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Forumen kommer den närmsta tiden flyttas till samma kategori för att förenkla navigeringen mellan olika delar av Bukefalos. Några av de...
13 14 15
Svar
295
· Visningar
13 567
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag arbetar just nu med lite ändringar av hur de olika forumen är organiserade. Det har tidigare funnits önskemål om att dela upp en...
Svar
7
· Visningar
679
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 789
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 734
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp