Större eller mindre förändring i menyn m.m.

Forumen kommer den närmsta tiden flyttas till samma kategori för att förenkla navigeringen mellan olika delar av Bukefalos.

Några av de olika forumen kommer även slås ihop. Det har den senaste tiden även skett en del ändringar i prefixen (de olika ämnena under forumen).

Jag kommer försöka ta det lite stegvis så att det inte blir för mycket på en gång :)

För er som använder Nytt-länken för att hitta intressanta trådar lär förändringen bli liten, förutom att prefixen är lite mer synliga redan. Tanken är bland annat att prefixen skall användas för att lättare hitta det specifika man är intresserad av om man så önskar.

Jag kommer inom kort lägga in en widget i högerspalten eller längre ned på sidan där man kan välja ett ämne och få upp alla trådar inom det ämnesområdet.

Innan allt är på plats som det skall, kanske det kan verka lite rörigt, jag hoppas ni kan stå ut med detta. Tanken med detta är att det skall bli bättre för alla.
 
Tycker att kugghjulssymbolen som du hade innan var mycket tydligare än den nuvarande! Nuvarande för tankarna till symbolerna som brukar representera varukorgen när man handlar på nätet.
Kanske Kugghjulet är bättre i alla fall?

Någon annan som har någon åsikt, eller förslag på typ av ikon.
 
Alla avelstrådar kan nås genom avelsprefixet. Klickar man på det ser det i princip ut som det gjorde på Avels-forumet.

Frågan är snarare om prefixet skall ligga tillsammans med Gren-prefixen eller som nu under Hästforumet?

Och om någon annan uppdelning av de övriga prefixen skall ske. Jag har frågat en del om detta tidigare och hoppas denna omgörning kanske kan snabba på processen med att komma fram till den bästa lösningen. Två eller tre hästrelaterade forum är lämpligt.
 
Nu har jag en idé, jag jag vet de har varit lite många och inte alltid helt övertänkta senaste tiden.

Kan man döpa om Hem&Hobby till Fritid? Det är kortare, vilket jag gillar, men framförallt är det i mitt tycke en bättre sammanfattning av allt man gör på sin fritid. Det blir lite mer inriktning på vad man gör. Tycker att alla hemrelaterade trådar borde passa ändå. Att renovera huset är oftast något man gör på sin fritid, likaså att laga mat.
 
Nu har jag en idé, jag jag vet de har varit lite många och inte alltid helt övertänkta senaste tiden.

Kan man döpa om Hem&Hobby till Fritid? Det är kortare, vilket jag gillar, men framförallt är det i mitt tycke en bättre sammanfattning av allt man gör på sin fritid. Det blir lite mer inriktning på vad man gör. Tycker att alla hemrelaterade trådar borde passa ändå. Att renovera huset är oftast något man gör på sin fritid, likaså att laga mat.
Fritid blev jättebra :up:

Ordet Inriktning känns inte lika bra, jag förstår andemeningen och det är en bra idé men jag har inget bättre ord att föreslå just nu ;)
 
Jag tycker Inriktning funkar fint! Och gillar faktiskt att avel nu ligger ihop med grenarna, känns passande!
 
Ett annat möjligen oinspirerat förslag, men kanske svårare att missförstå är "Avel&Grenar"?
Det tycker jag är ett bra förslag. Kommer man som ny är det enklare att fatta än inriktningar eller discipliner och därmed blir det också enklare att hitta rätt. Speciellt om avel ligger där med.
 
Jag har nu bytt namn på forumet till Avel&Grenar och känner mig ganska nöjd.

Möjligen borde Allmänt få ett mer beskrivande namn? Då en del trådar nu flyttats till det mer passande Fritids-forumet.
Kom gärna med förslag.
 
Jag gillar ju som väntat inte öht att den vita listen ändras hit och dit och att den hela tiden är alldeles för lång.

Men det gjorde i första vändan att jag lärde mig använda hamburgermenyn uppe till vänster. Funkade perfekt då. Ett klick på den och hela menyn syntes i vänsterkanten. Ett klick till och man var i önskat forum. Nu är menyn inte utrullad längre utan där ligger en enda knapp man måste träffa pilen vid. Går det att ändra tillbaka?
 
Jag gillar ju som väntat inte öht att den vita listen ändras hit och dit och att den hela tiden är alldeles för lång.

Men det gjorde i första vändan att jag lärde mig använda hamburgermenyn uppe till vänster. Funkade perfekt då. Ett klick på den och hela menyn syntes i vänsterkanten. Ett klick till och man var i önskat forum. Nu är menyn inte utrullad längre utan där ligger en enda knapp man måste träffa pilen vid. Går det att ändra tillbaka?
Tanken är att man använder "Hamburger"-menyn på små skärmar.
På nästan alla sidor utom förstasidan är den utrullad.
Du behöver inte pricka pilen du kan klicka varsomhelst på hela knappen.
 
Tanken är att man använder "Hamburger"-menyn på små skärmar.
På nästan alla sidor utom förstasidan är den utrullad.
Du behöver inte pricka pilen du kan klicka varsomhelst på hela knappen.
Jag har nu ändrat så förstasidan har samma meny som forumen. Hoppas de flesta är nöjda med detta.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Rutorna med populära trådar från olika delar av forumet har fått lite ändrad funktionalitet. Du behöver vara inloggad för att se detta...
Svar
3
· Visningar
1 054
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 373
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 969
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp