Nya Shoppingtråden - del 8 - Utbruten från Shoppingtråden - del 8

Nästan alla kläder jag har hemma är ju vita eller rosa så jag tänkte att jag skulle försöka gå utanför komfortzonen. Köpte en röd/orangeblus och är positivt överraskad.

Tyvärr är ljuset jättekonstigt hemma och bilden fick redigeras en del för att mitt ansikte inte skulle vara knallrött, men ni får en idé i alla fall om hur den ser ut.

Köpte en mängd andra grejor också men det har jag inte orkat ta bild på. Ursäkta spräcklig spegel.
wpisNKK.jpg
Supersnyggt! Du borde ha den färgen oftare :love:
 
Hmm. Jag har dock motsatta problemet. Min hy blir lätt fet :wtf: Rengör jag den regelbundet så börjar den producera fett(?) i överflöd istället, men jag skulle gärna vilja ha något som jämnar ut huden som den där såg ut att göra på din bild :love: så jag tittar efter något som kan återfukta lite grann men inte för mycket så att rengöringen mister den effekt jag var ute efter :cautious:

En spontan tanke från mig var att det du rengjorde med troligtvis gjorde din hud uttorkad, vilket i sin tur leder till överproduktion av talg - Men all hud är ju olika.
Just för att jämna ut hudtonen är det produkter med Niacinamide du vill ha, går att googla på med massor med produkter som resultat! Skall dock nämna att med bara ett lager FTE tycker jag den känns mycket lätt på huden, absorberas väldigt snabbt och lämnar inget kladdig lager efter sig :)
 
En spontan tanke från mig var att det du rengjorde med troligtvis gjorde din hud uttorkad, vilket i sin tur leder till överproduktion av talg - Men all hud är ju olika.
Just för att jämna ut hudtonen är det produkter med Niacinamide du vill ha, går att googla på med massor med produkter som resultat! Skall dock nämna att med bara ett lager FTE tycker jag den känns mycket lätt på huden, absorberas väldigt snabbt och lämnar inget kladdig lager efter sig :)
Ja precis, därför tittar jag efter något som kan återfukta lite grann men utan att förstöra rengöringen (som jag just nu endast använder enstaka gånger när finnar poppar upp :cautious:).
Jag tänker jämna ut ojämnheter, som små kvisslor typ, funkar den till det också? Och att du nämnde blåa ringar under ögonen var en bonus :o:angel:
 
Ja precis, därför tittar jag efter något som kan återfukta lite grann men utan att förstöra rengöringen (som jag just nu endast använder enstaka gånger när finnar poppar upp :cautious:).
Jag tänker jämna ut ojämnheter, som små kvisslor typ, funkar den till det också? Och att du nämnde blåa ringar under ögonen var en bonus :o:angel:

Den innehåller lactic acid (AHA) som är kemiskt exfolierande och kan hjälpa mot kvisslor, finnar och pigmentförändringar i huden. Jag tycker AHA hjälper mig jättemycket emot kvisslor och små knottror i huden.

Just mot blånader är Niacinamid bra, men tunnt och mörkt skinn under ögonen är rätt komplext. Till exempel är under ögonen det enda stället på kroppen som helt saknar förmåga att återfukta sig självt. Ögoncreme eller serum som innehåller retinol kan göra mycket för mörka cirklar under ögonen: Retinolet hjälper till att stimulera hudens tillverkning av kollagen, och kollagen är nödvändigt för hudens tjockhet och elasticitet - Tjockare hud, mindre blånader... Hudvård är en djungel :grin:
 
Den innehåller lactic acid (AHA) som är kemiskt exfolierande och kan hjälpa mot kvisslor, finnar och pigmentförändringar i huden. Jag tycker AHA hjälper mig jättemycket emot kvisslor och små knottror i huden.

Just mot blånader är Niacinamid bra, men tunnt och mörkt skinn under ögonen är rätt komplext. Till exempel är under ögonen det enda stället på kroppen som helt saknar förmåga att återfukta sig självt. Ögoncreme eller serum som innehåller retinol kan göra mycket för mörka cirklar under ögonen: Retinolet hjälper till att stimulera hudens tillverkning av kollagen, och kollagen är nödvändigt för hudens tjockhet och elasticitet - Tjockare hud, mindre blånader... Hudvård är en djungel :grin:
:nailbiting: Jag har förstått det ... därför är jag lagom beredd att betala en del för att slippa ha för många produkter :angel: För jag uppfattade det som att du använde FTE under ögonen också?
 
Någon som har tips på var det går att köpa en långärmad t-shirt utan tryck som är vid i ärmarna? Jag vill ha en som sitter hyfsat tight över kroppen (iaf inte som ett tält) men alla jag provar då blir sjukt tighta över armarna... Jag har provat en på stadium, en på HM och en på Lager157.

Såhär blev den på Stadium:
47688102_1226854060796305_6728272290175254528_o.jpg


Nu behöver den inte sitta precis så tight runt midjan som jag håller det där, men ja, man ser ju tydligt att den sitter svintight runt armarna och är stor runt midjan. :cautious: Hade jag tagit en storlek större (eller två) så hade kanske ärmarna blivit bra, men då hade den varit som ett tält på resten av mig.
 
Jag skulle behöva köpa en riktigt varm vinterjacka. Någon som har tips? Spelar ingen roll om det är herr eller dammodell.
 
Jag skulle behöva köpa en riktigt varm vinterjacka. Någon som har tips? Spelar ingen roll om det är herr eller dammodell.
Jag köpte en Gant Classic long dunjacka, köpte på black friday nu för 3200 istället för 4000 men boozt hade de för typ 2600 häromdagen såg jag. Den är sjukt varm. Hade bara tunn blus under igår när jag var ute i minusgrader, fryser inte öht.
 
Blev kär i den här jackan så fort jag såg den för ett bra tag sen från samsøe & samsøe (fake) men priset kändes för högt. Nu äntligen fick jag rätt bra rabatt på den så klickade hem den :love:
Har velat ha en sån här jättelänge men alla är så tunna så fattar inte hur folk står ut att gå med dem hela vintern och med små tryckknappar så vinden blåser rätt in. Denna är tjock, har dragkedja, tryckknappar och luva :) Och säkert alldeles perfekt för en fryslort som mig mao :D

sams%C3%B8e-sams%C3%B8e-saba-jacket-tapioca_1.jpg
 
Jag skulle behöva köpa en riktigt varm vinterjacka. Någon som har tips? Spelar ingen roll om det är herr eller dammodell.

Jag gillar min parka från Kari Traa (Röthe) som jag just köpt, den är supervarm. Annars kör jag Patagonia och Marmot på vanliga jackor, de är helt underbara. Dun från Patagonia och syntetfyllning i den från Marmot. Alla jackorna är flera år gamla nu men fortfarande bra.
 
Jag har shoppat en lampa :D Blir perfekt för både hundpromenader och cykelturer. Lyser dock väldigt starkt, så jag får komma ihåg att ha den riktad nedåt när jag cyklar på vägar...
ledsavers-laddningsbar-cykellampa

ledsavers-laddningsbar-cykellampa


Hur starkt lyser den? Skulle behöva en till träningen utomhus i vinter :)
Tror du den funkar att springa med?
 
Hur starkt lyser den? Skulle behöva en till träningen utomhus i vinter :)
Tror du den funkar att springa med?
Den lyser starkt! Däremot är själva banden runt huvudet inte de mest stabila och lampan i sig är ganska tung, så hur bra det fungerar att springa med den vågar jag inte uttala mig om. Testade den idag och den fungerar utmärkt vid promenader, så det är möjligt att den sitter stadigare än vad jag tänker mig att den gör :p
 
  • Gilla
Reactions: MM
  • Gilla
Reactions: MM

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 780
Senast: Buzzter
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 987
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 806
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 965
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp