Nya Shoppingtråden - del 8 - Utbruten från Shoppingtråden - del 8

Den här kanske inte skulle se så dum ut.
kappa-enya-ylle.jpg

Vad tror ni om man skulle gå ute i stan med moderna kläder under? 🤔

Finns hur många ullkappor som helst ute i butikerna. Själv köpte jag en från Weekday för några år sedan. De hade mycket fint inne nu såg jag :)
 
Jag fick hem mina "sommarbyxor" idag. De har luffat runt i Europas postbilar i ett par månader. Det är en modell jag inte alls är van vid och de är kraftigare i tyget än vad jag trodde. Men jag gillar dem. Frågan är nu vad tusan man har för skor till? Barfota och tunna tygskor går ju utmärkt, men den säsongen är ju förbi... Ska jag vänta till nästa år (alternativt frysa) eller finns det annat som kan funka? Det är dragskon i bensluten som gör mig villrådig.

Visa bifogad fil 57035

Ursäkta den märkliga bilden. Spegelns normala plats är i en hall utan belysning ...
Snygga strumpor och lågskor.
 
Finns hur många ullkappor som helst ute i butikerna. Själv köpte jag en från Weekday för några år sedan. De hade mycket fint inne nu såg jag :)
Som är gjorda av ull? Märkte när jag googlade att flera kallades yllekappor med bara hälften eller mindre innehåll av ull :cautious: de värsta innehöll bara 3% 🙄
 
Som är gjorda av ull? Märkte när jag googlade att flera kallades yllekappor med bara hälften eller mindre innehåll av ull :cautious: de värsta innehöll bara 3% 🙄
De flesta är ylleblandningar. Tror min är gjord av 70% ull. Såg en på Weekday nu med 60% ull. Jag tycker att det räcker men vill du ha 100% ull kanske du får leta lite 😊
 
De flesta är ylleblandningar. Tror min är gjord av 70% ull. Såg en på Weekday nu med 60% ull. Jag tycker att det räcker men vill du ha 100% ull kanske du får leta lite 😊
Jag funderar på det, den där manteln jag tänker på som var verkligen varm verkade nog vara 100%. Men som du säger så kan det nog räcka?
Tycker bara att det är lurigt när man sorterar på material i jackor och vill ha ull, så dyker det även upp jackor med bara 3% :cautious:
 
Jag funderar på det, den där manteln jag tänker på som var verkligen varm verkade nog vara 100%. Men som du säger så kan det nog räcka?
Tycker bara att det är lurigt när man sorterar på material i jackor och vill ha ull, så dyker det även upp jackor med bara 3% :cautious:
Jag har också letat efter någon riktigt ullig kappa eller mantelliknande under några år. Hittade ullkappor men då var det "bara" 3-30% ull i dom när jag sökte. Jag ville ha närmare 100% så jag gav upp letandet tillsvidare.
Utbudet kanske är bättre nu så kanske ska ta upp det igen. 🤔
Då får gärna skriva här om du hittar något. 😀
 
Jag har också letat efter någon riktigt ullig kappa eller mantelliknande under några år. Hittade ullkappor men då var det "bara" 3-30% ull i dom när jag sökte. Jag ville ha närmare 100% så jag gav upp letandet tillsvidare.
Utbudet kanske är bättre nu så kanske ska ta upp det igen. 🤔
Då får gärna skriva här om du hittar något. 😀
Denna ska vara 100% ull:
https://m.zalando.se/ivy-and-oak-belted-coat-kappa-rock-black-iv321u01l-q11.html
Jag är lite skeptisk då det ser ut som att det är något mera i den, men man kan nog googla noggrannare och kolla upp saken.
Andra jag hittat har varit kring 50%.
 
Jag har beställt hem en klänning. Inte av någon trevlig anledning tyvärr, utan det var mest för att jag insåg att jag inte hade något begravnings-vänligt i garderoben. De enda svarta klädesplagg jag äger är antingen festklänningar, businesskläder eller träningskläder 🤷‍♀️

Tror ni att denna funkar? Tänkte ha den med ett par tunna svarta strumpbyxor och klackade boots i så fall. Den kommer att vara ett par centimeter längre på mig då modellen är längre men har "min" storlek på sig.

1599820728873.png
 
Jag har beställt hem en klänning. Inte av någon trevlig anledning tyvärr, utan det var mest för att jag insåg att jag inte hade något begravnings-vänligt i garderoben. De enda svarta klädesplagg jag äger är antingen festklänningar, businesskläder eller träningskläder 🤷‍♀️

Tror ni att denna funkar? Tänkte ha den med ett par tunna svarta strumpbyxor och klackade boots i så fall.

Visa bifogad fil 57058
Jag kan inte alla regler om hur man ska se ut på begravning, men tänker spontant att det är ganska vanligt med en klänning som är lite längre? Jag tänker att man har som "regel" att dölja axlar och knän? Men det vet någon här som har bättre koll!
 
Jag kan inte alla regler om hur man ska se ut på begravning, men tänker spontant att det är ganska vanligt med en klänning som är lite längre? Jag tänker att man har som "regel" att dölja axlar och knän? Men det vet någon här som har bättre koll!
Så är det kanske! Jag har inte heller koll, men tror å andra sidan inte att det kommer att vara sådär superstrikt på farmors begravning. Det var inte riktigt hennes stil, liksom. Jag höll nog på att redigera mitt inlägg när du skrev, men jag la i alla fall till nu att den kommer att vara ett par centimeter längre på mig än den är på modellen. Oklart om det hjälper dock.

Kanske får vänta tills den kommer, ta bild när jag har den på mig och skicka till familjen så får de tycka till. Det är ju trots allt mest de som ska se mig! Annars kanske det får bli ett par svarta byxor och en svart blus av något slag, det borde jag kunna skaka fram!
 
Jag har beställt hem en klänning. Inte av någon trevlig anledning tyvärr, utan det var mest för att jag insåg att jag inte hade något begravnings-vänligt i garderoben. De enda svarta klädesplagg jag äger är antingen festklänningar, businesskläder eller träningskläder 🤷‍♀️

Tror ni att denna funkar? Tänkte ha den med ett par tunna svarta strumpbyxor och klackade boots i så fall. Den kommer att vara ett par centimeter längre på mig då modellen är längre men har "min" storlek på sig.

Visa bifogad fil 57058

Den kanske ar i kortaste laget, men med svarta strumpbyxor och utan en lekfull pose ( :P ) sa kan det nog funka bra - det vart att prova!
 
Så är det kanske! Jag har inte heller koll, men tror å andra sidan inte att det kommer att vara sådär superstrikt på farmors begravning. Det var inte riktigt hennes stil, liksom. Jag höll nog på att redigera mitt inlägg när du skrev, men jag la i alla fall till nu att den kommer att vara ett par centimeter längre på mig än den är på modellen. Oklart om det hjälper dock.

Kanske får vänta tills den kommer, ta bild när jag har den på mig och skicka till familjen så får de tycka till. Det är ju trots allt mest de som ska se mig! Annars kanske det får bli ett par svarta byxor och en svart blus av något slag, det borde jag kunna skaka fram!
Ja, det viktiga är ju att man känner sig bekväm och att ni är överens inom familjen!
 
Jag har beställt hem en klänning. Inte av någon trevlig anledning tyvärr, utan det var mest för att jag insåg att jag inte hade något begravnings-vänligt i garderoben. De enda svarta klädesplagg jag äger är antingen festklänningar, businesskläder eller träningskläder 🤷‍♀️

Tror ni att denna funkar? Tänkte ha den med ett par tunna svarta strumpbyxor och klackade boots i så fall. Den kommer att vara ett par centimeter längre på mig då modellen är längre men har "min" storlek på sig.

Visa bifogad fil 57058
Den fungerar nog utmärkt med strumpbyxor. Man har väll för det mesta lite finare men svarta vardagskläder. Knappast långklänning och flor ;).
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 771
Senast: Buzzter
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 846
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 954
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp