Nyårslöften

TheRedLightning

Trådstartare
Har ni några nyårslöften?
Om ni vill kan vi köra en uppföljning senare under det nya året.

Jag börjar med mina nyårslöften:
  • Gå till psykolog
  • Försöka träna mer
  • Komma igång aktivt med ridningen
Vilket/Vilka är era? :)
 
Jag älskar nyårslöften! Är väl medveten om alla som tycker att det är sååå onödigt med nyårslöften för blabla men jag personligen tycker att det är fantastiskt roligt att klura ut dem och sen se hur jag skött mig :D.

  • Försöka oroa mig mindre!
  • Försöka simma ett par gånger i veckan för att bli lite hälsosammare och förhoppningsvis må lite bättre!
  • Försöka resa mindre. Vara hemma mycket, ta det lite lugnare, sluta döda så många isbjörnar per år.
 
Har inga nyårslöften, tror varken jag eller nån jag känner någonsin hållt ett nyårslöfte så känns inte så aktuellt :laugh::o

Däremot har jag en önskan att min läslust och läsförmåga ska hålla i sig och att jag ska bli bättre på att identifiera vad jag behöver och så framför allt bli bättre på att möta mina behov :):up:

Gott nytt år!
 
Hm, jag finner det lite märkligt. Jag har själv postat "gott nytt år" på facebook, men ingen som kommenterat eller gillar trots att det legat uppe i 3 timmar, ser andra av dom jag är vän med där som lägger upp likadana poster och får massa kommentarer och gilla.

Men okej, jag har i alla fall fått hälsningar från ena kollegan på jobbet (som jag brukar prata med, och har vart med i branchen länge) vi kommer väldigt bra överens, så han har önskat mig gott nytt år.
Ja, även den andra kollegan ringde mig och önskade god fortsättning.

Men ja, antar att de flesta är upptagna med att fira nyår och inte sitter och kollar sociala medier.
Nåväl...

GOTT NYTT ÅR BUKE!!
 
Mitt nyårslöfte får bli att försöka stressa mindre. Stanna upp och njuta av det jag gör just nu, istället för att hela tiden planera två steg framåt som jag konstant gör.

*ok, nu är jag i stallet. Att mocka och fixa tar ungefär x minuter. Sedan har jag y minuter att ägna åt hästen innan klockan är z och jag måste sticka för att hinna hämta ungen*

Den stressen har jag i kroppen från jag vaknar klockan 5 tills jag landar hemma på kvällen. Och jag mår inte bra av det. Så mitt mål är att fokusera mer på det jag gör och mindre på det jag ska göra sedan.
 
Hm, jag finner det lite märkligt. Jag har själv postat "gott nytt år" på facebook, men ingen som kommenterat eller gillar trots att det legat uppe i 3 timmar, ser andra av dom jag är vän med där som lägger upp likadana poster och får massa kommentarer och gilla.

Men okej, jag har i alla fall fått hälsningar från ena kollegan på jobbet (som jag brukar prata med, och har vart med i branchen länge) vi kommer väldigt bra överens, så han har önskat mig gott nytt år.
Ja, även den andra kollegan ringde mig och önskade god fortsättning.

Men ja, antar att de flesta är upptagna med att fira nyår och inte sitter och kollar sociala medier.
Nåväl...

GOTT NYTT ÅR BUKE!!
Gott nytt år!
 
Mit konstanta nyårslöfte/livsmotto:
1512312.jpg
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 663
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 040
Senast: Sasse
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 569
Senast: manda
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
92

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp