Nyårslöften

Motionera mer (borde bli enkelt då jag inte gjort det alls på länge!!) samt umgås mer med människor jag tycker om;)

Sen har jag mål kopplat till motionen, ska försöka få bort MINST 20 kg under året:up:
 
Mitt nyårslöfte får bli att försöka stressa mindre. Stanna upp och njuta av det jag gör just nu, istället för att hela tiden planera två steg framåt som jag konstant gör.

*ok, nu är jag i stallet. Att mocka och fixa tar ungefär x minuter. Sedan har jag y minuter att ägna åt hästen innan klockan är z och jag måste sticka för att hinna hämta ungen*

Den stressen har jag i kroppen från jag vaknar klockan 5 tills jag landar hemma på kvällen. Och jag mår inte bra av det. Så mitt mål är att fokusera mer på det jag gör och mindre på det jag ska göra sedan.
kram bästa @Klara :heart
vet du kom in på en fika och släpp alla "måsten " ? min dörr står alltid öppen...:heartheart
 
Att låta ett av träningspassen på gymmet i veckan gå till att stärka mina "brister" relaterat till ridningen (just nu bålstabiliteten).
Samt att sluta slösa pengar på spontanköp, att tänka först köpa sen.
 
Jag brukar inte ge nyårslöften för det känns så uselt att misslyckas med att hålla dem. I stället fortsätter jag med att använda mitt liv på bästa möjliga sätt. Jag försöker göra kloka val och följa mitt hjärta. Och jag tänker fortsätta min personliga utveckling.

Redan under förra året lyckades jag få till yoga mer regelbundet och jag tänkte försöka ännu mer med det, helst dagligen. Kanske det kan funka efter att jag flyttat och jobbar hemma? Jag har någon slags idé om att återuppta löpträningen också. Idag fick jag faktiskt ett spontanryck och sprang på bandet. Det vore kul att komma i form för lopp igen.

Mitt sockerintag borde f.ö. minskas. Jag har råkat bli sockerknarkare tyvärr, vilket inte är någon höjdare.
 
En sak till: Jag skulle vilja lära mig att svetsa men vet inte om jag hinner med det målet i år. Kanske får det bli nästa år.
Du får söka in på en svetsutbildning. Gjorde jag 1987-1989, den roligaste utbildning jag gått! Den är avancerad och innefattade allt, gas, mig, tig samt avancerad plåtutbredning. Efter utbildningen har jag inte tagit i en svets :o ... jobbar idag som kriminalvårdareO_o.

Är så gammal att jag inte lägger nyårslöften längre, möjligen att ta vara på fritiden mer och se till att maken och jag har mer kvalitetstid tillsammans.;)
 
Du får söka in på en svetsutbildning. Gjorde jag 1987-1989, den roligaste utbildning jag gått! Den är avancerad och innefattade allt, gas, mig, tig samt avancerad plåtutbredning. Efter utbildningen har jag inte tagit i en svets :o ... jobbar idag som kriminalvårdareO_o.

Är så gammal att jag inte lägger nyårslöften längre, möjligen att ta vara på fritiden mer och se till att maken och jag har mer kvalitetstid tillsammans.;)

Oj, det var ingen liten kurs det. Jag tänkte mer att det vore bra att kunna för hemmabruk, typ sätta ihop plåt/järn i enkla konstruktioner och kanske byta plåt på bilen.
 
Oj, det var ingen liten kurs det. Jag tänkte mer att det vore bra att kunna för hemmabruk, typ sätta ihop plåt/järn i enkla konstruktioner och kanske byta plåt på bilen.
Äh, fasen...kör "all in"! Du kommer inte att ångra dig.:D

...och nu är jag åter från en runda i ett av de andra husen. Jobbar fortfarande, går av kl 07 och ska då hem och sova. Har då jobbat 2/5 nätter...
 
Calvin-and-hobbes-new-years-resolution-images-pictures-1.jpeg
 
Äh, fasen...kör "all in"! Du kommer inte att ångra dig.:D

...och nu är jag åter från en runda i ett av de andra husen. Jobbar fortfarande, går av kl 07 och ska då hem och sova. Har då jobbat 2/5 nätter...

Fast jag har ett jobb jag inte kan smita ifrån. Visst, man har laglig rätt att få tjänstledighet för utbildning men jag anser inte att det är schysst mot mitt jobb att jag ska smita för nöjes skull. Jag är nämligen den enda anställde och jag fick ta jobbet med mig till den nya orten jag ska flytta till och jobba på distans p.g.a. att min chef inte vill byta ut mig.

Så vad man har rätt att göra och vad som är bra att göra synkar inte alltid. Dessutom har jag precis köpt hus med renoveringsbehov och har ingen lust att leva på svältpengar från CSN.

Ska jag lära mig svetsa blir det i så fall en kortkurs vid sidan av jobbet.
 
- Ta teoriprovet och skjutprovet så att jag får (om jag vill) vara med på klubbtävlingarna hos min bågskytteklubb. Detta låter kanske inte som ett så stort löfte, men så fort jag sätter minsta krav på mig själv eller måste prestera i tävlingssammanhang så bryter jag ned mig totalt. Så för mig är att genomgå dessa prov nog, så får jag se senare om jag vill starta någon liten tävling framöver.

- Vara med på en eldshow. Denna hänger lite med på föregående med "tävlingsmomentet" även om detta är uppvisning. Det spelar ingen roll om jag gör bara en mini-fakir, jag ska vara på plats och hålla i något som brinner :D.

- Ta hand om min rygg och börja träna. Steg ett är att gå till en naprapat. Har egentligen inte råd, men att vara sängliggandes på grund utav migrän kopplat till spänningar i nacke/skuldror är inte okej.. Med att börja träna menar jag inte "nu ska jag kötta gym fem dagar i veckan" utan snarare gå på promenad 1-2 gånger i veckan och sedan öka på. För mig är det mest viktigt just nu att faktiskt komma iväg. Sen även göra styrketräningar för att stärka upp ryggen så att jag blir bättre på ovan nämnda aktiviteter.

- Stå i baren på kåren. Här finns två stress-moment för mig. Det första är själva betalningsmomentet. Då jag i princip har någon form av diskalkyli (ej testad) så är jag livrädd att jag ska göra fel och jobba långsamt. Sen måste jag lära mig mycket drinkar, shakers och shots i "huvudet" och man inte riktigt har tid att kolla upp drink-kort/tavlor.
 
- Ta hand om min rygg och börja träna. Steg ett är att gå till en naprapat. Har egentligen inte råd, men att vara sängliggandes på grund utav migrän kopplat till spänningar i nacke/skuldror är inte okej.. Med att börja träna menar jag inte "nu ska jag kötta gym fem dagar i veckan" utan snarare gå på promenad 1-2 gånger i veckan och sedan öka på. För mig är det mest viktigt just nu att faktiskt komma iväg. Sen även göra styrketräningar för att stärka upp ryggen så att jag blir bättre på ovan nämnda aktiviteter.

Du kan få bukt med spänningarna genom medicinsk yoga (MediYoga). Här kan du hitta instruktörer och terapeuter, både de som som jobbar inom landstingets regi och de som inte gör det. Efter att ha fått instruktioner jobbar du vidare på egen hand hemma.
 
Jag har två nyårslöften/mål i år.

Det första (som än så länge är ganska luddigt) är att jag ska vara snällare mot mig själv och försöka jobba på självkänslan.

Det andra är att skriva något varje dag, om så bara några rader i ett block eller en fyndig status på fejjan. Jag tror att det hade varit bra för mig att försöka återuppväcka min just nu djupt slumrande kreativa sida.
 
Mitt nyårslöfte är att jag inte får köpa några body butters från the body shop. Jag har redan 10 st... -Hej Anonyma Krämomaner, jag är en av er...
I övrigt har jag en kompis som brukar ha som nyårslöfte att inte börja röka, det låter klokt så jag hakar på det :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 663
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 040
Senast: Sasse
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 567
Senast: manda
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
92

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Psykisk (o)hälsa
  • Flytta eller ej?
  • Det här med klädsel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp