Nyårslöften

Börja cykla till jobbet (i vår).
Vara ute i naturen mer.
Fotografera mera.
Eventuellt ta upp ridningen och försöka träffa lite nya vänner.
Ska också ta tag i min oro och försöka göra något åt det!
 
Hm, jag finner det lite märkligt. Jag har själv postat "gott nytt år" på facebook, men ingen som kommenterat eller gillar trots att det legat uppe i 3 timmar, ser andra av dom jag är vän med där som lägger upp likadana poster och får massa kommentarer och gilla.

Men okej, jag har i alla fall fått hälsningar från ena kollegan på jobbet (som jag brukar prata med, och har vart med i branchen länge) vi kommer väldigt bra överens, så han har önskat mig gott nytt år.
Ja, även den andra kollegan ringde mig och önskade god fortsättning.

Men ja, antar att de flesta är upptagna med att fira nyår och inte sitter och kollar sociala medier.
Nåväl...

GOTT NYTT ÅR BUKE!!
Gott nytt år!!!!

(Gilla var för att du skrivit Gott Nytt År :)
Inget av det tråkiga du skrivit om)
 
Gott nytt år!!!!

(Gilla var för att du skrivit Gott Nytt År :)
Inget av det tråkiga du skrivit om)
Detsamma.

(Äh, det var mer vända något negativt till positivt, ska jag försöka med mer nu under 2016 :D
oj har visst råkat posta det inlägget i fel tråd, ser jag nu.. :o )
 
Mitt nyårslöfte blir att göra mitt bästa för att må bra. Att försöka så gott jag kan. Att fokusera på det positiva som finns och inte vara så dum mot mig själv. Att inte grubbla och tänka på sånt som redan är förbi. Att försöka leva på framåt helt enkelt, så får vi se vad framtiden har att erbjuda :)

"Trying to be happy is better than trying not to be unhappy"
 
Ska försöka att kliva ut ur komfortzonen!
Lever ett hyggligt liv och då är det så lätt att hamna i soffan i stället för att motivera mig själv att leta efter de lite större upplevelserna! Maxa livet lite mer, så vitt jag vet lever man ju bara en gång :)
 
Jag ska fokusera på mig själv och det jag tycker är roligt, njuta av att bara ha mig själv (och mina hundar) att ta hänsyn till och leva livet precis så som jag mår bäst av. Hoppas att få till bra rutiner så att jag kan ägna mer tid åt mitt fritidsintresse än tidigare och bara gå all in i det som gör livet värt att leva :up:
 
Mina nyårslöften:

  1. Någon fysisk utomhusaktivitet minst 2 ggr i veckan oavsett väderlek.
  2. Fortsätta klampa in hos grannen utan att knacka (precis som att jag bodde där). :p
  3. Fortsätta stötta dom som behöver det men ägna mera tid åt mitt eget än tidigare. (Dom grejerna hänger faktiskt ihop.)
  4. Hålla matkontot under 100:- i månaden i fortsättningen också. :)
 
Jag ska ha några styckna nyårslöften, bl a att försöka sluta vara dumsnål + att försöka lära känna och umgås med fler personer (så, nån som vill ses? ;) ).

Gott nytt år alla!


//r
 
Förra året lovade jag mig själv att ta hand om min kropp och bli friskare och starkare. Det har jag gjort! - 7kg på köpet.

I år har jag lovat mig själv att jag ska ge mig själv mer tid. Är bra på att göra alla "måsten" och till exempel tvätta fyra maskiner tvätt och dammsuga medan en av sommarens få soliga dagar försvinner utanför fönstret.. Listan med måsten räcker nog förbi livet är slut. Ska ge mig själv mer tid att njuta av livet, det är inget fel i att göra roliga saker ibland!
 
Jag har några nyårslöften:
1. Gå till kiropraktor. Skjutit upp det alldeles för länge.
2. Gå till läkaren. Också skjutits upp för länge. Både de fysiska och psykiska åkommorna behöver ses över och behandlas.
3. Gå till frisör. Ytterligare ett uppskjutet besök som borde tagits omhand för länge sen. Håret är ju snart en enda stor sliten tova!

Det var det.
 
Jag skall läsa mer böcker. :)

Upptäckte igår att man kan ladda ner e-böcker från biblioteket till mobilen.

Skall bli såååååå kul. Har haft svårt att hitta tid att läsa och när jag väl ligger där och skall läsa så somnar jag på 5 sekunder :(.

Nackdelen är att jag "stjäl" tid till läsandet från min Buketid. Men det får det vara värt. Förr i tiden kunden jag lätt läsa 5-7 (ibland mer) böcker i veckan. Så mycket lär det inte bli nu men kanske 1-2 i veckan eller så :)

I morgon skall jag bara fixa det sista med mobilen och sen bär det av till böckernas värld :laugh:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 668
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 043
Senast: Sasse
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 569
Senast: manda
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
94

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp