Bukefalos 28 år!

Nybörjare!

A

Agraff

Jag har ett halvblod som fyller tre i maj. Eftersom jag är dressyrtant men vill ju att hon ska få prova på fälttävlan undrar jag hur det går till? Har för mig att man måste ha något slags kort? Typ gröna kortet? Sen undrar jag hur höga hindren är för en debutantfälttävlan? Jättejättetacksam för svar!
 
Du måste ha grönt kort och fälttävlanskortet.

Det heter inte debutant längre, utan 90 cm. Det är 90 cm i terrängen och 95 på banhoppningen.

Sen vet jag inte mer :p
 
Först och främst måste man ah det gröna kortet.
Sen kan man åka på en märkesprovstagning och ta fälttävlanskortet som är en ltien klisterlapp som sätts pådet gröna kortet.

Hinderhöjden är som sagt runt 90cm.. :)
 
Men den där märkesprovtagningen, hur går den till mer specifikt? Jag antar att man måste rida eller är det bara teori?
 
Det ingår både ett teori och ett praktiskt pass. På teorin är det mest TR-frågor och om jag inte minns fel så får man ha med TR (nån annan kanske vet säkert). Det praktiska provet består av 2 delar. Först ska man rida temporidning i trav och i galopp (man får ha klocka) och därefter hoppa terränghinder. Man brukar först hoppa hindren ett och ett och därefter sätta ihop det till en bana. Man hoppar de flesta olika typhindren som tex Vatten, gravar, upp-och nerhopp m.m
 

Liknande trådar

Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
656
Senast: Rosett
·
Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
8 151
Senast: Bison
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 970
Senast: Ramona
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 732
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp