Nyfiken på vad du/vi andra pysslar med? LXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis ätit en något försenad frukost. :d
Fick sällskap vid körningen av "pilatesbollen" av ponnyekipage från grannstallet. Kul med sällskap :up:

Sen har jag överlevt ihopsläppet av fina hästen och unghästen. :nailbiting:
Men fan hon ger mig ont i magen unghästkräket :rage: hennes uppbjudan till springande lek är att springa fram och vända arslet till, sparka, fina hästen springer undan och då sluter hon upp brevid och bara wooho! Nu rejsar vi!

:rage: :arghh: :banghead: :rage: :arghh:

Hon är jävligt billig just nu kan jag lova! :rage:

Labben har tuggat sönder två par boots när jag var ute och körde :rage: hon har dessutom kommit på att om man ylar så kommer matte som ett skott. Detta är ingen vidare bra kombo :meh:

Och så detta jävla regn!! :arghh: det har regnat varenda dag i snart 4 veckor! Hela världen är full av lera och jag hatar verkligen lera! :arghh:

50 positivt
50 gnäll

Dax att sätta fart igen ;)
 
Gah! Kan inte eländet ta slut snart!
Ponny är halt.
Min rygg värker värre än värst.
Höften skriker.
Dåligt väder och vi måste bygga klart vinterhagen.

Bara skit alltihop.

Eländet fortsätter.
Ponny har rivit upp ett stort sår på benet. Lär väl bli lymfagnit av det, hon får det väldigt lätt.
Bygger vinterhage och lyckats få nedslagsröret att fastna på en stolpe.
Sambon nära att få ångestattack.
Skor och strumpor dyblöta.

Eländesdag!

Andas...

Stor kram! :heart
 
Nässprej!
Nässprej!
Nässprej!

I know ... har ett minne av att jag i min ungdom fick utföra nån slags ingrepp hos läkaren för att suga ut skiten med nåt jävla rör som stack upp i näsan och in i bihålorna runt ögonen. Detta var inte en angenäm grej! :nailbiting:
 
Har ridit ut på lintott idag :love:. Första turen utanför ridbanan, och vi hade med hennes hagkompis som fick gå först i ledet (och sambon höll i grimskaft). Det gick jättebra, tills hon blev lite stirrig vid ett hus vi passerade så där valde jag att hoppa av eftersom jag nog inte kan parera så bra vid eventuella skutt. Hittade sen inget bra att stå på för att hoppa upp igen. Gick därför sista biten (vi var bara ute en liten sväng), och så jag gjorde en ny uppsittning hemma på gårdsplanen och red runt några varv där innan hon fick gå ut i hagen igen.

Jag önskar så att jag kunde lita på kroppen mer, för då hade hon kunnat utmanas lite mer i ridningen. Nu blir det mest ponnyridning á la marknad av det hela, när vi mest kan skritta runt med någon i närheten av huvudet. Men jag försöker tänka att det löser sig sen när jag fått tag i en sele och kan köra in ordentligt, då får hon öva på att gå fram själv och att lyda kommandon. Då blir det en annan sak att sitta upp sen, när saker och ting sitter i körningen.
 
Eländet fortsätter.
Ponny har rivit upp ett stort sår på benet. Lär väl bli lymfagnit av det, hon får det väldigt lätt.
Bygger vinterhage och lyckats få nedslagsröret att fastna på en stolpe.
Sambon nära att få ångestattack.
Skor och strumpor dyblöta.

Eländesdag!
Låter som att du behöver en kram :heart
 
biteme_bigarmhug.gif
 
Har ridit ut på lintott idag :love:. Första turen utanför ridbanan, och vi hade med hennes hagkompis som fick gå först i ledet (och sambon höll i grimskaft). Det gick jättebra, tills hon blev lite stirrig vid ett hus vi passerade så där valde jag att hoppa av eftersom jag nog inte kan parera så bra vid eventuella skutt. Hittade sen inget bra att stå på för att hoppa upp igen. Gick därför sista biten (vi var bara ute en liten sväng), och så jag gjorde en ny uppsittning hemma på gårdsplanen och red runt några varv där innan hon fick gå ut i hagen igen.

Jag önskar så att jag kunde lita på kroppen mer, för då hade hon kunnat utmanas lite mer i ridningen. Nu blir det mest ponnyridning á la marknad av det hela, när vi mest kan skritta runt med någon i närheten av huvudet. Men jag försöker tänka att det löser sig sen när jag fått tag i en sele och kan köra in ordentligt, då får hon öva på att gå fram själv och att lyda kommandon. Då blir det en annan sak att sitta upp sen, när saker och ting sitter i körningen.
Ska du ha en dyr o fin sele eller duger det med en bröstsele?
 
Ligger i soffan och försöker koncentrera mig på något tvprogram. Jag hade hoppats få lite gjort idag men jag har alldeles för ont just nu. Egentligen borde jag inte slösa en massa tid på slötittade när jag har bokhyllan full med olästa böcker. Men jag har svårt med koncentrationen så böcker fungerar dåligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 892
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Vi fortsätter stödja Lyan. Den gammla hittar ni här: https://www.bukefalos.se/threads/lyans-nya-trad.1435426/page-100#post-18776246
13 14 15
Svar
292
· Visningar
29 606
Senast: Lyan
·
  • Låst
Övr. Hund Startar här, den förra finns på https://www.bukefalos.se/threads/hunduppdateringstraden-del-19.1469093/page-100#post-18780100
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
153 549
Senast: lillebill
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 853
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp