Bukefalos 28 år!

Nyförlöst honkatt som inte går på lådan

carinaso

Trådstartare
Vår honkatt fick ungar igår natt. Tre stycken välskapta små. Mamma katt klarade hela jobbet själv och vi upptäckte det inte förrän på morgonen (trots att hon födde i dotterns säng... :angel: ).

Nu vägrar hon att lämna sina ungar. Hon äter och dricker bra, men bara om matskålen står precis bredvid korgen. Lådan har hon däremot inte varit på sedan hon innan hon födde (= 1,5 dygn) trots att den står ca 50 cm bort. Hon är inte van att gå på låda, utan brukar uträtta sina behov utomhus (kattlucka), men hon har gått på låda under perioder förr. Borde jag vara orolig?

Carina
 
Sv: Nyförlöst honkatt som inte går på lådan

Nej, du behöver inte vara orolig. Jag tror du kan lita på att mamma katt :) Våra honor som fått ungar var inte heller ut första en-två dagarna, utan de verkar "stänga av" litegrann första dygnen.
 
Sv: Nyförlöst honkatt som inte går på lådan

Vad bra! Jag trodde väl egentligen inte att hon skulle "göra på sig" ;), men det är alltid skönt att höra att andra har samma erfarenhet.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596
Övr. Katt Har en kull med tre underbara små pissar hemma. Dom är friska, krya, pigga och äter och växer som dom ska. Jag började "pott-träna" dom...
Svar
12
· Visningar
2 558
Senast: smedsussie
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 137
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp