Bukefalos 28 år!

Nytt inslag i verksamheten - tvätta täcken

Sv: Nytt inslag i verksamheten - tvätta täcken

största risken med denna verksamhet är nog att kunder kommer tillbaka och klagar på att impregneringen är borta! Oavsett om täcket endast är tvättat i vatten eller inte så får man nog räkna med en och annan missnöjd pga detta...
 
Sv: Nytt inslag i verksamheten - tvätta täcken

Vi har en Wascator i stallet den är toppen, kör alla schabrak, benskydd mm. där nu, det är jätteskönt att slippa släpa hem allt. Vi får betala 20 kr/maskin och de har bestämt att vi ska tvätta med fosfatfritt tvättmedel.

Vi hade en förut i stallet (för ett par år sedan) som tvättade täcken för 25 kr/styck, själv tycker jag att det var alldeles för billigt egentligen, jag hade då aldrig åtagit mig jobbet för den kostnaden. Hon kunde även laga mot en mindre kostnad. De flesta såg ju till så att täckena var avborstade, men det finns ju alltid vissa slarvmajor som inte fixar det själva, jag tycker gott och väl att man kan ta runt hundralappen per täcke utan impregnering, eftersom det ändå är en del jobb, först ska de vara fria från hästhår innan tvätt, sedan ska man köra de i maskin och se till så att det blir rena och så ska de ju torka också... det är ju ganska så otympligt med tjocka vintertäcken också...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp