Bukefalos 28 år!

Nyttiga sötsaker?

Sv: Nyttiga sötsaker?

Gillar du vitkål? Det kan man skära i mindre bitar och tugga i sig om man behöver småäta. Låter som om du är på god väg, fortsätt så! :) håller med om att 3 mål mat och vad tusan som helst däremellan är en bra regel. Se till att du är mätt när du går i affären så minskar ha-begäret efter sockret.

Min sambo har svårt att äta frukost men läste (eller hörde?) att det är för att magen är inställd på paus. Man kan sparka igång den lite försiktigt med att dricka vatten så kan man snart äta frulle. Hans problem är ohungrig och illamående, antar att det är ungefär som dig? Annars kan nybakat bröd locka de flesta till att äta. Jag googlade fram ett recept på scones gjort med rågmjöl. Jag väljer att använda grovt sådant. Känns lite nyttigare och mättar riktigt bra (dvs lätt att äta "lagom"). Jag tror att det är något du kanske borde söka efter, mat som mättar bra såsom protein, lite grövre variant på bröd osv. Då borde du inte kunna äta för mycket om du lyssnar på kroppen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har aldrig varit så mycket för sötsaker men sen jag blev gravid så finns det inget stopp. Jag tänkte att det skulle gå över när hon...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 269
Senast: Voeux
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 536
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
725
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 336
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp