Oböjbar - betyder?

H

HappyBitch

Min pålla har ända sedan jag köpte henne haft större vänsterknä fram. Hon är vet. besiktad 2ggr, men inget böjprov har gjorts då min vet. säger att man inte gör det på unghästar. Nu har hon varit på inkörning & det har gått bra, men eftersom han som kör in funderade vad det var lät han hans veterinär kolla på henne. Ringde mig idag & berättade att hon var oböjbar - vad betyder detta? Ska röntgas nästa vecka - är orolig! Vad kan det vara? :confused: :confused:
 
Är det inte så bara att hon inte gick att böja, dvs hoppade iväg och krånglade?
 
Jag va inte med & tänkte inte på det först efteråt, men veterinären tyckte definitivt att jag skulle röntga henne så han borde ana något, men det är väl svårt att sia i vad kanske.... :cry:
 
Att det inte gick att genomföra böjprov på hästen eftersom den protesterade för mycket. Det brukar betyda att hästen har ONT vid böjning och är ett mycket välgrundat skäl att röntga den led hästen protesterar mot att få böjd.
 
Vad kan det vara?

Vad kan det vara? Vill veta nu! :-(
 
Re: Vad kan det vara?

Nästan vad som helst. Ring på måndag och beställ tid frör utredning och röntgen på klinik.

Jag tänker inte spekulera eftersom det kan vara nästan vad som helst, från inte så allvarligt till jätteallvarligt.

Boka kliniktid så får du svar är du varit där.
 
Tid är redan bokad...

...men det är så jobbigt & vänta.... Skulle vilja veta nu på en gång. Alltför många gånger har man önskat att dom ska kunna berätta :crazy:

Bara vänta & hoppas på att det går att göra något - orkar inte ta bort en till kompis! :cry:
 
Re: Tid är redan bokad...

Jo, jag vet hur det är, den där väntan är hur jobbig som helst. Men det finns inte mycket mer att göra än att boka kliniktid såfort du kan och vänta. Tyvärr.

Jag har ju BÅDA hästarna i stallet på "vänta och se". Kul i jul *inte*

Och tog bort gammelstoet -01 och en tvåårig unghäst -02 så det känns inte så kul att sitta här och inte veta om det åker fler..

Men, det finns som inga andra val än denna förbannade väääntan tyvärr (jag har ju dock varit in på kinik med båda och vet vad det är för fel på den ena - nu handlar det bara om han kommer hålla på någon nivå) och har ingen aning om felet på den andra (fölis).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 165
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 179
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 159
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp