Ögonfransförlängning

californication

Trådstartare
Hoppla. Jag skall förlänga ögonfransarna på måndag, för första gången. Har rätt ljusa ögonfransar själv, måste jag färga dom innan? Bara fått infon att man skall försöka färga ett par dagar innan "om man vill", men inget att man måste färga dom svarta för att det skall bli samma färg.

Blir slutresultatet bra ändå?
 
Hoppla. Jag skall förlänga ögonfransarna på måndag, för första gången. Har rätt ljusa ögonfransar själv, måste jag färga dom innan? Bara fått infon att man skall försöka färga ett par dagar innan "om man vill", men inget att man måste färga dom svarta för att det skall bli samma färg.

Blir slutresultatet bra ändå?
Jag har sett folk med ljusa "originalfransar" som har gjort fransförlängning och där har de ljusa egna fransarna synts tydligt - skulle rekommendera att färga först alltså!
 
Jag färgade första gången (har inte blonda men ljusbruna typ) och märker ingen skillnad mot nu när jag fyllt på några gånger. Du kommer ju ändå bara kunna färga första gången, sedan kommer utväxten synas ändå. På mig syns den dock inte tydligt, men har som sagt inte jätteljusa fransar.
 
Ska du göra volymfransar eller en till en? Om du gör volymfransar kommer det inte synas så tydligt att dine egna fransar är ljusare, resultatet blir mjukare/inte lika distinkt.
 
Jag färgade första gången (har inte blonda men ljusbruna typ) och märker ingen skillnad mot nu när jag fyllt på några gånger. Du kommer ju ändå bara kunna färga första gången, sedan kommer utväxten synas ändå. På mig syns den dock inte tydligt, men har som sagt inte jätteljusa fransar.

Det har jag inte ens tänkt på.. det har du förstås rätt i. Borde således inte behöva nej.

Ska du göra volymfransar eller en till en? Om du gör volymfransar kommer det inte synas så tydligt att dine egna fransar är ljusare, resultatet blir mjukare/inte lika distinkt.

Jag skall använda singelmetoden. :)
 
Varför väljer du den? Jag är bara nyfiken..

Jag hade den typen av fransar i ett år, bytte sedan och för mig passar volymfransar bättre. Man ser mindre målad ut, det är inte så stor skillnad på när de är nygjorda och när de ska fyllas på..
 
  • Gilla
Reactions: fio
Varför väljer du den? Jag är bara nyfiken..

Jag hade den typen av fransar i ett år, bytte sedan och för mig passar volymfransar bättre. Man ser mindre målad ut, det är inte så stor skillnad på när de är nygjorda och när de ska fyllas på..

Gillar utseendet på det mer. Älskar effekten. :D:love:
 
Gillar utseendet på det mer. Älskar effekten. :D:love:

Är det säkert att det är singles du sett? Volym är ju mer effektfullt annars och "fluffiga" trodde knappt salongerna satte singles längre eftersom det är såpass "omodernt" nu. Sen när du tappar fransar blir det luckor i fransarna, när man tappar fransar med volym tappar man mer jämt.

Du får göra som du vill såklart men jag hade valt volym alla ggr i veckan. Hade oxå singles först men aldrig mer :)
 
Blir slutresultatet bra ändå?
Jag har gjort fransar i snart 8 år och jag har aldrig ens tänkt tanken på att jag borde färga mina innan. Aldrig hört någon som gjort det heller. Jag har ändå haft ett flertal fransstylister genom årens lopp och ingen har ens nämnt detta.

Men som redan sagts i tråden, det är ju bara inför första gången det ger resultat. Sen växer ju fransarna ut tillsammans med förlängningarna så då kan man ju ändå inte färga.
 
Är det säkert att det är singles du sett? Volym är ju mer effektfullt annars och "fluffiga" trodde knappt salongerna satte singles längre eftersom det är såpass "omodernt" nu. Sen när du tappar fransar blir det luckor i fransarna, när man tappar fransar med volym tappar man mer jämt.

Du får göra som du vill såklart men jag hade valt volym alla ggr i veckan. Hade oxå singles först men aldrig mer :)

Ja, jag är helt säker. :) Tycker singelmetoden är betydligt vanligare än volym. Jag är inte alls så förtjust i volym, tycker det blir för mycket. :)
 
Jag är inte alls så förtjust i volym, tycker det blir för mycket. :)
De första dagarna kan det kännas som att det är för mycket. Men när det börjar ramla bort lite efter ett par dagar täcker volymfransarna upp eventuella "hål" som kommer i fransraden.

Dessutom är volymfransarna mjuka, medan singel är hårda, så det är en stor skillnad i känsla att ha dem, speciellt när någon frans börjar krångla.
 
Jag har ljusa fransar och färgar inte inför förlängning. Jag har dock volymfransar, kanske ser annorlunda ut med singles.
När mina fransar är nypåfyllda så tänker inte jag på mina egna ljusa alls. De syns kanske lite om man tittar nära när jag har ögonen stängda men inte annars.

Jag önskar dock att jag hade haft mörka fransar, jag ser inte klok ut när jag tappat just för att jag har så ljusa egna. Blir värsta hålen i fransraden ;)
Men eftersom man inte kan färga när fransarna väl sitter på så är det ju ingen ide.
 
Ja, jag är helt säker. :) Tycker singelmetoden är betydligt vanligare än volym. Jag är inte alls så förtjust i volym, tycker det blir för mycket. :)
Nu ska ju du såklart välja den metod du gillar bäst, men man kan få volym i väldigt olika tjocklek beroende på hur mkt de sätter dit. Man kan alltså få den mjuka känslan från volymfransar men utan att det blir direkt mer än med singles.
 
Nu ska ju du såklart välja den metod du gillar bäst, men man kan få volym i väldigt olika tjocklek beroende på hur mkt de sätter dit. Man kan alltså få den mjuka känslan från volymfransar men utan att det blir direkt mer än med singles.

Ja, jag har bestämt mig för att jag vill ha singelfransar. Volymen tilltalar inte mig alls, av flera olika anledningar.
 
Ja, jag har bestämt mig för att jag vill ha singelfransar. Volymen tilltalar inte mig alls, av flera olika anledningar.

Du kommer bli nöjd oavsett! Fransarna är typ det enda jag lägger på mig själv! Det är sååå värt det! Man ser alltid hyfsat snygg ut hur sleten man än är...Alla andra pengar går till hästarna.
 
Du kommer bli nöjd oavsett! Fransarna är typ det enda jag lägger på mig själv! Det är sååå värt det! Man ser alltid hyfsat snygg ut hur sleten man än är...Alla andra pengar går till hästarna.

Jag hoppas det! Jag orkar aldrig sminka mig längre så tänkte testa det här istället. :D Man kan ju alltid ångra sig. ;)
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 286
Senast: LiviaFilippa
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 853
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 400
Senast: tuaphua
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 806
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp