Bukefalos 28 år!

ögonlocket framme?!

Cilla

Trådstartare
grannkatten hemma, en kastrerad hane på drygt ett år har på sista tiden blivit sjukt smal och skral. det extra ögoblocket har kommit fram på honom. ägaren har avmaskat och sen dess har katten börjat gå upp i vikt igen. (ca 2 veckor sen)

han säger att den avmaskningen han använt ska ta all mask, (tanktan på apoteket sa visst det...) men finns det verkligen piller som gör det? vilken mask är det som är skyldig när ögonlocket kommer fram?

tacksam för hjälp!
 
Sv: ögonlocket framme?!

Att blinkhinnan kommer fram är ett tecken på att katten mår dåligt, inte just att den har mask.
Axilur tar det mesta som finns i Sverige, det är nog den apoteket tipsat om.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ensamvandringen som inte blev som jag tänkt mig. Dag 1. I fredags drog jag till Ritsem, ensam, sjukt peppad och NERVÖS. Tog båten över...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 347
Senast: ptr
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 208
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Jag har tre katter, födda i mars i år. De lever mestadels utomhus dagtid, fångar och äter mycket möss, och sover inne på natten (fram...
Svar
4
· Visningar
787
Senast: Majjijann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 026
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp