Pepps första ensamvandring!

Ensamvandringen som inte blev som jag tänkt mig.
Dag 1.
I fredags drog jag till Ritsem, ensam, sjukt peppad och NERVÖS.

Tog båten över till Akkah, min plan var att gå treparksmötet, började gå.

Kom fram till en sjuk hängbro, 61 m lång... det var bland det värsta jag gjort i hela mitt liv, är så fruktansvärt höjdrädd. Men jag kom över efter lite om och men.

8 km in så valde jag att stanna och tälta vid en rastplats bredvid ett par tyskar. Hann göra middag och slå upp tältet innan det började ösregna, åska och blixtra. Har aldrig känt mig så ensam och utsatt 😅 fick pissa i en kopp inne i tältet för att det inte gick att gå ut, the fancy life of camping.
Sov iallafall gott till slut!

Dag 2.
Ovädret hade dragit förbi, vaknade vid 06, åt frukost, chillade lite och började sen packa ihop. Sa hejdå till tyskarna och började gå mot Gisuris.

Efter en bit så mötte jag en kvinna, Loreena, vi började prata, jag sa att jag var på min första ensamvandring, men hade planer på att vända. Jag avskyr ju att ge upp, men hon peppade mig och sa att det var okej att vända. Hon nämnde även att det skulle komma 3 hängbroar till längre fram (måste lära mig kolla terrängen bättre i framtiden 😂 ) så jag valde att gå med henne tillbaka.

Och jävlar vad vi köttade på, hon bar mig stav över den jävulska hängbron och var verkligen ett bra moraliskt stöd.
Nästan 14 km senare så var vi framme och hann med båten med nöd och näppe.

Sen hoppade vi av båten, på fel ställe 😂😂 så vi fick vänta en timma till på en privat båtskjuts vi kontaktade. Herregud vad vi skrattade åt detta.
Är så tacksam för stödet och peppen jag fick av denna kvinna, det finns fina själar där ute.

Såhär i efterhand så tog jag nog på mig för mycket, mitt psyke är inte lika starkt som jag trott. Att det kanske är bättre att slå upp tältet nånstans och gå dagsvandringar därifrån. Det var drygt att kånka runt på 20 kg extra.

Jag är både nöjd och besviken. 22 km i benen är ändå bra. Besviken för att jag inte fullföljde
 

Bifogade filer

  • 20230729_092738.jpg
    20230729_092738.jpg
    434,1 KB · Visningar: 199

Jag tycker det var asmodigt gjort ! Och misströsta inte för att du inte fullföljde, hur ska du veta vad du klarar av eller inte klarar av om du inte gjort det förr ? Det är ju genom att testa man kollar sina gränser !!! Som du sedan kan tänja på när du vet ATT de finns, men återigen, svårt att veta ens gränser om man inte kommit till dem innan =)
 
Jag tycker det var asmodigt gjort ! Och misströsta inte för att du inte fullföljde, hur ska du veta vad du klarar av eller inte klarar av om du inte gjort det förr ? Det är ju genom att testa man kollar sina gränser !!! Som du sedan kan tänja på när du vet ATT de finns, men återigen, svårt att veta ens gränser om man inte kommit till dem innan =)

Så sant! Jag försöker att inte klanka ner på mig så hårt 😁 går ju ur detta flera erfarenheter rikare!
 
Ett aber var att få på sig ryggsäcken med min trasiga arm, är ju inte så himla rörlig i den längre.. ett annat var att jag blivit så rädd för att ramla O_o

Men har absolut blivit säkrare på att gå på spångar efter detta, tycker dom är lite läskiga, speciellt efter regn!
 
Häftigt att du tog dig över hängbroarna. Jag hade nog gått över men blundat. Så jäkla otäckt med höjder. Bra jobbat! 🥳
 
Ensamvandringen som inte blev som jag tänkt mig.
Dag 1.
I fredags drog jag till Ritsem, ensam, sjukt peppad och NERVÖS.

Tog båten över till Akkah, min plan var att gå treparksmötet, började gå.

Kom fram till en sjuk hängbro, 61 m lång... det var bland det värsta jag gjort i hela mitt liv, är så fruktansvärt höjdrädd. Men jag kom över efter lite om och men.

8 km in så valde jag att stanna och tälta vid en rastplats bredvid ett par tyskar. Hann göra middag och slå upp tältet innan det började ösregna, åska och blixtra. Har aldrig känt mig så ensam och utsatt 😅 fick pissa i en kopp inne i tältet för att det inte gick att gå ut, the fancy life of camping.
Sov iallafall gott till slut!

Dag 2.
Ovädret hade dragit förbi, vaknade vid 06, åt frukost, chillade lite och började sen packa ihop. Sa hejdå till tyskarna och började gå mot Gisuris.

Efter en bit så mötte jag en kvinna, Loreena, vi började prata, jag sa att jag var på min första ensamvandring, men hade planer på att vända. Jag avskyr ju att ge upp, men hon peppade mig och sa att det var okej att vända. Hon nämnde även att det skulle komma 3 hängbroar till längre fram (måste lära mig kolla terrängen bättre i framtiden 😂 ) så jag valde att gå med henne tillbaka.

Och jävlar vad vi köttade på, hon bar mig stav över den jävulska hängbron och var verkligen ett bra moraliskt stöd.
Nästan 14 km senare så var vi framme och hann med båten med nöd och näppe.

Sen hoppade vi av båten, på fel ställe 😂😂 så vi fick vänta en timma till på en privat båtskjuts vi kontaktade. Herregud vad vi skrattade åt detta.
Är så tacksam för stödet och peppen jag fick av denna kvinna, det finns fina själar där ute.

Såhär i efterhand så tog jag nog på mig för mycket, mitt psyke är inte lika starkt som jag trott. Att det kanske är bättre att slå upp tältet nånstans och gå dagsvandringar därifrån. Det var drygt att kånka runt på 20 kg extra.

Jag är både nöjd och besviken. 22 km i benen är ändå bra. Besviken för att jag inte fullföljde
Åh, jag tycker att du ska vara JÄTTENÖJD :) ! Jag hade ALDRIG klarat av det du beskriver!
 
Du är grym! Hade aldrig vågat ge mig iväg ensam sådär 👏💯 Angående höjd, broar etc ju fler gånger du gör det, desto mer rutin får man och det blir mindre läskigt, har jag iaf upplevt . Har lyckats kväva min höjdskräck rejält och kan nu tom klättra i lite bratta partier på fjällvandringar, hade inte hänt för ca 10 år sen 😅 men gör det i din takt, skynda långsamt samt var generös med och ge massa beröm till dig själv ⭐⭐⭐⭐⭐

Är säkert en bra ide att kolla upp terrängen ordentligt innan man ger sig av, så slipper man obehagliga överraskningar och har lättare för att visualisera turen och då även förbereda sig mentalt. Det är många turer tillsammans med andra jag hoppat för jag insett det hade blivit för mkt för mig,, jag är omgiven av norska fjällgetter till folk som flyger upp fjäll 🤦😅

Otroligt fina bilder fick du tagit också 👌😍
 
Du ska inte vara besviken på dig själv! Var stolt över det du gjorde och njut av att du gjorde det. Planera nästa med den kunskap du nu lärt dig!
 
Hade jag blundat hade jag säkert ramlat 😂 blicken rakt fram, ett steg i taget och lite hyperventilering på det, haha.
Var ju bara en hängbro jag tog mig över, avbröt för att jag inte pallade med fler på egen hand 🥴


Själv hade jag aldrig i livet tagit mig över en hängbro varken själv eller med sällskap så jag måste säga att jag är grymt imponerad av att du gjorde det ensam. Så djäkla häftigt, coolt och imponerande att du gav dig iväg ensam och tog dig så långt. Tycker verkligen du ska klappa dig själv på axeln istället för att känna att det var ett misslyckande. Du är ju flera erfarenheter rikare och träffade en trevlig människa. Erfarenheter och möten som du inte fått om du inte gett dig iväg alls. Så fina bilder med du tagit med!

Vill också säga att även om jag inte skrivit i så många andra trådar du haft så har jag läst och är väldigt glad för den resa du har gjort och vilket grymt starkt psyke och vilja du verkar ha.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 179
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp