Oengagerade klubbmedlemmar

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare jumanji
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 3 583
Sv: Oengagerade klubbmedlemmar

Många anser sig för "fina" för att hjälpa till på tävlingar. Med den attityden kommer det ju inte att finnas tävlingar i framtiden. Jag tävlar själv men oftast inte 2 dagar i rad och inte på ponnytävlingar så det finns gott om tillfällen då jag kan hjälpa till.

Min klubb har höjt avgiften rejält för anläggningskortet för de som inte orkar hjälpa till.

Här i södra Sverige har många s.k. Tävlingklubbar dykt upp då de som tror sig vara bättre inte tycker att de ska hjälpa till att ordna tävlingar. De får väl inte ställa ut licenser längre om de inte anordnar minst Regional tävling?

Sv: Oengagerade klubbmedlemmar

Från den 1 januari 2007 kan annan licens än lokallicens endast utställas av förening/klubb som under året eller under föregående år har arrangerat eller varit medarrangör vid tävling.

Med tävling menas Inbjudningstävling och högre och för 2008 års licenser gäller det att ha arrangerat tävling under 2007.
För att klubben ska noteras som arrangör är det viktigt att Överdomaren i sin rapport nämner om det är fler klubbar än en som varit med och arrangerat.

Så här står det iaf på förbundets hemsida ang rätt att ställa ut licenser 2008.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 883
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 297
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 321
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 673
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka