Sv: Oengagerade klubbmedlemmar
Ja, tiden för när det idéella engagemanget var på topp har försvunnit. Sorgligt, men sant!
Det är alldeles för många aktiviteter som konkurrerar om tiden numera. Det är dags att börja driva ridklubbarna mer affärsmässigt :smirk: Nu är jag kontroversiell, men kanske skall man införa differentierade taxor beroende på engagemang. Den som inte vill engagera sig betalar en högre taxa och slipper engagera sig, den som engagerar sig något betalar en mellantaxa och den som engagerar sig maximalt en lägre taxa. Låt medlemmarna skriva under ett avtal inför varje år. På så vis finns det ändå utrymme för alla. Våga tappa de medlemmar som inte ställer upp på detta! Alternativet är kanske att det inte finns kvar någon ridklubb överhuvudtaget. Jag skriver av egen erfarenhet och har själv varit med och startat en ridklubb helt ideellt, men det var på 80-talet och då konkurrerade inte ridverksamheten med andra intressen och verksamheter på samma sätt. Dessutom tror jag på att ridskolorna måste nischa sig och tänka över sin affärsidé. Dags att tänka nytt! :smirk:
Ja, tiden för när det idéella engagemanget var på topp har försvunnit. Sorgligt, men sant!
Senast ändrad: