Öppningstråden - adventskalender 2022

L'occitane har också 24 luckor så this is it 😊

Bäst: Parfymen Néroli & Orchidée 😍 Doftar vansinnigt gott! Älskar också handkrämen med mandeldoft även om den kom i den absolut minsta handkrämstuben jag någonsin sett 😂

Sämst: Överlag lite väl små storlekar. Jag är inte missnöjd med kalendern i sin helhet men jämfört med andra kalendrar i samma prisklass är den här i snålaste laget. Å andra sidan gillar jag mindre förpackningar 😅 Om jag ska plocka ut en enskild produkt så är det dagkrämen i vit tub i övre raden (5ml). Det känns som ett rent varuprov.

IMG_20221224_112520.jpg
 
L'occitane har också 24 luckor så this is it 😊

Bäst: Parfymen Néroli & Orchidée 😍 Doftar vansinnigt gott! Älskar också handkrämen med mandeldoft även om den kom i den absolut minsta handkrämstuben jag någonsin sett 😂

Sämst: Överlag lite väl små storlekar. Jag är inte missnöjd med kalendern i sin helhet men jämfört med andra kalendrar i samma prisklass är den här i snålaste laget. Å andra sidan gillar jag mindre förpackningar 😅 Om jag ska plocka ut en enskild produkt så är det dagkrämen i vit tub i övre raden (5ml). Det känns som ett rent varuprov.

Visa bifogad fil 108887

Alltså jag köpte den mindre kalendern från L’Occitane och vi har nästan fått samma saker. Det luktar jättegott om allt men pyttesmå storlekar. Väldigt glad att jag inte betalade fullt pris.
 
Alltså jag köpte den mindre kalendern från L’Occitane och vi har nästan fått samma saker. Det luktar jättegott om allt men pyttesmå storlekar. Väldigt glad att jag inte betalade fullt pris.
Ja jag håller med! Jag tycker i och för sig att det är bra eftersom jag ibland är borta med jobbet och gärna använder mindre storlekar då av allt 😅

Hade inte heller köpt kalendern till fullt pris!
 
Julafton! 😍

4dCF30W.jpg


Men det bästa av allt var att få skicka alla tomma kalendrar på återvinning.. 🙊😂

Bara glossybox och meds kvar till imorgon men dom ska jag ändå behålla! Ska göra en egen av glossyboxen till nästa år. Tänker om jag fyller den under våren så har jag garanterat glömt det till december! 🤣 Meds-lådan ska jag pimpa och använda till förvaring. 👌🏻
 
Julafton! 😍

4dCF30W.jpg


Men det bästa av allt var att få skicka alla tomma kalendrar på återvinning.. 🙊😂

Bara glossybox och meds kvar till imorgon men dom ska jag ändå behålla! Ska göra en egen av glossyboxen till nästa år. Tänker om jag fyller den under våren så har jag garanterat glömt det till december! 🤣 Meds-lådan ska jag pimpa och använda till förvaring. 👌🏻
Jag hade också en sån tanke, har ju så kort minne att det borde bli perfekt 🤣
 
Julafton! 😍

4dCF30W.jpg


Men det bästa av allt var att få skicka alla tomma kalendrar på återvinning.. 🙊😂

Bara glossybox och meds kvar till imorgon men dom ska jag ändå behålla! Ska göra en egen av glossyboxen till nästa år. Tänker om jag fyller den under våren så har jag garanterat glömt det till december! 🤣 Meds-lådan ska jag pimpa och använda till förvaring. 👌🏻

Jag känner samma sak med återvinningen! Äntligen kunde jag fälla ned halva köksbordet och få lite mer luft i lägenheten. :laugh:
 
(är det nu jag kan erkänna att jag öppnade lucka nr 24 typ klockan 22 igår kväll och genast slängde godiskalendern och gick upp med eleven och Yves Rocher kartongerna på vinden. Det kändes rätt skönt att ha det städat, men min byrå är dock väldigt tom nu...)

Längtar redan tills nästa år! (Eller typ till nån annan månad framöver om jag hittar någon billig och inte klarar av att vänta ända till december)
 
Här är allt från Makeup Mekkas kalender. Har inte testat nåt än, men imorgon kväll tror jag att det blir ansiktsmask iaf. Kanske att jag provar nåt ikväll med, men då skriver jag i rätt tråd om det.

Jag är supernöjd, men så visste jag ju innehållet innan.

6637C9BA-7E68-403B-8DDD-3299E30A3CF2.jpeg
 
Sista luckorna för i år! Känns både skönt och vemodigt 😁

Cult Beauty - 6 saker i sista! En sovmask, en cleanser från Drunk Elephant, en ansiktsmask från 111Skin, en läppmask från Laneige, en moisturizer från Farmacy och ett doftljus från Jo Loves (Jo Malones dotterbolag?) som doftar jättehärligt!

Jo Malone - en parfym i större storlek, och passande nog är det doften som gjorde att jag spontant köpte hela kalendern 😁 English Pear & Freesia - jag älskar den! 😍

Bodyshop - en pillow mist med lavendeldoft 😁 jag tycker att den doftar gott!

Glossybox - en hårkräm från Antonio Axu

Lyko - en ögonmask och en ansiktsmask

IMG_20221225_091846.jpg
 
Jag måste nog erkänna att det är skönt att det är över… Vilket styrker mig i att jag ska öppna de andra kalendrarna i ett svep.

I min egengjorda var det en stor puff. Så nu har jag puffar för resten av mitt liv…

I LH var det en palett. Har hittat ett klipp på Linda Hallberg när hon sminkar sig med paletten och bara en mascara och läppglans som tillägg. Så den blir perfekt om jag vill resa iväg och ändå sminka mig.

9E571D9C-5753-4114-8054-284BBF6240C8.jpeg
 

Liknande trådar

Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
34 079
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp