Öppningstråden - adventskalender 2022

Nr 25! 🥳

S1tj05G.jpg
 
Ska ta och sammanfatta mina kalendrar. Min egna blev jag väldigt nöjd med eftersom jag köpt saker som jag villhöver. :D

Effol: ska bli kul att prova alla produkter, ibland lite små burkar och flaskor men en bra blandning av hästprodukter, läderrengöring och produkter till ryttaren. Hästgodiset var enl min dam väldigt gott. :laugh: Bra kalender!:up:

L’occitane: Den minsta kalendern av deras. Produkterna luktar väldigt gott men handkrämer på 10 ml räcker inte långt, vissa tuber var på 5 ml vilket är en tesked. O_o Köp inte till ordinarie pris!

Rituals 2D: Kul att få pröva lite produkter från Rituals. Den ljusgröna jing (sleep) ”duschgelen” blev en favorit direkt. :) Trist med EN skrubbvante i en lucka. Doftljusen luktar väldigt gott. Trist med två produkter för herrar i en kalender riktad främst till kvinnor men lillebror fick dem i julklapp. Kan tänka mig att köpa en större rituals kalender nästa år men tveksamt till ordinarie pris.

English Tea shop: Fick den vita kalendern, många av blandningarna var inte alls min typ av te med några var riktigt goda och en sort har jag beställt hem. Köp endast om du vet att du gillar rooibos och örtteer och inte helt traditionella blandningar.

Gerdas Te kalender: Jag gillar Gerdas teer, alla sorter passade mig inte men betydligt fler ”vanliga” tesorter i denna och påsarna räcker till två koppar.

HappySoaps: Spontanköp på BlackFriday ( det enda spontanköpet faktiskt). Supernöjd! :D Plastfri rengöring för kropp och hår samt bodylotion. Luktar jättegott. 12 dagars kalender och det räcker väl. Alla produkterna är i fullstorlek vilket är imponerande. Stark köprekomendation! :up: :love: :laugh:


Nästa år ska jag spana på HappySoaps och Rituals. Det blir nog en hemmagjord igen, lite mer Molton Brown kanske ;) och varför inte bubbel 🍾 varje helg. :p
 
Har kollat på några gräsvideor och det lät som på henne att det var mycket nagelfilar i kalendrarna men är det verkligen det? Har ni fått någon nagelfil i någon lucka :D ?
 
Här är hela LH Cosmetics kalender. Jag är supernöjd och har mer smink än jag nånsin lär göra av med. Tycker det varit en bra blandning av olika produkter och tillbehör som jag verkligen behöver (nä, jag hade inte ens en pennvässare kvar…) och för att vara första året med kalender har de gjort det superbra. Skulle absolut köpa igen om jag sminkade mig mer än jag gör. Nu lär jag ha så jag klarar mig i många år. ;)

Extra plus till filmerna som Linda lagt upp på instagram för varje produkt, med lite tips och trix. Lätt att hitta tillbaka till senare när jag ska testa mer själv.

1D1812B1-C768-46B3-B7B4-0CBA0A653A0E.jpeg
 
Jag har sorterat in alla saker i olika necessärer, en för hudvård, en för smink, en för LH och en för MM. Frågan är när jag ska komma ihåg att använda allt.

Men några produkter har iaf hamnat i badrumsskåpet och när de är slut testar jag nästa grej. Bum Bum är typ slut redan och body scrub står i duschen så jag ska komma ihåg att använda den. Nästa grej blir att testa lite hårmask eller skalpbalsam. :)

Men jag drar mig lite för att öppna kalendrarna som är kvar… Kanske imorgon?
 
Är himla nöjd med min höökskalender. Bra variation av saker och nästan allt kommer att komma till användning. Det enda som inte föll mig i smaken var armbandet, eftersom jag inte använder sånna, men det kan få glädja någon annan framöver.
Om dom har en kalender nästa år också så är jag sugen på att köpa den också.

Har lagt upp alla luckors innehåll på instagram, borde gå att se via den här länken:
https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE3OTYzMzE2NTg0MzAzMDY5?igshid=YmMyMTA2M2Y=
 
Är himla nöjd med min höökskalender. Bra variation av saker och nästan allt kommer att komma till användning. Det enda som inte föll mig i smaken var armbandet, eftersom jag inte använder sånna, men det kan få glädja någon annan framöver.
Om dom har en kalender nästa år också så är jag sugen på att köpa den också.

Har lagt upp alla luckors innehåll på instagram, borde gå att se via den här länken:
https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE3OTYzMzE2NTg0MzAzMDY5?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Jag håller med! För oss är det bara ryktväskan som är undanlagd, det mesta andra används redan.
 
Sammanfattning av mina kalendrar:

YR - nästan exakt samma saker som förra året. Rätt trist, lär nog inte bli någon sån nästa år.

Rituals 3D - bra blandning på saker, men en del lite märkliga luckor. Tex 1 scrubvante, två produkter för män, sköljmedel. Men överlag en trevlig kalender, och så himla fin 😍

Glossybox - älskade den, en massa roliga saker 🤩 några smågrejer har jag gett bort, till exempel det röda läppstiftet och tintet. Men det allra mesta kommer definitivt komma till användning och ska bli väldigt kul att testa.
 
Mina kalendrar:

Revolution: jättenöjd, väldigt prisvärd kalender och jag kommer använda nästan allt (sminkspegeln var tråkigaste luckan men så gick den också en snabb död till mötes när jag tappade den nästa dag. )

Glossybox: mycket saker som jag aldrig använt tidigare, har varit bortskämd med bra hy om än lite torr i yngre år så är väldigt obekant med de flesta hudvårdsprodukter. En del saker har getts bort som nagellacket (använder aldrig) bodyscruben (doftade magiskt) och ögonskuggspaletten (lite tråkiga färger för mig) men det mesta har jag behålla. Min stora sorg är bum bum cremen som luktar så gott men som jag är alldeles för snål för att köpa i fullsize (än så länge..).

Lindt kalender: stor besvikelse, första luckan var så bra med guldinklädd chokladfigur i bra storlek men sen var resten av luckorna pyttesmå chokladbollar (svåröppnade) eller minichokladbit förutom lucka 24 som var en tomtefigur. Vill inte köpa igen!

Allt som allt så har smink och hudvårdskontot gått upp i taket efter att ha sett Grääs videor då det råkat shoppas loss på både Makeup mekka och Lyko (senast idag) 😝😝😝.
 
Mina kalendrar:

Revolution: jättenöjd, väldigt prisvärd kalender och jag kommer använda nästan allt (sminkspegeln var tråkigaste luckan men så gick den också en snabb död till mötes när jag tappade den nästa dag. )

Glossybox: mycket saker som jag aldrig använt tidigare, har varit bortskämd med bra hy om än lite torr i yngre år så är väldigt obekant med de flesta hudvårdsprodukter. En del saker har getts bort som nagellacket (använder aldrig) bodyscruben (doftade magiskt) och ögonskuggspaletten (lite tråkiga färger för mig) men det mesta har jag behålla. Min stora sorg är bum bum cremen som luktar så gott men som jag är alldeles för snål för att köpa i fullsize (än så länge..).

Lindt kalender: stor besvikelse, första luckan var så bra med guldinklädd chokladfigur i bra storlek men sen var resten av luckorna pyttesmå chokladbollar (svåröppnade) eller minichokladbit förutom lucka 24 som var en tomtefigur. Vill inte köpa igen!

Allt som allt så har smink och hudvårdskontot gått upp i taket efter att ha sett Grääs videor då det råkat shoppas loss på både Makeup mekka och Lyko (senast idag) 😝😝😝.
Här blev det köp både på makeup mekka och kicks idag 🙈 och ett besök på hm för att komplettera med en hållare för mina paletter.
 
Haribo - Det var godis, det var gott. Det enda jag kan klaga lite på är variationen, det var väldigt många små påsar. Nåt annat godis har de väl ändå gjort? Tyvärr ingen lakrits heller. Men nu är jag väldigt petig. Skulle helt klart kunna köpa nästa jul om jag inte hittar någon annan som ser mer spännande ut.

Yves Rocher - Köpte igen eftersom den var rolig förra året. Tyvärr ganska lika saker och kanske 1/4 helt nya åtminstone och några nya dofter på produkterna. Några väldigt små förpackningar, men ändå tillräckligt för att testa och se om det är nåt att köpa en större av. Inte dåliga grejer i, men med tanke på att den var så lik förra årets så blir det nog inte köp nästa år (om den inte kommer till bra reapris...)

Eleven Youty (Verkar som att alla hette så, men det var den billigaste av tre olika, i gul/vit kartong) - Den här gillade jag mest, ganska bra variation på grejerna bortsett från 4 ansiktskrämer, men det var åtminstone 4 olika märken som jag får testa. Dock 2 luckor med grejer jag kommer ge bort (ögonbrynskniv och sminksvamp). Kommer överväga att köpa igen nästa jul.
 
Mina kalendrar:

Revolution: jättenöjd, väldigt prisvärd kalender och jag kommer använda nästan allt (sminkspegeln var tråkigaste luckan men så gick den också en snabb död till mötes när jag tappade den nästa dag. )

Glossybox: mycket saker som jag aldrig använt tidigare, har varit bortskämd med bra hy om än lite torr i yngre år så är väldigt obekant med de flesta hudvårdsprodukter. En del saker har getts bort som nagellacket (använder aldrig) bodyscruben (doftade magiskt) och ögonskuggspaletten (lite tråkiga färger för mig) men det mesta har jag behålla. Min stora sorg är bum bum cremen som luktar så gott men som jag är alldeles för snål för att köpa i fullsize (än så länge..).

Lindt kalender: stor besvikelse, första luckan var så bra med guldinklädd chokladfigur i bra storlek men sen var resten av luckorna pyttesmå chokladbollar (svåröppnade) eller minichokladbit förutom lucka 24 som var en tomtefigur. Vill inte köpa igen!

Allt som allt så har smink och hudvårdskontot gått upp i taket efter att ha sett Grääs videor då det råkat shoppas loss på både Makeup mekka och Lyko (senast idag) 😝😝😝.
Jag fick en stor bum bum cream i julklapp,😁 också alldeles för snål för att köpa själv, men perfekt att önska sig i julklapp ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
33 877
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp