Öppningstråden - adventskalender 2022

Jag måste nog erkänna att det är skönt att det är över… Vilket styrker mig i att jag ska öppna de andra kalendrarna i ett svep.

I min egengjorda var det en stor puff. Så nu har jag puffar för resten av mitt liv…

I LH var det en palett. Har hittat ett klipp på Linda Hallberg när hon sminkar sig med paletten och bara en mascara och läppglans som tillägg. Så den blir perfekt om jag vill resa iväg och ändå sminka mig.

Visa bifogad fil 109021
Den där paletten och den ljusare Infinity-paletten är PERFEKTA multiusepaletter! Jag har använt skuggorna som ögonskugga, rouge, bronzer, contour, till läppar, ögonbryn och som highlighter! Som du säger perfekt att ha med på resan, men även till vardags.

Helt enkelt en grymt bra palett 👏!
 
A89D4BFC-8851-49DA-9B49-112262EDD785.jpeg


Glossybox - Hårkräm från Antonio Axu. Tycker den luktar ljuvligt. Går runt och sniffar på den emellanåt ;)

Förövrigt har jag Monty Bojangles (vegansk och pralin) kvar att öppna eftersom jag beställde de sent, men funderar på stt öppna allt på en gång så kalendrarna är helt avklarade för i år. Det har varit både kul och tröttsamt att öppna 13 kalendrar varje dag :p
 
Nu har jag öppnat sista luckorna i mina kalendrar från Skincity och GlowId, och jag måste säga att jag är SÅ nöjd med de här kalendrarna 🤩!

CC21E251-5B8F-4FDB-98FB-583F2089AD47.jpeg


Är så taggad att testa allt under 2023! Nu ska det bara sorteras i rätt kategori i mitt hudvårds-bibliotek så jag har koll på allt 😁!
 
Meningen var att jag skulle öppna min stora Lindt Teddy i januari men den kan varit så god att det är ca 3 luckor kvar :o :angel:

Jag är nöjd med Marabou även om numren på många av luckorna borde vara tydligare, inget emot att leta men lite för stora krav på ens syn.

YV kommer nog vara roligt att testa, mindre förpackningar än jag trodde men samtidigt jämför jag med Nivea och då är det skillnad på produktern ändå. Fick inget krimskrams heller:D

Ikeas är jag faktiskt tveksam till igen för det är så många bitar som inte är goda:jawdrop:

Grötkalendern var typ solen, måne och allt:love1: har några kvar som jag inte ätit och hittade en kupong till i!
 
Sammanfattning Jo Malone:

Så himla fin kalender 😍 har hittat massor av nya favoriter!

Bäst: Av alla (för mig) nya dofter måste jag säga Blackberry & Bay och Jasmine Sambac & Marigold ❤️ Doftljusen är också underbara!

Sämst: Får väl bli nyckelringen i form av en snöboll och snögloben 😂 även om jag tycker att båda är söta är ingen av dem särskilt användbara. Bland dofterna är jag fortfarande tveksam till Red Roses. Jag gillar rosdoft i allmänhet (jag tycker till exempel att tvålen i samma serie doftar gott) men parfymen känns så himla tantig. Jag kanske kommer att gilla den när jag är 50 år äldre 😂

IMG_20221225_121526_edit_3289920064991207.jpg
 
Ja tro mig, jag vet inte hur många gånger jag önskat att jag kunnat nöja mig med mindre 😂💸
Jag är åtminstone inte dålig att belöna mig själv 😂
Du får lägga dom snordyrt på Tradera så kanske jag råkar köpa :rofl:

Mitt problem blir nog all gröt jag vill ha nu, it aint cheap:angel: Duschkräm ger jag typ upp på då jag vill ha med pump men knappt hittar någon hehe
 
Sammanfattning Cult Beauty

Helt galet många saker i den här kalendern 😂

Bäst: Jag har inte hunnit testa så mycket än men jag ska sätta igång med det så fort som möjligt 😁 Doftljuset från Jo Loves doftar himmelskt så än så länge får väl det ligga i topp! Parfymen från (Malin+Goetz) får väl också ligga bra till. Väldigt udda doft som jag egentligen inte borde gilla men som ändå lyckas bli bra på något vänster 😂
Vitaminerna från Hum smakar gott men jag är tveksam till om mitt hår blir så mycket bättre av dem 😁

Sämst: Har fått sex stycken serum i den här kalendern, det kanske är lite väl många 😅

IMG_20221225_124959_edit_3291078924073843.jpg
 
Du får lägga dom snordyrt på Tradera så kanske jag råkar köpa :rofl:

Mitt problem blir nog all gröt jag vill ha nu, it aint cheap:angel: Duschkräm ger jag typ upp på då jag vill ha med pump men knappt hittar någon hehe
"Exklusiv snöboll, kommer garanterat inte att vara vit så länge om du använder den som nyckelring"? 😁

Men gröt får väl ändå ses som en bra investering? Det tycker jag allt att du ska unna dig själv utan att ha dåligt samvete 😁
Hmm duschkrämer med pump har jag nog sällan sett. Någon särskild anledning till att du vill ha pump?
 
"Exklusiv snöboll, kommer garanterat inte att vara vit så länge om du använder den som nyckelring"? 😁

Men gröt får väl ändå ses som en bra investering? Det tycker jag allt att du ska unna dig själv utan att ha dåligt samvete 😁
Hmm duschkrämer med pump har jag nog sällan sett. Någon särskild anledning till att du vill ha pump?
Äh, petitesser man kan ju säkert färga den i rolig färg ;)

Ja frukost ska vara ett viktigt mål på dagen:banana:

Lat men också att då jag brukar ställa dom på... Blandaren? Glömmer man stänga eller vill flytta runt hamnar det vatten i:nailbiting:
 
Sammanfattning Bodyshop

Det här är lite mer basprodukter för mig men jag tycker att deras (största) kalender brukar vara trevlig. Flera året hade jag den gigantiska men eftersom den inte släpptes i år fick jag nöja mig med den som "bara" är stor 😁
Bilden visar allt utom en fullstor burk med Shea Body Butter, den fick min mamma igår eftersom det är en av få kroppsprodukter hon tolererar. Vi är inte särskilt lika på den fronten 😂

Bäst: Att det i år bara var två produkter med British Rose 😂 I år hade de skickat med serier jag aldrig doftat på som Pink Grapefruit och Avokado. Bäst av alla produkter måste jag säga att handtvålen med Mandarin & Bergamot är. Så länge jag kommer ihåg att ta på handkräm efter att ha tvättat händerna med den så är den jättebra 😍

Sämst: Två produkter för att tvätta sig med, en mjuk och en hårdare tvättsvamp. Njaee. Hade kunnat vara utan den ena, hade hellre fått ett till läppcerat eller liknande.

IMG_20221225_132216_edit_3292417227636659.jpg
 
Recension av mina lite kort.
Mr Cake - mindre variation än förra året, vilket var bra och dåligt (förra året var det nog 3 olika typer av mandlar = mycket mandlar och tråkigt), men tyckte det var lite småtråkigt i år ändå. Kommer inte köpa nästa år
Cakes by Anna G praliner - supergoda och vackra! Synd hon ska lägga ner vid årsskiftet, annars hade jag köpt nästa år också.
Kinder choklad - alltid gott 😅 men ganska onödigt högt pris.
Molton Brown - inte hunnit testa så mycket, men jag tycker det är lite maskulina dofter på många av grejerna.
Rituals 2d - hade inte gett fullpris 😅 men nöjd med grejerna. Var väl en ansiktskräm som var superliten förpackning, men annars helt okej storlekar. Ljusen doftade väldigt gott.
 
Sammanfattning Glossybox

Den blev väldigt billig under Black Friday, jag tror inte att jag betalade mer än 600:- och då fick jag även med en liten kräm från Filorga.

Bäst: har inte hunnit testa så mycket än men den gröna ögonskuggan från Gosh (som vissa fick den rosa varianten av) är jättefin! 😍 Bra spridning av produkter!

Sämst: Ögonbrynspennan, den blir alldeles för ljus för mig.

IMG_20221225_135317_edit_3293396991495364.jpg
 
Sammanfattning Lyko Bea-You-Ty

Bäst: väldigt många fullstorlekar till lågt pris (799:-). Har testat värmeskyddet (gillar!) och BUS-dropparna (gillar!). En bra mix av basgrejer!

Sämst: att hemsidan kraschade när jag beställde och att det råkade bli två kalendrar 😂 hade först tänkt skicka tillbaka ena men tyckte sen att jag lika gärna kunde behålla båda eftersom det ändå var så många saker i som jag ändå använder dagligen.

IMG_20221225_140411_edit_3293812409488530.jpg
 
Sammanfattningsvis är jag nöjd med delikatesskalendern, mycket goda saker. Men kommer inte köpa den igen då en stor del av behållningen är de många fina burkarna som kan återanvändas och kalendern i sig. Kommer använda den till att göra en egenfylld kalender nästa år.

Gerdas tekalender var ok, men tyvärr många smaker jag inte gillade.
 

Liknande trådar

Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
33 881
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp