Bukefalos 28 år!

överbett på labbe

Sv: överbett på labbe

Ja och vadå ,jag har också överbett och jag klarar alldeles utmärkt att leva ett normalt liv trots bettfel, och bita ifrån klarar jag även av alldeles utmärkt ..det är väl bevis nog! :rofl:


hmm kan ju lägga till min dotter på 11 år hon har oxå överbett och lever ett normalt liv :D
 
Sv: överbett på labbe

Personligen så köper jag hellre en sund hund ur bra linjer men med ett litet bettfel. Än tar emot en utställningslabbe efter - i mina ögon - osunda linjer rakt igenom men utan bettfel!!

Ett litet bettfel ger sällan några större problem!

/Ulga
 
Sv: överbett på labbe

Skafa en frisk hund, tandskador är kostsamma, och det är plågsamt för en hund att ha skav i munnen.

Om det enda felet på hunden är ett överbett tycker jag inte att det är så vidare mycket att bekymra sig över. Men naturligtvis ska inte valpen säljas till fullpris. Även om hörntänderna går rätt upp, och gör gropar, i gommen så har hunden inte ont av det. Groparna kapslas in i bindväv som inte är känslig. Jämför med hur dina fötter härdas om du går barfota.

Jag brukar inte rekomendera att man köper valpar där man kan räkna med problem längre fram. Moderata bettfel är dock något som jag inte tycker är så allvarligt att man behöver tveka - förutsatt att man inte har tänkt att vänstervarva eller använda hunden i avel.
 
Sv: överbett på labbe

Personligen så köper jag hellre en sund hund ur bra linjer men med ett litet bettfel. Än tar emot en utställningslabbe efter - i mina ögon - osunda linjer rakt igenom men utan bettfel!!

Ett litet bettfel ger sällan några större problem!

/Ulga

:bow::bow::bow::bow::bow:

101010
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 773
Senast: anna_panna
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 632
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Aningen märkligt inlägg kanske, men jag hjälper en anhörig att hitta rätt ras till kommande hund (mest för att kunna hjälpa till att...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 314
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Allsmäktige Buke, dags för ännu en "vilken ras ska vi ha-tråd" :D Har sökt och sökt efter vilka raser som skulle kunna tänkas passa oss...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp