Bukefalos 28 år!

Övnings-tips för att stärka galoppen!

katharina

Trådstartare
Red min röde pålle en stund i paddocken idag.
I höger varv kan vi fatta galopp från skritt och galoppera lugnt och sansat på volt. I vänster varv blir det korsgalopp från skritt.. men från trav är det enklare, dock är inte galoppen lika bärig i vänster varv.

SÅ nu behöver jag en massa tips på övningar!
Antar att vi måste stärka höger bakben?
Än så länge har vi tränat fattningar (från trav) men kanske har ni några fler tips?

Tacksam för alla svar! :D
 
Sv: Övnings-tips för att stärka galoppen!

Prova att fatta från tölt :)
jag har ibland gått på en liten volt i tölt, fått bärighet och trevlig form och sen fattat utifrån det (går då ut på större volt eller fortsätter på fyrkanten beroende på häst), då har oftast galoppen blivit mer "uppe" och jag tycker att det ibland kan vara lättare att få med bakbenen då.
 
Sv: Övnings-tips för att stärka galoppen!

Det finns massor med såna här trådar, om du söker så kommer du få högar med tips. :D
 

Liknande trådar

Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 673
Senast: JohannaB
·
Träning Hej! Tränar förvänd galopp med min häst, och behöver tips. När jag rider i vänster varv (galopp) och går över i höger varv i förvänd...
Svar
5
· Visningar
1 147
Senast: Nevermind
·
Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 179
Senast: banani
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 150
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vinterns och vårens bokbingo 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp