Offentliga kommentarer

Det togs upp offentligt från förbundets sida för antal år sedan då kritik kommit in från ryttare om kommentarer som inte va så roliga eller trevliga, minns inte vem som uttalade sig från förbundet men andemeningen va att inte alla dressyrdomare har förmågan att uttrycka sig språkligt på ett konstruktivt sätt och att det är inte det som ingår i utbildningen .

Stämmer , men vill o vill, de kan in te skriva för hand - jag generaliserar igen. KL Men där är väl problemet noll eller nära noll, snart går väl alla protokoll gnm platta.
Hade önskat att det kom in i utbildningen i hur kommentarer ska kunna uttryckas. Det saknas verkligen idag.

När jag var 13 fick jag kommentaren av en domare under allmänna intrycket "Ta hjälp av instruktör eftersom alla grundförutsättningar mer eller mindre saknas."

En väldigt sann kommentar, men hade inte varit kul om den kunde läsas av alla...

Men är inte det ett av problemen med att tävla så som tävlingsmomenten ser ut idag då? Det krävs de facto otroligt mycket av både häst och ryttare bara att styra runt en LC.

Plumpa kommentarer är ju en (dålig) sak, men rättvist bedömda moment är ju en annan. Jag håller dock med om att barns tävlande är speciellt.

När jag var 13 fick jag kommentaren av en domare under allmänna intrycket "Ta hjälp av instruktör eftersom alla grundförutsättningar mer eller mindre saknas."

En väldigt sann kommentar, men hade inte varit kul om den kunde läsas av alla...

Tror snarare sådana kommentarer kan bidra till att folk inte vill tävla än att poängen är offentliga.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 735
Senast: jemeni
·
Dressyr Ja, nu vill jag höra vid vilka tillfällen ni har undrat varför ni egentligen håller på med sporten dressyr! :D Ni vet, när en ritt döms... 3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 950
Senast: Hippocampus
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra... 2
Svar
33
· Visningar
12 847
Senast: Mirre
·
Ridning Desert Rose skriver svar i tråden: Sv: Vart är dressyren på väg? Hej! Jag är nytt här, kommer egentligen från Tyskland, men...
Svar
5
· Visningar
1 666
Senast: Meelei
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Hästnyheter