Ogräs på ridbanan

Centaur

Trådstartare
Finns det något bra ogräsmedel att spruta längs kanterna på ridbanan? Något som inte är giftigt för hästar?
 
Sv: Ogräs på ridbanan

Det är ju två motstridiga krav, dels att det ska vara ofarligt för hästarna men samtidigt vara ordentligt farligt för växterna....

Jag skulle rekommendera antingen stora mängder med ättika eller salt, annars är ju round-up väldigt bra - om man inte använder starkaste varianten och väntar nån dag innan man rider där så kommer det inte vara nån fara för hästarna. Round-up inaktiveras vid kontakt med jord, så efter nån dag så har det gått in i bladen eller inaktiverats.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 760
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag ser det om och om igen. Narrativet att dressyrryttare är rädda för sina hästar - och att det går ut över hästarnas välfärd. Vad...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 745
Senast: fio
·
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
811
Senast: skiesabove
·
Anläggning Det är ingen här som rider längre, så min paddock används inte alls och det växer en hel del gräs och ogräs där. Jag funderar på om jag...
Svar
3
· Visningar
930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp