C
chipp
Vet inte om tråden hamnade rätt, men annars ber jag någon fytta den..
jag har ett sto på 6 år och hon kan vara världens bästa ena dagen och hemsk andra dagen
nu i veckan så har hon gått superbra i dressyren gjort byten i galoppen samling i galopp och trav och skänkelvikningar och jobbar jättefint hon har gått underbart under några dagar. men igår när jag travade så fattade hon galopp och började bocka som en galning! Det är nog inga glädjeskutt viket hon kan göra ute ibland och det har man ju viss förståelse för, men nu höll hon på och bockade på ett helt annat sätt och verkade sur och irriterad men ändå så ville hon inte stanna. när det har varit något som är obhagligt så stannar hon och vill inte gå, men nu vill hon ju inte stanna
Och envis som jag är så lät jag henne trava länge och sen testade jag igen och var väldigt bestämd mot henne och då gick det fast hon galoppera inte "rent" utan flängde omkring likosom. fast sen nöjde jag mej med det ändå för hon bockade ju inte ialla fall.
en annan dag var det likadant då var jag ute och red på fältet och galopperade och direkt så började hon bocka och kunde inte ta ett enda steg i galoppen utan att bocka, hon har alldrig någonsin bockat på fäletet förut. även om hon är glad så kan hon göra något litet skutt i farten men hon stannar upp och bara bockar, sen tog jag in henne i ridhuset (envis som jag är så måste jag rätta till såna där saker) och när jag väl kom in dit så gick hon kanonsnyggt och sammlade ihop sig och gjorde snygga byten och dom andra i stallet sa att dom aldrig sett henne gå så fint. Men igår så blev det så då...
så har hon alltid varit envis som en åsna och ena dagen är hon superduktig andra dagen beter hon sig som en annan häst! vad kan detta bero på? kan det ha något med att göra att jag ändrat fodret?
Blev ganska långt men hoppas ni orkade läsa
jag har ett sto på 6 år och hon kan vara världens bästa ena dagen och hemsk andra dagen
en annan dag var det likadant då var jag ute och red på fältet och galopperade och direkt så började hon bocka och kunde inte ta ett enda steg i galoppen utan att bocka, hon har alldrig någonsin bockat på fäletet förut. även om hon är glad så kan hon göra något litet skutt i farten men hon stannar upp och bara bockar, sen tog jag in henne i ridhuset (envis som jag är så måste jag rätta till såna där saker) och när jag väl kom in dit så gick hon kanonsnyggt och sammlade ihop sig och gjorde snygga byten och dom andra i stallet sa att dom aldrig sett henne gå så fint. Men igår så blev det så då...
så har hon alltid varit envis som en åsna och ena dagen är hon superduktig andra dagen beter hon sig som en annan häst! vad kan detta bero på? kan det ha något med att göra att jag ändrat fodret?
Blev ganska långt men hoppas ni orkade läsa