Bukefalos 28 år!

Ok att dricka starköl kl 3 en måndag?

Jag fick en flaska vitt som är 8% (tror jag) i födelsedagspresent. Ser fram emot att prova det!
Casal Garcia tror jag är 8,5% (tycker det är helt ok å andra sidan brukar jag inte gilla vitt vin så antagligen är det läskigt).

tasteline
Vissa kallar det simpelt och trist. Vi gillar det och Casal Garcia fyller sin uppgift som törstsläckare under varma sommardagar. Därtill känns det som om vinet genomgått en förbättring med tilltagen koncentration. Doften är mineralig med inslag av peppar, papaya och vissa gröna toner. Smaken är frisk och mycket lätt med prägel av grapefrukt, lime och päron. Därtill med sprits som livar upp det hela. Rent, rättframt och publikfriande.
 
Casal Garcia tror jag är 8,5% (tycker det är helt ok å andra sidan brukar jag inte gilla vitt vin så antagligen är det läskigt).

tasteline
Vissa kallar det simpelt och trist. Vi gillar det och Casal Garcia fyller sin uppgift som törstsläckare under varma sommardagar. Därtill känns det som om vinet genomgått en förbättring med tilltagen koncentration. Doften är mineralig med inslag av peppar, papaya och vissa gröna toner. Smaken är frisk och mycket lätt med prägel av grapefrukt, lime och päron. Därtill med sprits som livar upp det hela. Rent, rättframt och publikfriande.

Det var nog just Casal Garcia! Jag känner igen det där med grapefrukt, lime och päron för det är tre av mina favoriter :) Jag fick det av min kusin som har mycket bra smak så jag hoppas att vi är eniga om detta också.
 
Det var nog just Casal Garcia! Jag känner igen det där med grapefrukt, lime och päron för det är tre av mina favoriter :) Jag fick det av min kusin som har mycket bra smak så jag hoppas att vi är eniga om detta också.
Ska man vara nördig så är just Casal Garcia inte ens vitt utan ett grönt vin.

Fruktansvärt gott - jag skulle kunna dricka en flaska alldeles själv. Men då blir jag ju som sagt full...
 
Ska man vara nördig så är just Casal Garcia inte ens vitt utan ett grönt vin.

Fruktansvärt gott - jag skulle kunna dricka en flaska alldeles själv. Men då blir jag ju som sagt full...

Just det, vinho verde heter det ju :) jag får testa i helgen!
 
Ska man vara nördig så är just Casal Garcia inte ens vitt utan ett grönt vin.

Fruktansvärt gott - jag skulle kunna dricka en flaska alldeles själv. Men då blir jag ju som sagt full...
Det låter jättegott! Jag gillar tanken på ett vin med lågt alkoholinnehåll. Shit, jag har glömt vad det heter!! Inte alkoholinnehåll, men äsch, ni fattar! :D
 
@Anna @escodobe @tanten eller vilka ni nu var som vill ha svaga viner, har någon av er provat mjöd? Jag smakade mjöd för första gången igår och blev väldigt överraskad av smaken. Trodde att det skulle vara beskt och ganska öligt men det var sött och syrligt och mycket mer likt vin i smaken! Jag är inte förtjust i vita viner, i synnerhet inte söta, och tyckte att det smakade som ett gott, vitt, sött vin. Alkoholhalt på 6% bara.
 
Jag dricker knappt vin. Jag tyckter oftast inte om det. Det är lite trist faktiskt för det känns som om jag skulle uppskatta själva grejen. Jag provsmakar ibland och torrt bubbel är trevligt men det är mest på bröllop och liknande man får det.

Mjöd har jag testat vid flera tillfällen och omdömet av dem har varierat. Ingen höjdare dock. Jag måste erkänna att jag just nu sitter på "House of Bols" med en cocktail och utnyttjar wifin...
 
@Anna @escodobe @tanten eller vilka ni nu var som vill ha svaga viner, har någon av er provat mjöd? Jag smakade mjöd för första gången igår och blev väldigt överraskad av smaken. Trodde att det skulle vara beskt och ganska öligt men det var sött och syrligt och mycket mer likt vin i smaken! Jag är inte förtjust i vita viner, i synnerhet inte söta, och tyckte att det smakade som ett gott, vitt, sött vin. Alkoholhalt på 6% bara.

Särbon gör eget som är förvånansvärt gott (det är säkert pga min humle! :D).
 
Nu har jag ju lite med mig i "bagaget" :). Många år i USA har gjort mig rätt immun mot den Svenska uppfattningen att det är ok att dricka sig asfull på lördag men man är alkis om man tar en på en måndag. Jag tar en öl när jag vill. Vi drack vad tusan vi ville till luncherna.
 
Min thailändska väninnas mamma har en bättre förklaring på det där; när hon bodde i Thailand så brukade de använda cannabis som grönsak i curryn. "Alla blev så glada när de åt och sedan dansade vi mycket på kvällen". Tro fan det ;)

Haha oops..

Men i thai vågade de det? Har för mig att straffen är ganska fina även om man ertappas vid innehav

Eller så beror det kanske på vilket distrikt man befinner sig i..
 
@Anna @escodobe @tanten eller vilka ni nu var som vill ha svaga viner, har någon av er provat mjöd? Jag smakade mjöd för första gången igår och blev väldigt överraskad av smaken. Trodde att det skulle vara beskt och ganska öligt men det var sött och syrligt och mycket mer likt vin i smaken! Jag är inte förtjust i vita viner, i synnerhet inte söta, och tyckte att det smakade som ett gott, vitt, sött vin. Alkoholhalt på 6% bara.

Tack för tipset! :)
 
@Dandylinn Ja det verkade vara helt normalt att använda det som grönsak enligt mamman. Hon tyckte bara det var narkotika om man rökte den ;). Hon har bott i Sverige i över 30 år så det var kanske annorlunda förr med straffen?
 
Att ta en öl vid den tiden ser jag inte som ett bekymmer, när vi varit på semester eller firar midsommar kan det bli långt tidigare än kl 15 utan konstigheter. Men om det är ett beroende som inte går att avvika från eller om det görs utan en tanke på att höra ifall någon behöver köras eller hämtas så som barn hade jag blivit väldigt irriterad om personen inte kunde fråga först
 
@Dandylinn Ja det verkade vara helt normalt att använda det som grönsak enligt mamman. Hon tyckte bara det var narkotika om man rökte den ;). Hon har bott i Sverige i över 30 år så det var kanske annorlunda förr med straffen?

Ja är det 30 år sedan så kan det nog vara lite skillnad..av vad jag fick uppfattningen om från lokalbefolkning när jag var där för ca 3 år sedan är att det är big no no och att man kan få fina straff för minsta lilla innehav.

Kom på tal när vi såg en blev gripen på gatan och förväntat fängelsestraff kunde vara allt från några år till typ tio..Hängde mycket på vilket fängelse dock iom att poliskåren där dessvärre är väldigt korrupt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: miumiu
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 615
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 740
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp