Ok för kompis att ligga med ett exligg fast det är jobbigt?

Om du läser tidigare inläggen så klarnar det :)
vi diskuterar att ligga med vänners ex.
inte att ligga överlag. eller dusha.
Ja, och jag förstår inte varför det är mer ofräscht en nåt annat. Kan du peka på exakt vad det är som är ofräscht? Att en vän varit där tidigare? I så fall, vad gör att vännens tidigare närvaro är mer ofräsch än någon okänds tidigare närvaro?
 
jag skulle tycka det var märkligt om nån av mina vänner köpte exakt likadana kläder som mig, om den inredde sin lägenhet som mig och om den skulle välja samma killar som mig. det är ok att ha samma smak men nej, man måste inte göra likadant. Det finns andra.
 
jag skulle tycka det var märkligt om nån av mina vänner köpte exakt likadana kläder som mig, om den inredde sin lägenhet som mig och om den skulle välja samma killar som mig. det är ok att ha samma smak men nej, man måste inte göra likadant. Det finns andra.

Fast det är väl inte samma sak? Att tex bli kär i någon eller attraherad är väl i te samma sak som att välja en tröja?
 
Ja, jag tycker att andra är ofräscha när de gör det.
jag ser inte behovet eller meningen med det.
Därmed inte sagt att jag förbjuder dem, alla är fria att göra vad de vill. Och jag att umgås med vem jag vill.

Jag undrar lite hur du använder ordet "behov" här.
Jag har svårt att föreställa mig att någon har BEHOV av att ligga med någons ex. Som om den går omkring och letar just någons ex att ligga med för så ser behovet ut.
 
@Hedinn

Okej, ja det är ju olika för alla. :) Jag lägger ingen moral i det och tycker inte ni har fel heller, men jag känner annorlunda helt enkelt.
Tycker det är helt ok att Ponte tycker det är ofräscht också, helt utan att jag för den delen drar paralleller med att hon då tar ifrån människor deras egenvärde eller bara vill ha en partner som är oskuld (jag påstår inte att du sagt det alltså, det är de mest orimliga reaktionerna jag kommer ihåg från tråden bara).
 
Hur skulle ni försöka lösa detta problem:

Din kompis och killen du blev av med oskulden med för 15 år sen flirtar.
Han jobbar på ett uteställe där du och din kompis brukar hänga.
Du har försökt ragga på killen "igen" men fått avslag.
Nu har som sagt din kompis och han fått kontakt, och det är uppenbart att dom är intresserad av varandra.
Du tycker det är skitjobbigt och vill verkligen inte att dom ska ligga,
du känner att ligger i underläge för att du blivit dissad och han vill ha henne istället.
Du går in och kollar på hennes insta om han gillat hennes bilder etc.
Du är inte kär i han eller så, men han är speciell för att han va din första.

Du har sagt detta till kompisen men hon tar det inte på jättestort allvar.
Du tycker att hon borde visa dig respekt och ta nån annan, det är ju inte så att hon är kär i han heller.
Annars är hon ingen vän att ha ändå.

Vad tycker ni, borde kompisen av respekt för dina känslor välja en annan kille?
Eller har du inget att göra med vem hon ligger med?
Vänner före ragg?
Är kompisars ex/ligg förbjuden frukt?
Skulle ni strunta i en kille som ni var attraherade av/på g med av ifall kompisen tyckte det var jobbigt för dom legat?

Hur gamla är personerna i frågan? Det låter som tonåringar.
Om du har berättat för kompisen hur du känner borde hon strunta i killen. Annars finns det andra vänner.
Å andra sidan, den här killen är inte intresserad av dig, så släpp det och strunta i vilka han ligger med.
 
Chansen att mina vänner träffar mitt gamla ex när vi bor i olika landsändar ser jag som obefintlig. Olika landsändar behövs inte ens, jag träffar inte ens på mina ex fast jag bor kvar i samma stad fast i en annan del.

Vi har uppenbarligen olika sociala mönster. I mina bekantskapskretsar blir vännernas partner upptagna som vänner, som egna individer och där blir de i de flesta fall kvar även när relationen tar slut. Man kastar ju inte ut en kompis från gänget för att hen inte längre är tillsammans med sitt ex? Sen är det ytterst få uppbrott som är "skitiga" också.

Sannolikheten att fatta tycke för någon i bekantskapskretsen är ju lite större än för random ansikte på krogen, så att par bildas och ombildas är inget konstigt. Jag har aktiv kontakt med de flesta av mina ex, och känner också deras partners sedan tidigare. Åtminstone för min del är sex en essentiell del i att utveckla känslor för någon, så om det är ett tillfälligt ragg eller en blivande relation ger sig med tiden.
 
Exakt det tänkte jag också! Vissa vänner som jag verkligen tycker om känner jag enbart för att de är ihop med någon vän till mig eller mannen. Jag skulle bli väldigt ledsen om den vänskapen skulle påverkas av om någon lämnar relationen! Det struntar jag faktiskt i men jag tänker verkligen ha kvar dem i mitt liv. Det känns väldigt mycket Bandidos över att slänga ut folk och klippa kontakten för att den EVENTUELLT är osams med någon annan.
 
Exakt det tänkte jag också! Vissa vänner som jag verkligen tycker om känner jag enbart för att de är ihop med någon vän till mig eller mannen. Jag skulle bli väldigt ledsen om den vänskapen skulle påverkas av om någon lämnar relationen! Det struntar jag faktiskt i men jag tänker verkligen ha kvar dem i mitt liv. Det känns väldigt mycket Bandidos över att slänga ut folk och klippa kontakten för att den EVENTUELLT är osams med någon annan.

Nu är jag Bandidos också som slänger ut folk!

edit, jag kan inte komma på en enda av mina vänners ex som jag umgås med. De har försvunnit, oftast av naturliga skäl att man inte har lika mycket gemensamt längre. Sen är min bekantskapskrets än så länge rätt benägen att inte byta partners så ofta.
 
jag skulle tycka det var märkligt om nån av mina vänner köpte exakt likadana kläder som mig, om den inredde sin lägenhet som mig och om den skulle välja samma killar som mig. det är ok att ha samma smak men nej, man måste inte göra likadant. Det finns andra.
Det där tycker jag är ett totalt absurt sätt att betrakta det på. Flera av mina vänner har haft sex med min partner, det skulle aldrig falla mig in att betrakta det som att de härmar mig. :crazy: De har sex med varandra för att de gillar varandra - det är en grej mellan dem, som de gör tillsammans, jag är inte med och det har inte med mig att göra. Otroligt egocentrerat och narcissistiskt att se de som att de vill vara (som) mig genom att ligga med någon jag ligger med.

Mina vänner skulle med största sannolikhet ta väldigt illa upp om jag luftade några sådana tankar.
 
Jag fattar inte hur det inte har med dig att göra när din partner ligger med alla dina vänner.Vi umgås uppenbarligen i olika kretsar.

Jag tror jag lägger ned denna diskussionen nu, min åsikt är tydligen otroligt kontroversiell som gör att ni känner att ni måste rada upp påhopp.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: Otherside
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 311
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 153
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 462
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp