Ok för kompis att ligga med ett exligg fast det är jobbigt?

Det där tycker jag är ett totalt absurt sätt att betrakta det på. Flera av mina vänner har haft sex med min partner, det skulle aldrig falla mig in att betrakta det som att de härmar mig. :crazy: De har sex med varandra för att de gillar varandra - det är en grej mellan dem, som de gör tillsammans, jag är inte med och det har inte med mig att göra. Otroligt egocentrerat och narcissistiskt att se de som att de vill vara (som) mig genom att ligga med någon jag ligger med.

Mina vänner skulle med största sannolikhet ta väldigt illa upp om jag luftade några sådana tankar.

O_o

Rena rama swingersfesten :D
 
? Jag svarade bara "nej jag tycker inte det är bra" på en fråga. Efter det har jag blivit kallad narcissist, bäng, och fått 14 olika diagnoser.

Herregud människor. det är ETT LIGG ni missar. Hur kan detta vara såååååå viktigt för er?

Att du inte vill ligga med någon som någon av dina vänner har legat med kan jag förstå, men varför har du något emot att andra gör det? Jag har haft sex med en väns ex och det tyckte vi alla tre var en väldigt bra idé, känns lite märkligt att någon annan skulle ha synpunkter på det.
 
Herregud människor. det är ETT LIGG ni missar. Hur kan detta vara såååååå viktigt för er?

Personligen kan jag inte svära mig fri från att ett ONS inte blir en relation. Jag är inte av den typen som tror på att gifta sig utan att ha haft sex, sex är en bit i ett bra förhållande. Alltså idkar jag samlag inom en relation, och ett ONS kan utveckla sig till en livslång relation.

Har faktiskt gjort. Och den jag är gift med har också haft andra relationer innan mig, en del av dessa partners känner jag. Så i din syn hade jag inte fått chansa på ett ligg med det som senare blev min make, för han var untoucheble i din bok. Trist för mig att gå miste om vad jag tror kan bli en livslång relation, för att principer står i vägen.

Vänta nu. Just det. Jag har inte sådana principer som styr mitt liv...

Sedan kan jag inte låta bli att undra, borde det inte vara omvänt också? D v s man får inte lära känna sin partners ex, för det måste ju också bli infekterat enligt samma princip?
 
@Andromedae Ok, tack för förtydligande. Hela det inlägget uppfattades på ett annat sätt av mig iaf, sorry!

@LadyCovergirl Det där med känslor är delikata saker, jag tar hellre det säkra före det osäkra.
Som du kan inte jag komma ihåg alla mina ONS heller (ja, jag har haft min beskärda del av det också. Därför jag vet att jag inte vill ha mer av det ), men ett ONS för några år sen är liksom inte samma sak som ett ex. Skulle du inte känna igen dina närmaste vänners ex om du träffade dem? Jag träffade och umgicks mycket med mina vänners ex när de var tillsammans med mina vänner, skulle inte ha några problem alls på den fronten. :)

Nix, jag skulle inte känna igen mina närmaste vänners ex. Åtminstone tror jag inte det.
 
Jag fattar inte hur det inte har med dig att göra när din partner ligger med alla dina vänner.Vi umgås uppenbarligen i olika kretsar.

Jag tror jag lägger ned denna diskussionen nu, min åsikt är tydligen otroligt kontroversiell som gör att ni känner att ni måste rada upp påhopp.
Ja du skulle nog känna dig obekväm i min umgängeskrets... Men du tror alltså att mina vänner (de som har legat med min partner) härmar mig?

Det är ett väldigt underligt sätt att se det på - att ha sex med någon är att härma den/de andra som den personen har sex med, om man känner (till) dem. Jag har aldrig stött på den föreställningen innan. Nog kan du hålla med om att det är en smula egocentrerat? Jag, mig och mig själv liksom.
 
Nix, jag skulle inte känna igen mina närmaste vänners ex. Åtminstone tror jag inte det.
Mina vänner känner knappt igen sina egna ex. Åtminstone en av dem, som är rätt så aktiv nätdejtare, har "dejtat om" personer hen glömt bort. "Tyckte att det var något bekant över hen, sen kom jag på att vi träffades ett par gånger för några år sedan." :rofl:
 
Mina vänner känner knappt igen sina egna ex. Åtminstone en av dem, som är rätt så aktiv nätdejtare, har "dejtat om" personer hen glömt bort. "Tyckte att det var något bekant över hen, sen kom jag på att vi träffades ett par gånger för några år sedan." :rofl:

Självklart kan sånt hända! Med tanke på hur många ansikten vi möter, på internet, i tidningar, i TV och på riktigt, under ett år så är det inte konstigt att man ibland missar :p
 
Självklart kan sånt hända! Med tanke på hur många ansikten vi möter, på internet, i tidningar, i TV och på riktigt, under ett år så är det inte konstigt att man ibland missar :p
Verkligen inte! Det har hänt mer en än gång att jag t ex har suttit på tåget, sneglat på en person och funderat över om det är det där engångsligget som jag träffade på x för y år sedan, typ.
 
Personligen så har jag lite svårt att förstå problemet ( jo jag är lite dum )
Vad angår det mej att "De" "ligger"(iaf så länge jag slipper titta på ), bowlar ,tränar eller rider , tillsammans ?
Det jag och X:'t har haft ihop ÄR just "Har Haft",
Jag har ingen ägande/brukarrätt längre ,( inte när vi var ihop heller ;)


Om man skilts som vänner och är vänner ,varför ska jag då missunna "dem" lycka? Man vill väl sina vänner väl , även om det kostar på lite grann.

Även om man själv inte "lyckades" med et förhållande X:et , så finns det ingen anledning "de" inte skall lyckas,

Lyft på hatten och önska dem lycka till!
Men det är jag det, och bygger mitt tyckande på:
Mitt X (11 år ) är Nu gift med min gamla skolkompis ,
och har en dotter ,
som jag är gudfar till .
 
Mina vänner känner knappt igen sina egna ex. Åtminstone en av dem, som är rätt så aktiv nätdejtare, har "dejtat om" personer hen glömt bort. "Tyckte att det var något bekant över hen, sen kom jag på att vi träffades ett par gånger för några år sedan." :rofl:
Mitt ex, som jag ändå bodde ihop med i 11 år, kände inte igen mig när vi träffades 7 år efter vi gått isär. Ändå har jag inte ändrat mig speciellt mycket i utseendet. Inte mer än att en person som jag träffat 3 ggr i början på 90-talet kände igen mig direkt efter 17 år.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: Otherside
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 307
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 081
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 462
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Skällande små hundar, ägarnas fel?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp