Usch vilken tråkig granne.
Såklart ska du inte kastrera din hund för att hen inte vill ha sin löptid i koppel.
Det är verkligen inte okej för hen att sätta press på dig att göra ett medicinskt ingrepp för att hen är lat.
Ibland är det inte helt fel att bli lite förbannad inombords när andra lägger sig i ens hundägande, det kan tyckas vara onödig energi men det kan också vara lättare att släppa konversationer som är mindre kul.
Likadant tycker jag inte din tränare kan uttrycka sig så kategoriskt om Trassel som bara är 8 månader.
Jag vet inte hur mycket hon har träffat honom och ibland kan tränare göra misstaget när de träffat många hundar att direkt sätta en stämpel och säga att "den är sån".
De kan vara duktiga ändå såklart och förhoppningsvis ändra sin syn om hunden visar att den inte är det, men en 8 månaders valp är långt ifrån färdig och kommer utvecklas i lång tid framöver.
Jag tycker inte du ska känna eller tro att han nu är han en ängslig hund och kommer alltid vara, efter ett väldigt specifikt tillfälle.
Ni kommer ha många roliga år framöver ÄVEN om han aldrig kommer gilla gallertrapper.