Bukefalos 28 år!

Olika ärvda sjukdomar

I

Ivona

Planerar att skaffa hund i höst, men vet inte riktigt vilken ras än. Är rätt mycket inne på dobberman och liknande raser.. Men undrar därför om de har några sjukdomar som de brukar ärva, dvs "fel" som finns i generna? :confused:

Berätta gärna om andra sjukdomar som brukar finnas i olika rasers "bakgrund" !
 
Sv: Olika ärvda sjukdomar

Enkalst är väl att ta de raser du är intresserad av och googla upp deras rasklubbar och läsa där. RAS är ju alltid intressant och de flesta klubbar brukar ha en flik om just hälsa/hälsoproblem på sin sida dessutom.
 
Sv: Olika ärvda sjukdomar

Höftledsfel (som de flesta andra), wobbler, hjärtfel.... Min gamla hanne hade fel på sköldkörteln (men det är ju rätt vanligt inom många raser).
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 163
Senast: DeCloe
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 661
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 394
Senast: geting
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 669
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp