Olika stora pupiller

Bukefalos 30 år!

Dels är skillnaden på bilderna väldigt liten och om du tittar på bilderna så är det på skuggsidan på båda som du har den pyttelite större pupillen. Du har alltså sol/ljus från vänster på båda bilderna och pyttelite större på pupill på högersida.
Det är samma pupill oavsett var ljuset ligger. Men nu vet jag iallafall att jag inte har något jag kommer bli blind av

Han sa inget om varför ögat känns helt bortdomnat ibland heller, men det är väl också något som är normalt då trots att jag inte har haft det innan 🤔

Jag var på synundersökning hos Synsam i måndags för de hade för bara 200kr en period så jag tänkte att det var lika bra att få det också gjort när jag ändå håller på (stackars mitt sparkonto 😓). De kändes mycket mer noga än ögonläkaren faktiskt, men de har ju inte sådana speciella lampor som han hade. Optikern fick avbryta undersökningen för mitt vänsteröga var så mycket sämre än senast jag gjorde synundersökning att maskinen sa ifrån 😬 Så nu har jag ytterligare en tid bokad hos en annan optiker (jag tror att hon som gjorde undersökningen i måndags fortfarande var under utbildning). Tack och lov så går det på samma betalning iallafall! Hon sa att avdomningen troligen kan bero på att synen försämrats så mycket att ögat inte orkar försöka fokusera tillräckligt och att mina ögon är extremt torra också vilket gör allt ännu sämre så nu ska jag ta ögondroppar 2-3 gånger om dagen. Jag får heller inte köra bil utan glasögon, men det har jag redan varit jättenoga med att aldrig göra

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka