J

jessicaaa

är det någon skillnad på MJ innehållet i olika oljor? är det nån mening med att köpa krafft's (dyra)energiolja istället för 'vanlig' olja, när jag ger olja endast för att balansera protein/energikvoten? :confused:
 
Vissa oljor är bättre sammansatta än andra. De i matbutiken har ibland tillsatser ex konserveringsmedl. Kolla så att oljan är helt ren!
Rapsolja, kallpressad är bra! Själv ger jag linfröolja, kallpressad till mina. Ca 1-2 dl per dag. Kostar 90 kronor för 5 liter.
Forans Carron oil är till hälften linfröolja, andra hälften vatten... Rekommenderar 30-60 ml per dag. Pris ca 90 kronor för en liter. Mycket pengar för vatten...

Ulrika :banana:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 183
Senast: animalasia
·
Kropp & Själ Pga klimakteriet och medicinbiverkning stack vikten rejält uppåt. Jag tycker att jag har provat allt. LCHF (funkade Inte, för mycket...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
23 295
Senast: SiZo
·
Utrustning Jag funderar på att köpa en soundless huva till min nya. Jag vill få bort det värsta prasslet från buskarna vid ridbanan och i skogen...
2
Svar
21
· Visningar
1 379
Senast: Marita73
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 106
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp