Bukefalos 28 år!

olycka-krossat ledband/senor?

Sv: olycka-krossat ledband/senor?

Men, nej! Vad trist...:cry:
Starkt gjort av dig att ta det beslutet, tycker du gjorde rätt.
Massor med tröstkramar från mig.
 
Sv: olycka-krossat ledband/senor?

Tack till er alla.


Kunde aldrig föreställa mig vilken sorg det är.
Kan ju berätta att jag just och just har satt min fot i stallet sedan det hände.
Att se hans sadel och utrustning gör att jag börjar gråta.
Jag har kvar 2 hästar, ett föl och ett sto som skall säljas. hade en hingst innan men den sålde jag för 2 veckor sedan.

det finns som ingenting kvar längre. bara minnen från min fina Pats.
27749198.jpg

27749201.jpg

27749200.jpg

27749199.jpg

25821737.jpg
 
Sv: olycka-krossat ledband/senor?

Starkt gjort av dig!!! Man ser lång väg att ni hade ett speciellt förhållande en genomsnäll vacker och tapper häst. Men du gjorde helt rätt det syns på bilderna vad ont i benen han hade, du gjorde vad du kunde. Jag kämpar själv just nu med mitt vackra halvblodssto som fick fång för en vecka sedan blir hon inte bättre så måste jag göra slut på hennes lidande. Det är fruktansvärt och kroppen värker av alla funderingar och livet liksom stannar upp. Synd bara att du slutar med hästar det tror jag inte att han ville, en sån fin häst människa som du ska väl fortsätta ha häst!

Lycka till i framtiden och hoppas att du orkar fortsätta med häst!
 
Sv: olycka-krossat ledband/senor?

Ja vet hur det känns, att vara mitt upp i alla funderingar, man vill bara kräkas då känslorna blir för mycket. Hoppas verkligen att ni inte behöver gå samma öde till mötes :(

Jag trodde aldrig jag skulle kunna sluta med dem, men det finns inget som lockar längre ser man en häst,rider eller ryktar, bara att vara i närheten av en annan göra att ja jämför med Pats. Och ingen kommer ens i närheten av hans kvaliteter.
 
Sv: olycka-krossat ledband/senor?

Sörj du färdigt din vän och låt det ta tid, sedan när det inte gör så ont längre så kan du bestämma om du vill fortsätta eller inte.
Många jag känner som har fått ta bort sina älskade hästar har slutat rida och de har även insett hur tomt livet utan hästar är.

Han var en jättefin häst!
 

Liknande trådar

Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 429
Senast: TinyWiny
·
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
4 563
Senast: AW
·
Hästvård Står med en oklar, svag hälta i en hov och vet inte om jag ska köra på is i magen och vänta (som veterinären förordar) eller försöka få...
Svar
9
· Visningar
1 535
Hästvård Hej! Behöver dels skriva av mig, men kanske någon som är eller har varit i en liknande situation som mig. Hästen i fråga är ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 016
Senast: fruxolisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp