Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade definitivt flyttat till Skottland och har tidigare funderat mycket kring möjligheterna att göra det. Jag älskar naturen och drömmen hade varit att kunna flytta till Mull (eller egentligen Iona men det verkar så galet krångligt, så Mull hade varit en bra kompromiss).
Anledningen till det är pga naturen/havet, att det är en rätt lagom temperatur för mig som faktiskt uppskattar blåst och regn mer än hög värme, känslan jag fått när jag varit där och för att det inte är ett språk som är omöjligt att förståPlus generellt för att Skottland på många sätt verkar relativt likt Sverige vilket gör att det inte skulle kännas helt omöjligt att försöka komma in i en ny kultur.
Jag tror att jag skulle snegla åt Norge eller Kanada, av flera anledningar. Språk, socialt klimat, meteorologiskt klimat, jobbförutsättningar mm.Ja, vart skulle ni bosätta er för bästa förutsättningar att överleva? Jobb, bostad, socialt etcetera. Varför just på den platsen?
Jaaa, flytta till Mull så kan jag köra ut och äta Kakorna med stort K och titta på regnet med dig på helgernaJag hade definitivt flyttat till Skottland och har tidigare funderat mycket kring möjligheterna att göra det. Jag älskar naturen och drömmen hade varit att kunna flytta till Mull (eller egentligen Iona men det verkar så galet krångligt, så Mull hade varit en bra kompromiss).
Anledningen till det är pga naturen/havet, att det är en rätt lagom temperatur för mig som faktiskt uppskattar blåst och regn mer än hög värme, känslan jag fått när jag varit där och för att det inte är ett språk som är omöjligt att förståPlus generellt för att Skottland på många sätt verkar relativt likt Sverige vilket gör att det inte skulle kännas helt omöjligt att försöka komma in i en ny kultur.
Skåne!Ja, vart skulle ni bosätta er för bästa förutsättningar att överleva? Jobb, bostad, socialt etcetera. Varför just på den platsen?
Frankrike vore kanske inte så dumt faktiskt. Vindruvor! Citronträd?. Men då måste jag jobba på franskan.Frankrike, utan tvekan.
Slovenien. Sambon har släkt där och vi drömmer faktiskt om att flytta dit en dag. Fantastisk vackert land med stabil ekonomi och god levnadsstandard.
Jag äääälskar matenKul! Jag är gift med en halvsloven. Det är ett fantastiskt och alldeles för okänt land. Det enda jag inte riktigt gillar med Slovenien är maten. Den är lite för mycket Österrike och för lite övriga Balkan.
Tillägg: Min mans pappa är från Ljubljana. Bled är underbart. Och Bohinj![]()