Om ni hade kunnat bli av med ert största komplex…

kolblakkur

Trådstartare
Om ni hade kunnat bli av med ert största komplex, utan narkos, smärtfritt och med minimalt med åverkan på kroppen för 50.000:- - hade ni gjort det om ni haft pengarna?
 
Om ni hade kunnat bli av med ert största komplex, utan narkos, smärtfritt och med minimalt med åverkan på kroppen för 50.000:- - hade ni gjort det om ni haft pengarna?
Om inget annat har hjälpt (då hade det ju inte varit ett stort komplex) och det är utan narkos eller signifikanta risker för men och konsekvenser så kanske. Smärtfritt känns oviktigt i sammanhanget så länge det handlar om tidsbegränsad smärta.

(Men kanske inte rätt person att svara på frågan eftersom jag har väldigt svårt att tänka mig vad det skulle kunna vara som faller inom sån kategori).
 
Om ni hade kunnat bli av med ert största komplex, utan narkos, smärtfritt och med minimalt med åverkan på kroppen för 50.000:- - hade ni gjort det om ni haft pengarna?
Räknas mentala åkommor? I så fall, kanske... Jag hade gärna blivit av med min scenskräck. Men något kroppsligt som det är värt att lägga så mycket pengar på kan jag verkligen inte komma på.
 
Jag har inget ett kroppsligt komplex som konstant bekymrar mig. Det som kändes jobbigt för ett par år sedan är inte samma som det som känns jobbigt idag. Längre fram kommer det vara något annat jag hänger upp mig på.

Så nej, för mig hade det inte varit värt det i längden.
 
Jag vet inte. Jag känner att det finns en risk att det hade blivit en slippery slope som hade lett till att man istället för att lära sig acceptera sig själv och den kropp man har går runt och är missnöjd och börja tänka att det enda sättet att slippa vara missnöjd är genom att ändra på det. Jag tänker att, för mig personligen, känns det bättre att jobba på den mentala biten i att acceptera mig själv för den jag är, inuti och utanpå.
 
Det hade jag nog gjort. Men jag har blivit mer betänksam mot ingrepp och skönhetsoperationer och så sedan jag fick barn. Innan dess hade jag bara:
IMG_7450.jpeg
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 773
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
660
Katthälsa Mrs Norris är en omplacering och just fyllt åtta år. Senaste ägaren fick henne i septem förra året. Hon ska vara okastrerad enligt både...
Svar
4
· Visningar
572
Senast: Sol
·
Skola & Jobb Ok. Efter en cancerresa har jag, såklart, börjat klura på vad jag Verkligen vill göra med resten av livet (hur kort/långt det nu blir)...
2
Svar
24
· Visningar
1 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp