Om ni hade kunnat bli av med ert största komplex…

Det gäller alltså utseendekomplex?

Jag skulle inte göra nåt. Vill inte ha en värld där alla är "snygga" efter rådande tids ideal.

Jag håller med. Jag tycker att personlighet är vackert även i utseende. Det känns ibland som att alla yngre (speciellt tjejer) ser likadana ut och många har förlorat personligheten i utseendet. Det tycker jag är sorgligt.

För mig känns det bättre att acceptera mig själv som jag är. Mer hälsosamt än att hålla på att ändra.

Jag jobbar fortfarande på det. Har färgat håret i en del år nu men har nyligen bestämt mig för att sluta och låta de grå jag har få växa ut och synas. De är ju också en del av mig. Rätt fina faktiskt. Lite så där silverglittrande.

När jag blev mamma till en flicka så bestämde jag mig att jag inte skulle sminka mig alltid. För att jag ville visa henne att man inte behöver göra det. Jag vill genom att visa att jag accepterar mig så som jag ser ut ge henne styrkan att göra samma sak och inte känna att hon behöver få nåt skönhetsingrepp för att duga. Hon duger som hon är och det gör jag också!
 
Har inget direkt komplex längre. Tog beslutet att inte ens fundera på ingrepp när jag var yngre då jag ville att min dotter skulle känna att man duger som man är. Är inte emot ingrepp och har flera bekanta som gjort det och hade själv kanske funderat mer på det när jag var yngre om jag inte haft barn.
Tycker egentligen att det är för mycket fokus på utseende överlag i samhället.
 
Om ni hade kunnat bli av med ert största komplex, utan narkos, smärtfritt och med minimalt med åverkan på kroppen för 50.000:- - hade ni gjort det om ni haft pengarna?
Har pengarna är lite luddigt ändå...
Jag hade i tanken lätt sagt ja men jag har 50 000 kr och lägger absolut inte dom på mitt utseende. Jag behöver dom till annat...
Om inte nu så sen.
Det är ju massa pengar...
 
Om ni hade kunnat bli av med ert största komplex, utan narkos, smärtfritt och med minimalt med åverkan på kroppen för 50.000:- - hade ni gjort det om ni haft pengarna?
Nej, jag har inte ett stort komplex eller något jag på riktigt skulle vilja var annorlunda nu, utom tyngd och det försöker jag åtgärda (ponny :) ). (jag hade inte velat betala 50 000 för att 5 kg skulle säga poff över natten. Inte om jag hade pengarna och kunde betala för en veckas ridsemester i Mongoliet eller ngt. (effekten skulle antagligen vara liknande oavsett).

Men jag hade gjort det om jag hade haft en rejäl besvärande förändring Dvs tex om jag hade haft diastasis recti efter förlossning, eller annat, besvärande hud, inte lite skrynklig bara, och inte vården skulle fixat så skulle jag velat betala för det och fått spara till det. Det är ju inte ett komplex såklart utan ett problem för ryggen och allt men i alla fall.
 
Senast ändrad:
100%. Tror till och med att priset för att förminska överarmar går på ungefär det om jag inte minns helt fel. Rent generellt stör jag mig inte egentligen om man ser det på rent kroppsdelsmässigt, men samtidigt har jag problem ibland att hitta tröjor och jackor som sitter snyggt pga detta, samt att det gör att jag drar mig för att bada. Så jag hade 100% gjort det även om det innebär otroligt fula ärr på baksidan av armen, då kan jag shoppa bättre i alla fall!
 
Jag har nog inget som räknas som riktigt komplex, varken fysiskt eller gällande min personlighet.
Jag gillar inte riktigt att jag gått upp i vikt och att det mesta satt sig på magen. Det är mindre bra ur ett hälsoperspektiv samt svårt att få kläder att sitta snyggt och så.
Men det är ju något jag får ta tag i på egen hand i så fall. Det blir ju inte bättre, annat än kortsiktigt om kilona skulle trollas bort...
Jag eftersträvar inte heller att få tillbaka ungdomens kropp, utan vill ha kvar min snart 50-åriga dito, med sina stretchmärken, operationsärr och skavanker :love: , bara med lite mindre bukfett... Der är härligt att det syns att det är en kropp som levt lite längre och upplevt saker. Vackert, tycker jag.
 
Det be ror på vad man menar med komplex? Om det bara är i ut seendet så nej då skulle jag absolut inte göra det!
Men om man kunde ändra saker i hjärnan liksom så skulle jag göra det. Men det är ju kanske inte komplex utan mera att det är saker som gör så man inte funkar som man vill eller hur jag ska förklara.
Samma om det skulle gå att ändra så att jag inte be hövde rullstol så skulle jag göra det men det är kanske inte nåt komplex heller. Eller alltså jag har komplex för att jag har rullstol men det är ju ett riktigt problem eller hur jag ska säga också. Alltså inte bara ut seende.
 
Kan ju utveckla lite. Min grej är ett fysiskt attribut som jag haft komplex för sedan jag var barn. Det orsakar också vissa fysiska problem (men inte i en sådan utsträckning att det skulle vara värt att fixa i verkligheten). Skulle det gå att fixa som det beskrevs i trådstarten utan risker mm, så hade jag lätt gjort det.
 
Nej. Om jag levt såhär länge med en del utseendekomplex så klarar jag det säkert resten av tiden också.

Och man kan få en väldigt fin resa för 50K.
 
Nej, har inte komplex för något specifikt. Hängtuttar och allt....

Kan använda de pengarna till andra saker MEN min övervikt som skapar en del problem och som jag inte blir av med skulle jag fixa om förutsättningarna vad som du beskrev men endast för att det skapar problem. Jag har inte komplex för det.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 773
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
660
Katthälsa Mrs Norris är en omplacering och just fyllt åtta år. Senaste ägaren fick henne i septem förra året. Hon ska vara okastrerad enligt både...
Svar
4
· Visningar
572
Senast: Sol
·
Skola & Jobb Ok. Efter en cancerresa har jag, såklart, börjat klura på vad jag Verkligen vill göra med resten av livet (hur kort/långt det nu blir)...
2
Svar
24
· Visningar
1 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp