Om ni hade kunnat bli av med ert största komplex…

Om ni hade kunnat bli av med ert största komplex, utan narkos, smärtfritt och med minimalt med åverkan på kroppen för 50.000:- - hade ni gjort det om ni haft pengarna?
Nix. Jag har tusen roliga projekt som skulle gå före! Växthus, veranda, walpini och andra byggen. Vidare har jag inte så mycket komplex (även om jag rent objektivt skulle kunna ha en hel drös).
 
Yes! Jag har några att välja på 😅 men det jag nog skulle fixa först är en höft som alltid strular lite, är kanske inte ett komplex, men något som hindrar mig lite då det leder till ont i ryggen. Så det blev främst en praktisk grej som kändes viktigare före det som "bara" handlar om utseende.
 
Fyller 55 om ett par månader och insåg när jag läste detta att de komplex jag hade som yngre har försvunnit på vägen.
Tycker jag att jag har en perfekt kropp och utseende? Absolut inte men det är min kropp och jag accepterar den som den är.

Om jag kunde bli av med min MS, artros och dåliga rygg för 50 000 hade jag glatt gjort det däremot.

Känner också att om fler vågade visa sina kroppar som de faktiskt ser ut så skulle det också bli mer accepterat att inte vara perfekt.
 
Med största sannolikhet.
Det finns en grej som stör mig såpass, och det kommer bli mer av samma med åren om jag tittar på min släkt.

Skulle utan problem acceptera ett tag av smärta också, så om det hade funnits en garanti för att riskerna med ett ingrepp inte finns i övrigt så hade jag gjort det.

(Är rätt säker på att bara min mamma hade sett skillnaden, hon har samma...)
 
Nej. Jag må ogilla en del saker med mitt utseende men inte tillräckligt för att jag skulle göra mig omaket att ändra något. Det är jag för bekväm för att idas göra.
 
Jag har haft ett hudfel i hela livet som har gjort att jag i 52 års tid aldrig har kunnat gå barbent eller barärmad i närheten av andra människor eftersom det ser fult och äckligt ut. Jag har i hela mitt liv lidit rätt mycket av det, särskilt av att jag hela tiden måste tänka på att "gömma undan" mig själv och alltid måste skämmas över hur jag ser ut och tänka på mig själv som "äcklig". Ändå när jag tänker på det så är jag osäker på om jag skulle betala pengarna för att bli av med det... Konstigt! 🤔
Jag har blivit så van vid att ha det såhär, så jag vet inte hur jag skulle bete mig om jag hade haft ett acceptabelt utseende!... 😅
 
Känns sjukt präktigt men jag har nog inga utseendemässiga komplex? Inte för att jag tycker att jag ser bra ut direkt, men kunde typ inte bry mig minde. Eller det skulle väl i så fall vara om jag typ slutade sköta min hygien.

Däremot har jag haft massvis med komplex när jag var yngre. Blir mest uppgiven när jag tänker på hur mycket ångest och energi som spillts över helt oväsentliga saker.
 
Känns sjukt präktigt men jag har nog inga utseendemässiga komplex? Inte för att jag tycker att jag ser bra ut direkt, men kunde typ inte bry mig minde. Eller det skulle väl i så fall vara om jag typ slutade sköta min hygien.

Däremot har jag haft massvis med komplex när jag var yngre. Blir mest uppgiven när jag tänker på hur mycket ångest och energi som spillts över helt oväsentliga saker.

Jag känner lite samma. Va tvungen att tänka efter ett tag men kan inte komma på något utseendemässigt som jag vill ändra på på det sättet. Det enda jag har åtgärdas liksom med träning och bra kost. Jag tycker ändå att jag ser helt okej ut och lägger inte speciellt mycket tid och pengar på mitt utseende.
 
Om ni hade kunnat bli av med ert största komplex, utan narkos, smärtfritt och med minimalt med åverkan på kroppen för 50.000:- - hade ni gjort det om ni haft pengarna?

Med tanke på att jag jobbat på det i 30 av 40 år så ja, utan tvekan. Hade kunnat betala betydligt mer än så, om det varit en rimlig lösning. Vilket det naturligtvis inte är - då hade det ju inte längre varit ett problem :p
 
Nej. Efter många år har jag äntligen uppnått något liknande kroppsneutralitet, så att börja peta och göra förändringar nu vore kontraproduktivt. Om man inte förändrar den psykiska orsaken till varför man känner som man gör så tror jag inte att några ingrepp i världen verkligen kan lösa problemet. I alla fall inte för mig.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 773
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
660
Katthälsa Mrs Norris är en omplacering och just fyllt åtta år. Senaste ägaren fick henne i septem förra året. Hon ska vara okastrerad enligt både...
Svar
4
· Visningar
572
Senast: Sol
·
Skola & Jobb Ok. Efter en cancerresa har jag, såklart, börjat klura på vad jag Verkligen vill göra med resten av livet (hur kort/långt det nu blir)...
2
Svar
24
· Visningar
1 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp