Jättechans eller inte så tycker jag inte riktigt att man gör så - jobb går liksom inte före allting annat i min värld om det inte är en fråga om att kunna ha tak över huvudet och mat på bordet. Men utlandsjobb är ju sällan av den karaktären utan gäller ju oftast som du säger att ha möjlighet att "ta en chans" att förbättra karriären, uppleva något annat, lära sig något nytt osv. Säkert väldigt trevliga och nyttiga saker men inget man gör (tycker jag då) på bekostnad av två av sina familjemedlemmar.
Och jag tycker det är mer oproblematiskt att avliva än att omplacera. Man kan hamna i olika typer av situationer som gör att man anser det bästa är att låta dem somna in. Jag ser inget problem med det. Jag ser snarare ett problem med att folk omplacerar gamla hästar och hundar istället för att avliva vilket jag kan tycka är ett mer korrekt beslut.
Jag tycker det är snällare mot dem än alternativet omplacering. Beroende på vad man ska jobba med och var är det kanske ok att ta med, annars inte. Men jag kan inte säga att jag till varje pris hade satt mitt liv på paus om min hund var 12.