Bukefalos 28 år!

Omvända kvinnomisshandlare?

Är dessa män mästercharmörer eller hur gör dessa för att konstant komma in i nya förhållanden? Många verkar ha svårt att hitta förhållanden men dessa personer verkar lyckas hela tiden?

Är det någon som har några bra länkar på hur det här fungerar för så hemskt som ämnet är så är det samtidigt lite fascinerande.
många av dem har utvecklat en förmåga att hitta passande offer...inte helt olikt en halliks förmåga att hitta passande tjejer. de är predatorer helt enkelt
 
det är därför jag säger att straffsatserna för upprebade brott ska öka kraftigt.
boende för de män som slår är ok....under förutsättning att killarna ställer upp..annars blir det ju bara ett slag i luften
Okej säg att killen får två år då. Ute i snitt ett år däremellan. Hur många kvinnor hinner han misshandla under sin livstid? Kostnaden för alla de kvinnor som ska räddas/stödjas + kostnaden för att ha honom i fängelse. Är det billigare än att sätta in rejäla insatser direkt? Nepp.
 
Vad har sex med kvinnomisshandel att göra?
Det där är ROKS ideologi ja. En förening. På en sida om psykopater.
Problemet går djupare än så. "Mäns makt och förtryck över kvinnor". SOm i alla samhällets män då?
nej det har inget med misshandeln att göra, det handlar om makt o kontroll så som jag vid ett flertal gånger skrivit

Artikeln handlade nog inte om psykopater, man ställde upp en frågeställning, är män som slår psykopater?

Men den beskrev ju i stort sett scenario jag målat upp.
 
Okej säg att killen får två år då. Ute i snitt ett år däremellan. Hur många kvinnor hinner han misshandla under sin livstid? Kostnaden för alla de kvinnor som ska räddas/stödjas + kostnaden för att ha honom i fängelse. Är det billigare än att sätta in rejäla insatser direkt? Nepp.
Men hur vill du hitta killen du vill lägga resurser på?
Om kvinnan anmäler honom?
Då måste han ju bli lagförd för att kunna tvingas till behandling.
Den absoluta majoriteten av killar som slår dyker aldrig upp på åklagarens radar
 
Vilken tur då att samhället insett att detta är något där det gör nytta att lägga pengarna eftersom man satsar på detta.
Även om du ännu inte tagit till dig kunskapen.
Så du menar att samhället lägger mer reurser på att rehabilitera slående män än att försöka skydda slagna kvinnor ex genom att fängsla dömda män?
 
Så du menar att samhället lägger mer reurser på att rehabilitera slående män än att försöka skydda slagna kvinnor ex genom att fängsla dömda män?
Man har börjat förstå vinsten i att även jobba med männen. Både förebyggande och rehabiliterande.
Man kan få olika insatser tex samtalsgrupper, terapi, boenden och annat
Och denna kunskap ökar och får mer resurser än tidigare. På flera plan.
 
nej det har inget med misshandeln att göra, det handlar om makt o kontroll så som jag vid ett flertal gånger skrivit

Artikeln handlade nog inte om psykopater, man ställde upp en frågeställning, är män som slår psykopater?

Men den beskrev ju i stort sett scenario jag målat upp.

Den var döpt till psykopater.
Och fortfarande en förenings ideologi, inte en sanning i stort. Det finns många fler bitar i det hela och nej det handlar inte alltid om makt och kontroll. Även om du tycks tro det. Ja i många fall, men inte i alla.
Tror du män som slår sönder saker när de blir frustrerade vill utöva makt mot väggen? Eller handlar det om en oförmåga att uttrycka och stå ut med sina känslor? I ett gräl med människor kan dessa män slå för att de inte klarar av att hantera sin frustration, sina känslor. De saknar sätt att uttrycka dom. Det blir då våldsamt. DÅ handlar det inte om makt mot kvinnan utan om mannens egna oförmåga att kontrollera sina känslor. Att då gå i terapi för att få andra vägar att få utlopp för frustrationen, få redskap för att inte slå folk eller väggar, det hjälper.
 
Men hur vill du hitta killen du vill lägga resurser på?
Om kvinnan anmäler honom?
Då måste han ju bli lagförd för att kunna tvingas till behandling.
Den absoluta majoriteten av killar som slår dyker aldrig upp på åklagarens radar
Varför ska man bara lägga resurser på män som slår kvinnor? Varför inte gå in redan när de hamnar i upprepade bråk på krogen? När de som ungdom slår ner någon på stan?
Många av de här männen känner skam och skulle vilja ha behandling. Att ta bort stigmat och göra det mer okej för män att söka hjälp skulle fånga upp många. Samtalsgrupper för män t.ex. Det startas fler och fler mansgrupper som vänder sig till våldsamma män och de får frivilliga deltagare så det finns uppenbarligen de som inser att de behöver hjälp.
 
Man har börjat förstå vinsten i att även jobba med männen. Både förebyggande och rehabiliterande.
Man kan få olika insatser tex samtalsgrupper, terapi, boenden och annat
Och denna kunskap ökar och får mer resurser än tidigare. På flera plan.
Ja men fortfarande prioriterar samhället att läga mer resurser på den andra sidan eller hur?
 
Jag för min del anser att det är ett naturligt förstaval att få bort dessa kvinnor från en situation där de riskerar både liv och hälsa.
Att den fördel de män som slår vinner genom sitt agerande gör att majoriteten av dem inte är mottagliga för en omvändelse, möjligtvis inför galgen då..bildlikt talat.

Vad anser du vara det viktigaste?
Jag anser det är viktigare att få bort männen.

Får man bort en kvinna så fortsätter mannen med nästa. Det som blir en vinst för en kvinna blir annars en förlust för en annan.
 
Jag läste ytterligare en av BRÅ:s undersökningar och den visar att det är lika vanligt att män utsätts för våld i en relation som kvinnor. Det är klar fakta från en statlig myndighet och baserad på omfattande undersökningar.

Samtliga trådar som startas i ämnet gäller enbart män som utövar våld mot sin kvinnliga partner. Varför är det så? Mäns våld mot kvinnor förklaras ofta utifrån en teoretisk modell om könsmaktsordning och mansroller, hur går det ihop när det är lika vanligt att kvinnor använder våld mot sin partner som omvänt?
 
Men hur vill du hitta killen du vill lägga resurser på?
Om kvinnan anmäler honom?
Då måste han ju bli lagförd för att kunna tvingas till behandling.
Den absoluta majoriteten av killar som slår dyker aldrig upp på åklagarens radar
Du verkar tro att INGEN våldsutövande man vill sluta utöva våld.

Du har fel. Det finns de som vill det. Inte alla. Men en del. Och sprider man kunskapen blir det fler.
Och de kan få hjälp. Om de vet om att hjälpen finns och de vågar ta den. Som tur är ökar kunskapen och resurserna om detta. (Om än för sakta!)

En del söker på egen hand hjälp, en del kommer i kontakt via soc osv.

http://www.valdinararelationer.se/s...r1/Toppmeny/Kommun/Utvag-Goteborg/Utvag-man1/

Det blir liksom löjligt när du i tråden försöker framstå som du har koll på det här.
 
Jag läste ytterligare en av BRÅ:s undersökningar och den visar att det är lika vanligt att män utsätts för våld i en relation som kvinnor. Det är klar fakta från en statlig myndighet och baserad på omfattande undersökningar.

Samtliga trådar som startas i ämnet gäller enbart män som utövar våld mot sin kvinnliga partner. Varför är det så? Mäns våld mot kvinnor förklaras ofta utifrån en teoretisk modell om könsmaktsordning och mansroller, hur går det ihop när det är lika vanligt att kvinnor använder våld mot sin partner som omvänt?
För att det inte i mäns fall heller alltid handlar om makt och förtryck.
Sen tror jag att mörkertalet bland fall där kvinnor använder våld är enormt p.g.a samhällets syn på en man som får stryk av sin tjej, eller att visst mått av våld från en tjej är rätt accepterat. Hur många kvinnor kommer inte undan med att ge en man en örfil på krogen t.ex?
 
Den var döpt till psykopater.
Och fortfarande en förenings ideologi, inte en sanning i stort. Det finns många fler bitar i det hela och nej det handlar inte alltid om makt och kontroll. Även om du tycks tro det. Ja i många fall, men inte i alla.
Tror du män som slår sönder saker när de blir frustrerade vill utöva makt mot väggen? Eller handlar det om en oförmåga att uttrycka och stå ut med sina känslor? I ett gräl med människor kan dessa män slå för att de inte klarar av att hantera sin frustration, sina känslor. De saknar sätt att uttrycka dom. Det blir då våldsamt. DÅ handlar det inte om makt mot kvinnan utan om mannens egna oförmåga att kontrollera sina känslor. Att då gå i terapi för att få andra vägar att få utlopp för frustrationen, få redskap för att inte slå folk eller väggar, det hjälper.
Ledsen att göra dig besviken, kolade en gång till. Artikeln var döpt
Är män som slår psykopater?

I min värld helt klar en frågeställning, som man sedan betade av.
Jag håller med om att det är en debattartikel.
Men sakkunskapen i en kvinnojour torde höra till det bättre.
Fysiskt våld är ngt man tar till när inte den verbala förmågan räcker.
Våldet kan även användas i preventivt syfte, markera en gång, sedan räcker det.
Du ser det hur barn agerar mot varandra, hur en del par agerar mot varandra, du ser det på en spelplan där en spelare markerar med våld, tar sina 2 minuter men har nytta av det resten av matchen.
Det handlar mao ord om makt o kontroll eller brist på kontroll som ska kompenseras med våld.
 
Ledsen att göra dig besviken, kolade en gång till. Artikeln var döpt
Är män som slår psykopater?

I min värld helt klar en frågeställning, som man sedan betade av.
Jag håller med om att det är en debattartikel.
Men sakkunskapen i en kvinnojour torde höra till det bättre.
Fysiskt våld är ngt man tar till när inte den verbala förmågan räcker.
Våldet kan även användas i preventivt syfte, markera en gång, sedan räcker det.
Du ser det hur barn agerar mot varandra, hur en del par agerar mot varandra, du ser det på en spelplan där en spelare markerar med våld, tar sina 2 minuter men har nytta av det resten av matchen.
Det handlar mao ord om makt o kontroll eller brist på kontroll som ska kompenseras med våld.
som sagt, läs http://www.manscentrum.se/forandringsmojligheter/
och lär dig mer. Nu blir det pinsamt

Att kompensera sin brist på självkontroll genom att slå sin kvinna handlar alltså inte om makt över kvinnan. Det är en kontrollförlust hos sig själv. Du säger att allt handlar om att ha makt över, och förtrycka kvinnan.

Roks i all ära.. de jobbar bara med kvinnorna. Inte med männens perspektiv på det hela.
 
För att det inte i mäns fall heller alltid handlar om makt och förtryck.
Sen tror jag att mörkertalet bland fall där kvinnor använder våld är enormt p.g.a samhällets syn på en man som får stryk av sin tjej, eller att visst mått av våld från en tjej är rätt accepterat. Hur många kvinnor kommer inte undan med att ge en man en örfil på krogen t.ex?
Nej inte alltid, det finns ju de fåtal som kickar igång på våld.

Att mörkertalet är högt både vad det gäller fysiskt och psykiskt våld från båda könen stämmer nog.

Jag vet ju hur jag skulle reagera själv..en örfil besvaras med en örfil..direkt.
Ett slag med ett slag osv vidare. Oberoende vem som slår mig.
Gäller både människor och djur. Men hittils har varken kvinnor eller hundar slagit/bitit mig.
 
som sagt, läs http://www.manscentrum.se/forandringsmojligheter/
och lär dig mer. Nu blir det pinsamt

Att kompensera sin brist på självkontroll genom att slå sin kvinna handlar alltså inte om makt över kvinnan. Det är en kontrollförlust hos sig själv. Du säger att allt handlar om att ha makt över, och förtrycka kvinnan.

Roks i all ära.. de jobbar bara med kvinnorna. Inte med männens perspektiv på det hela.
Det handlar om att kontrollera rumet. då försöker en del kompensera sina tillkortakommanden vad det gäller kontroll genom att fysiskt dominera den andre.
Jag citerar din länk
"Händelseförlopp som utmynnar i våldshandlingar har vanligen rädsla som drivkraft. Man vill förhindra att det som hotar och skrämmer blir verklighet. Flykten kan handla om att slippa konfronteras med rädslor att inte duga, att bli övergiven, att tappa kontrollen över sina känslor, framstå som svag osv."
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 940
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 396
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
606
Senast: niardasp
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 026
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp