Onödiga prylar i hästvärlden?

Bukefalos 30 år!

Det var jag som tolkade fel :) jag tänker att thiedemann-tygel kan vara hemsk och ett hjälpmedel beroende på hur hårt du spänner den

Jag är inte enbart negativ i frågan om hjälptyglar, de kan säkert behövas vid nån situation. Men det har väl gått överstyr med användningen av dom, så de blir mer stjälp än hjälp.
När de används mer som ordinarie än som tillfällig.

Jag kan se en poäng med nosgrimma. Hästen jag hade kunde ta betet och dra när vi var ute och galopperade. En hyfsat lös nosgrimma gjorde att jag fortfarande hade kontroll på hästen.

Turnoutskydd i SAMMET. Kom igen liksom.
Screenshot_20260224_132258_Facebook.webp

Vilka är de mest onödiga hästprylarna ni kan komma på?

Jag börjar - ridstrumpor!!! Vanliga höga strumpor går ju verkligen precis lika bra. Någon kanske påstår att höga strumpor ger stöd, men jag tycker att det isåfall är så sjukt lite att jag hellre är utan. Behövs stöd så använder jag shortchaps eller stövlar 😁

Vad har ni för onödiga grejer man har till sig själv eller hästen?
Jättemånga vojlocks och schabrak i olika färger och lindor som matchar :) flera dubbla av kläder (dvs fler än att man har ett par i tvätten och någon på hästen/sig själv)

En grej som var poppis för ett par år sedan var en sån svamp som kallas för "Tiger's tongue", som skulle vara bra att få bort intorkad lera och annan smuts med. Jag tyckte den var helt värdelös och helt onödig i jämförelse med till exempel en piggborste eller magic brush :confused:

En grej som var poppis för ett par år sedan var en sån svamp som kallas för "Tiger's tongue", som skulle vara bra att få bort intorkad lera och annan smuts med. Jag tyckte den var helt värdelös och helt onödig i jämförelse med till exempel en piggborste eller magic brush :confused:
Och jag tycker den är super! Inte för lera och grov smuts, men för fläckar på ljus päls. De blir dessutom väldigt blanka och fina i pälsen med några drag varje dag :up:

Och jag tycker den är super! Inte för lera och grov smuts, men för fläckar på ljus päls. De blir dessutom väldigt blanka och fina i pälsen med några drag varje dag :up:
Det kan jag tänka mig! På min häst av mammutpäls-modell försvann bara leran på själva ytan av pälsen, resten blev liksom inkapslat där under :rofl:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Bukig importerad unghäst (ej mask)???
  • Dressyrsnackis 21

Omröstningar