Onödiga prylar i hästvärlden?

Bukefalos 30 år!

Jag hittade precis en produkt som i mina ögon verkligen tar hem detta pris ohotat. Vem i hela världen kan tycka att detta är en nödvändig produkt?
1772797957136.webp

Hur förväntas man använda sådana? Sätta fast foten i stigbygeln?
Kan tänka mig att det kan vara bra för vissa pararyttare. De borde gå sönder om man skulle åka av, ser iallafall inte så tåliga ut. Men nej, känna inte som något man bör använda rutinmässigt.
Ja precis, ena loopen över tådelen och ena över hälen. Tyvärr går de inte sönder när man åker av. Finns ett "säkerhetsknäppe", dock under stigbygeln - så den löser givetvis inte ut om man ramlar av eftersom det inte blir tryck på en utan på bandet... :cautious:

Har också sett dom, man blir ju lite mörkrädd i normala fall när man ser på barrelracers. Men det är helt fullt vanligt att sätta fast fötterna på både vuxna och barn i stigbygeln med gummisnoddar, snodden trycker ju foten till fel läge tillochmed 🙈att folk törs
foot-of-difference-image1.jpg
Livsfarligt ju! Varför inte använda korgstigbyglar istället!

En grej som var poppis för ett par år sedan var en sån svamp som kallas för "Tiger's tongue", som skulle vara bra att få bort intorkad lera och annan smuts med. Jag tyckte den var helt värdelös och helt onödig i jämförelse med till exempel en piggborste eller magic brush :confused:
Kan den inte fungera mot ägg på frambenen? Tyckte det var supersvårt att få bort med ryktsten, eftersom den inte liksom formade sig efter benet.

Jag hade länge en gammal sidenblus och red i på somrarna. Så svalkande och höll insekter borta 😍 Men annars håller jag helt med dig. Inget funktionellt plagg i stallet precis.
Iofs om man kör på gammelfasters grej att aldrig ha bara armar i stallet så är ju skjorta bra på sommaren o skyddar mot skrapsår osv. Men skulle nog nöja mig med en gammal.

En grej som var poppis för ett par år sedan var en sån svamp som kallas för "Tiger's tongue", som skulle vara bra att få bort intorkad lera och annan smuts med. Jag tyckte den var helt värdelös och helt onödig i jämförelse med till exempel en piggborste eller magic brush :confused:
Helt outstanding på vit häst! Borsta bort lera med den innebar vit, ren häst på ett par minuter. Med magic brush etc innebar det grårandig häst.

Iofs om man kör på gammelfasters grej att aldrig ha bara armar i stallet så är ju skjorta bra på sommaren o skyddar mot skrapsår osv. Men skulle nog nöja mig med en gammal.
Jag rider inte i kortärmat sen en ambulanssköterska lyckades skrämma upp mig med alldeles för målande beskrivningar om grus i öppna frakturer mm. Då är skjorta/blus otroligt skönt på sommaren. Men det tar emot köpa en ny för ändamålet ja

Jag rider inte i kortärmat sen en ambulanssköterska lyckades skrämma upp mig med alldeles för målande beskrivningar om grus i öppna frakturer mm. Då är skjorta/blus otroligt skönt på sommaren. Men det tar emot köpa en ny för ändamålet ja
Nej fy sjutton. Har köpt lätta långärmade funktionströjor nu när jag bara har unghästar. Så kan jag ha en T-shirt eller ett linne att byta med när jag ridit klart. Billig enkel försäkring. Det och komprdell känns så självklart nu och stör exakt ingenting alls.

Nej fy sjutton. Har köpt lätta långärmade funktionströjor nu när jag bara har unghästar. Så kan jag ha en T-shirt eller ett linne att byta med när jag ridit klart. Billig enkel försäkring. Det och komprdell känns så självklart nu och stör exakt ingenting alls.
Ja jag byter också när jag ridit klart. Om inte annat för det blir så svettigt under ryggskyddet

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/tränare
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur